Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:08:32 följande:
    Vissa länder har en kultur som kanske är väldigt olik vår med en kvinnosyn som på intet sätt hör hemma i Sverige. Folk lämnar tyvärr inte sina värderingar vid gränsen.

Vad som sägs i moskeér vet jag inte.
    Givetvis kan det se annorlunda ut när människor kommer hit förstörda utav krigskulturer. Eller vilka kulturer skulle i det närmaste sanktionera våldtäkter? Anser dock inte att våldtäkter därborta har mindre effekt på människor än här i Sverige - samma skit - men att det här i Sverige, iallafall kan uppstå någon som helst juridisk uppfostran samt rättvisa.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:41:09 följande:
    Jag  vet inte. Afghanistan kanske. Kvinnor är väl värda mindre än vägdamm där. Hyrde en fantastiskt bra dokumentär om kvinnorna i Afghanistan.

www.svd.se/kultur/film/systrar-bakom-dubbla-g...

Jag kan nog säga att Sverige inte skulle lida om vi slapp manlig invandring från nämnda land.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17440087.ab

Afghanistan är världens farligaste land för kvinnor och den kulturen skulle jag inte ens vilja ta in 1% av.
    I långt krigsdrabbade länder och invånare i lerhyddor har givetvis en annorlunda världsbild än den etablerade svensken, ja.

Verkligen rimligt att diskutera som om Sverige skulle apa efter sådant, bara för att människor därifrån kommer hit. Snälla, sluta bara.
  • Digestive
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:46:18 följande:
    Varför tror du människor flyr från Afghanistan hit?
    Eller hur..
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:43:04 följande:

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
    Banker? Islams inställning till räntor eller vadå?
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 15:10:53 följande:
    Samma här. Tror du någon törs klicka på länkarna??
    Krig och fattigdom har en stagnerande effekt på de drabbade människorna, oh.. the nyhet. Att peka ut själva kärnan till varför människor flyr och förklara den som problemet i samma mening. Häftig retorik.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-22 15:17:01 följande:
    Svart eller vitt va? Antingen är alla som flyr hit från Afghanistan moderna civiliserade människor eller också är de talibaner, eller vad menar ni?
    Snarare att de som kan ta sig ifrån det här, just sådant som tas upp, tar chansen att ta sig ifrån det - och mitt i smeten så kommer det med förstörda människor.

Människor flyr inte ifrån någonting, över halva globen, för att återupprätta exakt det samma där. Att det finns människor med andra intentioner och som slinker med går inte att komma ifrån - men det handlar om en bieffekt och inte om själva effekten (som det gärna låter bland sverigedemokrater).

Precis som att det handlar om en bieffekt av att föda barn att vissa utvecklas till våldtäktsmän men det hör knappast till effekten av att föda barn.
  • Digestive
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 15:19:50 följande:
    För min del menar jag att det är ett konstigt synsätt att säga att vi inte bör välkomna flyktingar från Afghanistan som flyr från förtryck och sjuka värderingar. Talibanerna lär inte ha övertygande asylskäl.
    Eller hur..

"- Jamen sådär kan man ju inte hålla på, fy vad hemskt - skulle knappast vilja ha sådant i Sverige. Sätt därför ett stopp vid gränserna för alla som vill ta sig ur ett sådant helvete."

"- Använder de kemiska stridsvapen på civila därborta? För fan, släpp inte in någon hit! Vill inte ha sådant här."

"- Va? Våldtar män kvinnor som ingenting därborta? Släpp inte in någon som flyr ifrån det landet! Vill inte ha sådant här."

Verkar inte särskilt värt för "stolta svenskar" att rädda - säg för sakens skull - 100 människor ifrån ett sådant helvete, för att 1 av dessa kanske för med sig något utav helvetet.

Förstår inte riktigt vad som ska innefatta det här med "stolt svensk" - att bara ha klämts ut i landet? Om något så kan svensken stå stolt, i frågan om att hjälpa andra människor ur helveten på jorden.
    Det verkar dock finnas någonting att känna sig allt stoltare över än så, för svensken, enligt Sverigedemokraterna - kan dock inte se vad.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-22 15:24:48 följande:
    Inte alltid det behövs heller. Några av dem kanske säger att de är 16-17 år gamla. Andra skiter i avslag och utvisningsbeslut och håller sig gömda. Några "tappar sina pass". Osv etc.

Den här naiviteten går mig på nerverna.
    Vilken naivitet? Ser inte direkt någon skribent som förnekar möjligheten och risken. Ser snarare skribenter som inte sätter kaffet i vrångstrupen vid insikten varenda morgon.

Det ser rätt lugnt ut i Sverige.
  • Digestive
    M Y L F skrev 2014-01-22 16:28:54 följande:
    Vilken planet bor vissa på? Läser eller ser ni aldrig på TV?

www.svd.se/nyheter/utrikes/fn-rapporterar-om-...
    blog.svd.se/ledarbloggen/2013/08/06/moskeer-u.../

Jag kan rada upp rapporter om hemskheter som händer i krig. Vad tror ni händer i krig? Är det inte därför vi tar emot människor?

Sitter du och säger att det är ok med både krig, att det åker sk Svenskar och krigar och att man uppmanas i SVERIGE till det?
    Som en hönor som kacklar över halmgubbar som rör på sig.

Påståendet löd såhär; "[...] uppmuntrar unga till att åka utomlands för att terrorisera, våldta och mörda?" Och då frågas det efter källor angående det understrukna.

Lägg ner med att försöka sprätta upp sand så att saker och ting inte syns - det lyckas knappast här och kommer bara att drabba egen sak i slutändan.

Fram med källor.

• Digestive
    M Y L F skrev 2014-01-22 16:28:54 följande:
    Vilken planet bor vissa på? Läser eller ser ni aldrig på TV?

www.svd.se/nyheter/utrikes/fn-rapporterar-om-...
    blog.svd.se/ledarbloggen/2013/08/06/moskeer-u.../

Jag kan rada upp rapporter om hemskheter som händer i krig. Vad tror ni händer i krig? Är det inte därför vi tar emot människor?

Sitter du och säger att det är ok med både krig, att det åker sk Svenskar och krigar och att man uppmanas i SVERIGE till det?
    Vilka "hemskheter" förresten; de hemskheter som Sverigedemokraterna vill försvåra för människor att fly ifrån och som därtill önskar mota tillbaka flyende människor till dess epicentrum? Sverigedemokraterna vill inte ha hit människor som flyr ifrån hemskheterna och vill i slutändan så vill Sverigedemokraterna inte ens ha in dem i Europa överhuvudtaget.

Om det hade röstats på Sverigedemokraterna så hade givetvis händelserna i dessa länder setts som mer eller mindre bagateller, som människor för leva i - för annars så skulle samvetet krossat hela individen här borta.

Så - beskriv gärna dessa "hemskheter" som människor enligt en Sverigedemokrat bör puttas tillbaka till.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?