Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-08-12 23:53:37 följande:
    Men om du nu har nåt att invända mot det Sandelin skriver, så är du ju välkommen att presentera det här i tråden. Det är så debatt fungerar.

Problemet är ju att ingen kommer att bestrida det Sandelin skriver, i sak, utan det enda han kommer få höra är icke-argument, av slaget "rasist" o.s.v. Så är debattklimatet i pk-media.

Oavsett det så låter det ju positivt att invandringsfrågan är på väg att bli en valfråga, på Moderaternas initiativ. Där finns det ju verkligen skäl till självrannsakan.
    Han kommer nog inte att få höra så mycket överhuvudtaget.

Det är fyra år sedan debattartikeln skrevs  och mellan varven under de år jag läst på FL har den upptäckts lite då och då av någon tidsvilsen sverigedemokrat.

Lite som när orkestern började trumma frenetiskt om att en sverigedemokrat drabbats  yrkesförbud . Då handlade det om att Jomshof inte hade fått sitt vikariat förlängt många, många år tidigare.

Nåja, somliga upptäcker debatten sedan  länge gått vidare  för alla andra.

Sandelins artikel är väl bara en massa overifierbart tyckande - påminner lite om Heimerssons kåseri där han utifrån en sommarpratare drog slutsatser om en hel grupp kvinnor. Senilitet, kanske - eller oförmåga av någon annan orsak.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-13 00:14:49 följande:
    Du talar om dig själv, märker jag.
    Nej, Staffan Heimerson.

Inte vet jag bakgrunden till hans sinnesförvirring men skriver man som nedan efter att hört en kvinnlig sommarpratare ge uttryck för sin personliga uppfattning så måste man vara påverkad av något. Bitterhet, kanske?

Men jag är kränkt på den goda smakens vägnar. Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-13 14:25:44 följande:
    Att istället för att debattera i sak, attackera debattören för dennes bevelsegrunder, är typiskt för demagoger.

Vad tycker du om att feminister som t.ex. Romson ständigt och jämt attackerar "vita heterosexuella män" och "patriarkatet". Snacka om "vi mot dom", svartmålning av en grupp. Som nassarna mot judarna.

Och i Sverige av idag och sen många år, så finns det ju inget patriarkat; ändå framhärdar feministerna, med detta falska argument.
    Utan att ha för avsikt att vara ett uns sarkastisk eller försmädlig så är min bedömning mot bakgrund av dina inlägg att du inte har de resurser som krävs för att  kunna förstå vad Romson avser att säga.

Det gäller inte bara dig - utan de flesta SD-kramare kan eller vill inte förstå innehållet i det de attackerar och då blir det tokigt såtillvida att ingen utanför sekten känner igen beskrivningen av det attackerade fenomenet.

Det är nästan bättre att begränsa sig till pk-andet som många gör - då undviker de åtminstone att explicit visa sin okunnighet.

Jag har inga problem med att förstå vad Romson säger - och jag känner mig inte ett dugg hotad eller kränkt i egenskap av vit, heterosexuell medelålders man
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 08:52:15 följande:
    Pennalism = kamratförtryck.

Framhärda inte din okunskap.
    Men vad du är oggig nuförtiden.

Nihkas förklaring är korrekt enligt Nationalencyklopedin.

Det är klart att hon borde ha förstått att du skulle få problem med att förstå begreppet äldre. Det är samma princip som att fem myror är fler än fyra elefanter - en 12-åring är alltså äldre än en 10-åring.

Att förstå språkets nyanser kräver en viss flexibilitet ovanför axlarna - en äldre person behöver inte alltid vara pensionär. 

Att språket ofta relativiserar betydelser är egentligen inte så komplicerat.

Har diu förresten lärt dig att det skrivs komplicerat och inte komplicerat som du har för vana att göraSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-08-14 10:21:54 följande:
    Men vad du är oggig nuförtiden.

Nihkas förklaring är korrekt enligt Nationalencyklopedin.

Det är klart att hon borde ha förstått att du skulle få problem med att förstå begreppet äldre. Det är samma princip som att fem myror är fler än fyra elefanter - en 12-åring är alltså äldre än en 10-åring.

Att förstå språkets nyanser kräver en viss flexibilitet ovanför axlarna - en äldre person behöver inte alltid vara pensionär. 

Att språket ofta relativiserar betydelser är egentligen inte så komplicerat.

Har diu förresten lärt dig att det skrivs komplicerat och inte komplicerat som du har för vana att göraSkrattande
    Hm, denna autokorrigering är ett otyg.

Jag ser att den automatiskt rättade Philipssons stavningsvariant "kompliserat" till den korrekta komplicerat
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 11:06:30 följande:
    Du påminner rätt mycket om Alexej i klippet:
    Menar du kanske att han hanterar en "kvalifiserad" psykopatSkrattande

Trist med Arne Hegerfors - jag såg någon rubrik om att han har svårt att hitta hem numer. 

Jag kan väl ge dig rätt iofs att aga inte är pennalism. För mig är dock inte det viktiga  vad man kallar aga utan att man inte förordar att aga ska tillåtas igen som du gör.

Som alltid hakar du upp dig på detaljer i stället för att se det väsentliga. I detta fall att du anser att man ska få uppfostra barn med aga.

Ynkligt.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 13:36:37 följande:
    Och ändå gav du dig på att hävda att nihka hade rätt och jag fel. När det uppenbarligen var tvärtom.

Varför det, frågar sig naturligtvis den normalfuntade personen.
    FDFMGA skrev 2014-08-14 12:37:42 följande:
     I detta fall att du anser att man ska få uppfostra barn med aga.
    Ja, det gör jag. Jag ser ingen anledning till att det ska vara förbjudet med en dask i baken, en metod som ju är tillåten på de flesta håll i världen, för övrigt.

Visst, jag har inga problem med att erkänna att jag inte hade satt mig in i diskussionen mellan dig och Nihka och att aga inte är detsamma som pennalism.

Men för mig är det oändligt mycket mer pinsamt att en vuxen person anser att aga ska tillåtas än att man kallar aga pennalism.
  • FDFMGA

Jag tror inte attt SD egentligen saknar folk som är villiga att satsa politiskt - men de saknar folk som är tillräckligt smarta för att klara av att ha en politiskt korrekt fasad utåt och en annan i kompisgänget.

Egentligen är det väl bara Jimmie Åkesson som har den kapaciteten. De flesta andra är väl ungefär som den där mannen från Filipstad som folk brukade skratta åt för något år sedan. Ska se om jag hittar honomSkrattande

• FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-14 21:34:10 följande:
    Det handlar också om inställning.

För den som tycker att en "dask i baken" är en uppfostringsmetod som tillför något positivt är det förstås längre till att se den typen av kränkande handling som pennalism. Den som däremot ser daskar i baken som en systematisk förnedring utförd av en person i ett fysiskt och psykiskt överläge mot någon i ett dito underläge har lättare att se kopplingen.
    Ja, jag förstår egentligen inte.

Som förälder har man ofta känslan av att man ofta inte riktigt orkar vara som man egentligen alltid skulle vilja vara.

Men att förespråka smärta som uppfostringsmetod - att kliva över den gräns som innebär att man sviker en person som är i fullständig beroendeställning.

Avskyvärt, helt avskyvärt.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 22:13:55 följande:
    Jag vet inte vaarför jag fortsätter att svara när du ju hela tiden gör ditt bästa för att totalt missförstå.

Jag har inte FÖRESPRÅKAT "smärta som uppfostringsmetod". För mig får väl folk använda sig av de uppfostringsmetoder bäst de gitter.

Det är ju DU som påstår dig veta vilka metoder som är bäst; det är ju DU som förespråkar.

Däremot menar jag att det är absurt att aga är förbjuden. Det är en väsentlig skillnad, men jag hyser inget hopp om att du ska förstå den skillnaden.
    Nej, jag missförstår inte. Ett faktum som du kommer att stöta på om du studerar domar mot personer som skadat barn allvarligt genom avsiktligt våld är att dessa de dömda inte sällan påstår att det bara handlade om en liten dask i stjärten.

Du vill sanktionera våld mot barn genom att ta bort lagstiftningen mot barnaga.

För övrigt tycker jag att intresset för att smiska barnstjärtar ibland har ett osunt drag av pedofili eller sadism.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?