Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-16 16:18:00 följande:

Japp! Men jag hatar inte Sd, jag vill bara ha bort dem från riksdagen. Sen kan de ta sina offerkoftor och flytta till Ukraina.
    Försvinner problemen då menar du? Kommer folk genast att tycka att nuvarande integration funkar finfint, att mångkultur är det bästa sedan skivat bröd och att islam är en modern och tidsenlig religion som passar bra in i t.ex. Sverige?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:57:24 följande:
    Nej, men vi kanske kan börja diskutera frågan sakligt och utan en massa eurabien-konspirationstjafs från SD-fantasters sida, och utan våldtäktshot på kvinnor som yttrar sig i debatten.
    Never gonna happen. Det finns för många kategoriska hatare, på båda sidorna. Jag skulle önska att folk såg de här imbecilla hoten och påhoppen för vad de var; utslag av idioti. För mig blir det någonstans så komiskt att jag nästan mest av allt skrattar åt det, även när hot om illgärningar och önskningar om olycka riktas mot mig personligen. Jag förstår dock att alla inte ser det på det viset. Och det jag får "utstå" är säkerligen en piss i Mississippi jämfört med vad journalister och politiker tvingas tugga i sig.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-04-17 16:09:17 följande:
    Lite mer av det goda näthatet. Denna gång från Jorge Londoño, vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF. Han näthatar Sara Skyttedal, förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU.

www.flashback.org/t2358877
    Ja som sagt, de "goda" kan de också...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-18 13:01:30 följande:
    Jag tänker att man kan ha åsikter, men inte yttra de som går emot innehållet i ens uppdrag åtminstone när man är i tjänst.
    På vilket sätt går SD:s åsikter (partiets, inte enskilda medlemmars) emot något i sjuksköterskeuppdraget?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-18 13:13:39 följande:

SD är emot att exempelvis papperslösa ska få vård som inte kan anstå. Vi skulle få samma situation som skräckexempel i USA där ingen tar emot den skadade för att den inte omfattas av försäkring.
    Det där stämmer inte. SD må ha tvivelaktiga åsikter i en del fall, men att de vill förvägra "papperslösa" akutvård är helt enkelt inte sant.

debatt.svt.se/2014/04/10/manga-missforstar-medvetet-sds-turne/
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-18 22:26:45 följande:
    Exakt. Symboliska siffror som våra snåla grannländer. Speciellt Norge borde skämmas med alla sina oljemiljoner och noll kronor i stadsskuld.
    Tja, det räcker ju för dem att kolla över östra gränsen för att se vad de "missar".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 22:47:10 följande:
    Snåla? Hur menar du? Jag har fått uppfattningen att vårt flyktingmottagande och anhöriginvandring innebär ett ekonomiskt tillskott närmast i paritet med Marshallhjälpen?

Digestive vände ju ut och in på sig för att beskriva den ekonomiska nyttan, var är den gamle ordspjuvern när vi behöver honom?
    Vänta du bara, om 20-30 år kommer vi att kuta förbi Norge med en jävla fart.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-22 08:33:38 följande:

Om det nu är så, vad tror du det beror på?
    Den svenska smygrasismen, naturligtvis. Till 100 procent, möjligen 110. En genomsnittlig somalisk invandrare är generellt inte mer svårintegrerad än en genomsnittlig norsk dito.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    daxare skrev 2014-04-23 00:48:58 följande:

Nä, jag tror det blir tvärtom, att skapar ett än bättre utgångsgång läge för nästan val för SD.

Ja, det är självklart så. Det verkar inte gå upp för särskilt många varför SD så beredvilligt iklär sig offerkoftor. När de kommit underfund med detta kanske SD:s stigande trend går att bryta. Det görs definitivt inte genom att idiotförklara de väljare som redan i dag känner sig bortglömda.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 23:58:17 följande:
    Vet du, jag undrar om du skulle svara likadant om, säg, en dalmas vill flytta till Stockholm i hopp om att få jobb och en bättre situation.
    Du tar det här med värdelösa liknelser till en helt ny nivå.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?