Varför hatar folk SD?
Jag tillhör den så kallade "SD-sekten" som för övrigt inte är någon sekt. INte hatar jag kvinnor heller, tvärt om. Har dessutom inte heller stött på någon inom SD som hatar kvinnor än. Ska vi jämföra med muslimska länder så finns det ingen inom SD som vill förbjuda kvinnor att klä sig som de vill, ingen som vill förbjuda dom att ta körkort, ingen som vill tvinga dom att äta en speciell mat, Ingen som vill föreslå att hedersmörda en kvinna som tagit ett "snedsteg" i förhållandet.
Fakturm är att SD's satsningar inför valet till största delen gynnar kvinnor i första hand. Så SD satsar stort på just kvinnor. Bra va?
Du skrev att inte alla men en betydande del av muslimerna hatar kvinnor. Allvarligt talat tänkte du dig väl bara muslimer som män då - en betydande del, närmare bestämt 50 procent, av muslimerna är kvinnor.
Jag tror att det är mer relevant att tala om kvinnohat i samband med SD-sekten än i samband med islam. Särskilt som en mycket betydande del av sekten består av män - allra tydligast märks detta bland dem som lyckats ta sig till beslutande positioner inom sekten.
Du skriver att en stor del av SD:s satsningar gynnar kvinnor - jag har läst samma påståenden från fundamentalistiska muslimer, det vill säga att vi män ska besluta vad som är bäst för kvinnor eftersom de inte riktigt har den förmågan själva.