Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

JTA skrev 2014-08-22 14:42:11 följande:
    Det är inte en konspiration i den meningen att en massa miljoner muslimer konspirerat att ta över Sverige och västvärlen genom att flytta hit och vägra integrera sig. Inte ens muslimska brödraskapets företrädare som flydde från Nassers förföljelser på 50/60-talen hade någon sådan idé. De flesta flyttar för att få ett bättre liv.

Numera har dock islamisterna förstått att muslimerna i västvärlden inte kommit för att stanna ett tag och sedan flytta tillbaka. Så numera har man en agenda som går ut på att bereda mark för islam i väst. Det är de också tämligen öppna med. Inte så att de någonsin skulle gå med på att de försöker islamisera våra samhällen eller skulle vara islamister, men hela deras verksamhet går ut på att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom islamiskt liv. Och det innebär islamisering. För det första för muslimerna själva, för det andra för samhället i övrigt i och med att islam först blir synligt i gatubilden (moskéer, slöjor, halalaffärer etc) och sedan att våra rättigheter efterhand inskränks för att inte förarga den muslimska befolkningens religiösa känslor.

Det är klart att de inte vill integreras. Vem vill göra sig av med sin identitet frivilligt?

Problemet är egentligen inte islam, problemet är att det knappast går att göra någonting åt de människor som flyttar hit och bara vill fortsätta leva sina liv.

Problemet är MASSINVANDRING.
    Och om sverige kommer i krig....var har de lojaliteten då. Knappast hos oss, att de skulle strida för oss om de inte ens kan tänka sig att umgås med oss.

• realist14
    JTA skrev 2014-08-22 13:40:24 följande:
    Givetvis är det ett problem om svenskarna försvinner som folkslag/nation.

Om diskussionen handlar om politiska möjligheter för olika grupper av invandrare i Sverige (som till exempel islamisering), så är det naturligtvis relevant att antalet (för att inte säga andelen) etniska svenskar minskar. Flest röster vinner, vettu.

Problem??

Det kanske är på plats med andra kraftuttryck där...?

Det är ju detta som många är rädda för....men pk-folket fnyser bara...ääähee de är integreeerade om ett par generationer. Vi fortsätter at föda 1.5 barn eller vad snittet är, medan de föder 7-8...

Lär gå snabbt.

• realist14
    JTA skrev 2014-08-22 15:31:45 följande:
    Källa på det?
    På vad? Min hjärna var källan, det var en tanke.
  • realist14
    Bejje skrev 2014-08-22 17:02:44 följande:
    Jag förstår inte ens hur invandrare som pratar knackig svenska ens kan hamna i riksdagen. I riksdagen fattar man viktiga beslut för hela Sverige och då ska man kunna förstå och prata riktig svenska till 100% anser jag. På samma sätt tycker jag att invandrare som är läkare också ska ha krav på sig att kunna bra svenska.Har tyvärr stött på allt för många läkare som har sådana problem att prata och/eller förstå att det kan skapa livsfarliga situationer för patienter. Sånt borde inte få ske.
    Nej och det sker...men problemet som jag ser det är att samhället reagerar bara då det är tvärtom, dvs invandrare som besöker svenska läkare. Märkligt.

Då ställer samhället upp med tolkresurser oavsett om det efterfrågas eller inte, men omvänd situation- bara att leva med. Ok?
  • realist14
    Bejje skrev 2014-08-22 17:13:27 följande:
    Ja visst kan många muslimer leva bland dig och mig, men man behöver inte vara extrem islamist för att glida in på fel spår.

De som inte är extrema när de kommer hit kan mycket enkelt bli det då vi hanterar invandrare katastrofalt, d.v.s. dom klumpar ihop sig med alla andra muslimer i förorterna och tar då efter eller tvingas in i andras sätt att leva och se på saker och ting. Skulle alla muslimer, islamister eller inte, sprida ut sig väldigt jämnt över landet utan att klumpa ihop sig i sina egna områden så tror jag vi hade haft ett helt annat land idag utan upplopp, bilbränder, hög kriminalitet, hat mot svenskar och mycket mycket annat som hör till utanförskapsområdena.

Men nu har vi hanterat det så dåligt som vi har och därför kommer det vara som det är för en lång tid framöver.
    Det är samhället som borde peka med hela handen och anvisa dem bostadsort, är det så du menar?
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:36:14 följande:
    Ja, det är avgjort något som soc borde ställa upp med... 
    All inclusive :)
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:57:44 följande:
    Håller inte med. Vi är - eller VAR, på den tiden då "all was right in the world" - en nationalstat. Med gemensam religion, gemensamt språk, gemensamma lagar, gemensamma värderingar, gemensamma gener... Och det var lätt att hålla det så, eftersom vi hade antingen vatten eller enorma skogsvidder mellan oss och våra grannar.

Det var aldrig tänkt att vi skulle börja FLYGA in horder av muslimer från Afrika och Mellanöstern. Ibland tänker jag, att man får hoppas att det inte finns något liv efter detta - för det skulle vara HEMSKT om Gustav Wasa, Gustav II Adolf eller Karl XII satt och tittade ner på oss, och såg vad vi gjort av deras arv till oss... 
    De ser att vi protesterar :)
  • realist14
    JTA skrev 2014-08-22 23:59:45 följande:
    . Även om vi skulle stänga gränserna hermetiskt - hur skulle vi kunna undgå influenser från andra kulturer via alla möjliga andra kanaler än invandring? Kulturer utvecklas hela tiden - ja. Det är på intet sätt en anledning till att lassa in massor av invandrare som till sin helhet innebär en belastning på samhället - kulturellt, ekonomiskt, socialt. Kulturer utvecklas även utan massinvandring.
    Ja men då plockar man själv ut vilka godbitar man vill ha vilket är en viss skillnad eller hur.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:09:30 följande:
    Och DÄR är jag faktiskt inte med mitt parti. För jag tycker att det SKA kännas att vara arbetslös. Blir det FÖR bra villkor, så börjar folk bara att fuska genom att skriva undermåliga ansökningar, så att de inte ska bli anställda - så som Kunigunda beskriver.

Men ännu viktigare är, att man endast ska få ha kassan en viss tid anser jag. Sex månader eller högst ett år. Därefter ska det vara soc på samma villkor som alla andra som har soc (d.v.s att man måste sälja fritidshuset och bilen och leva upp dom pengarna, innan man får något).

Detta handlar även om rättvisa - jag tycker att det är helt galet att någon som bara har jobbat i sex månader i värsta fall, med en viss lön, sedan under en massa år ska kunna gå på olika åtgärder och hela tiden få ett högre belopp från samhället, än någon som inte hann jobba det där halvåret innan han eller hon blev arbetslös. Och därför bara fick soc från början. Det är för stora skillnader i utfall, efter för små skillnader i insatser...

Men nu är vi OT igen.
    Men där kan man kanske utgå från anställnignstid för att kringå det du befarar.
    Dvs en som aldrig jobbat eller haft fåtal ströjobb hela livet ska inte kunna få samma ersättning som Kalle som arbetat större delen av livet och plötsligt blivit arbetslös och man då kan anta att han inte är arbetslös av andra skäl.

Dvs första året lika för alla men efter det året ska det gå efter antal år i arbete upp till ett visst tak.... ( ska ju inte vara så högt att den egna åldern påverkar)

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:38:40 följande:
    Man kanske kan få en A-kassa baserad på genomsnittet av de senaste tio årens lön, eller något. Det är märkligt att det ska räcka med ett halvår med en viss lön, för att man sedan ska få ut ett mycket högre belopp i många, många år om man blir arbetslös. Eller sjuk för den delen. Jag anser faktiskt att sjukkassan också ska ha en bortre parantes.

Föräldrapenningen är det också många kvinnor som sätter i system. De jobbar upp sig till en viss SGI - och sedan skaffar de tre barn, men är noga med att antingen få dem så tätt att de har SGI:n vilande, eller att gå tillbaka till jobbet några månader emellan barnen (där de då ofta bara är till besvär när de glömt allting och fokuserar på den nya graviditeten). På så sätt får de ut 90 procent av sin tidigare lön i sju-åtta år...
    Arbetslöshet finns det ju en chans att påverka men sjukdom är det lite värre med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?