Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-05-09 16:33:01 följande:
    Inte så konstigt. Åkesson pekade ju ut MP som SD:s motpol i politiken.

Så vad kan man annat än förvänta sig att boskapen såväl idisslar som råmar miljöpartist i tid och otidSkrattande

För övrigt kan man tycka att SD borde ordna språkkurser för anhängarna. Det är ju direkt pinsamt att ett parti som påstår sig värna det svenska till stor del tycks bestå av slappskallar som inte ens kan skilja mellan objekt och subjekt.
    Att MP är motpolen mot SD, det behöver inte ens Åkesson nämna det förstår nog alla vid det här laget

Sedan tror jag säkert dem flesta partier vill att alla ska ha ordnade språkkunskaper.
    Paj-kastning med anklagelser känns rätt ut tjatat tror dem flesta vill höra nått annat

Men tjata på, så länge ni får era behov uppfyllda så är det ok
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:01:39 följande:
    Nej, dina åsikter är INTE fakta, inte när det gäller vem som närmar sig vem och inte heller när det gäller vem som röstar på vem.

Det är inte jag som har "kört fast" i den siffran utan 90% kommer från SD själva, bland annat från deras skuggbudgetar. Visste du verkligen inte det???

Om M, KD, och C skulle vilja minska invandringen med 30% så presenterar de sin analys som naturligtvis inte har något som helst med SD att göra. Det finns ingen gemensam syn med SD.
    SD vill sänka invandringen med 90% det råder det inga tvivel om. 

Absolut SD har inget att göra med att Alliansen vill strama åt flykting politiken.

Men frågan var om dem närmar sig SD gällande tiggeriet och invandrar politiken?. Svar: klart dem gör det är fakta

Sedan håller jag med dig kanske SD närmar sig Alliansen. 

Att en majoritet av dem borgerliga väljarna vill bryta upp Sverigedemokraternas isolering råder det ingen tvekan om.

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

Så alla som nämner att regeringen anför en allt för generös invandrar poltik behöver inte vara SD.are  

Måste hålla med om att du är en mästare i att tramsa runt och diktera ihop fantasier.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:15:55 följande:
    Jag börjar också irritera mig på den allmänt låga språknivån. Man får hacka sig igenom text där man blir "uppläxad" av någon som skriver:  "Läser du tidningar? ser på nyheter? jag skriver att dem närmar sig, med det menas att dem inte behöver hålla med om allt."

Man har ju lust att fråga om vederbörande läser eller ser något över huvud taget!

Vilka pissnationalister. "Sverigevänner" som inte ens ids lära sig ordentlig svenska. Inte för att det gäller alla men frapperande många här på FL.

Duktig invandrare som slutför sina svenskkurser snabbt kanske kunde hålla i språkkurser för nationalister som en del av sin egen språkutbildning?
    Du hatar och blir irriterad för många olika saker. Finns duktiga invandrare det tror jag alla vet. Men det finns även duktiga svenskar som har en åsikt olik din åsikt och det har du så svårt att acceptera. ditt bemötande är under all kritik

Kan man inte komma med konkreta svar då sysslar man med anklagelser och paj-kastning  
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:38:37 följande:
    Vad bra att du äntligen har lagt märke till det.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Precis som regeringen.

Jag har inte sagt att SD närmar sig Alliansen - på tal på tramsa runt och diktera ihop fantasier. SD bjuder väl ut sig till vem som helst

Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
    Närmar sig Alliansen SD i vissa frågor?
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-09 17:08:38 följande:
    Inte alls. Jag anser inte alls att det är en självklarhet att MP och SD är varandras motpoler. Det är klart att det verkar så för dig som kan avgöra att Nihka är miljöpartist. Jag har läst rätt många av hennes inlägg genom åren och har inte en susning vad hon röstade på, men skulle jag gissa vore inte MP mitt första val.

Hursomhelst. Lite utifrån hur man resonerar kan man säkert komma fram till att vilket som helst av de övriga partierna i riksdagen är SD:s motpol.

Att kalla SD och MP för givna motpoler är bara exempel på politik på pidginnivå.
    Alliansen med SD tror jag i dem flesta frågor står längst ifrån MP politiskt.

Sedan kan man kalla det motpol eller inte jag kallar det deras motpol.

Detta skrev du idag kl 16.33

Så vad kan man annat än förvänta sig att boskapen såväl idisslar som råmar miljöpartist i tid och otidSkrattande
    För övrigt kan man tycka att SD borde ordna språkkurser för anhängarna.

Jag kan med 100% säkerhet säga att jag inte röstade på SD.

Sedan har jag skrivit att vissa anklagar och sysslar med paj-lastning osv, och jag kallar det MP politik. När man inte kan ge svar använder man sig av trams,och anklagelser.

Vad anser du om M-politik? är den mer ekonomisk hållbar än MP-politik? eller kanske dem ligger rätt närma varandra?
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:09:43 följande:
    Det är tredje gången du länkar till samma artikel och jag har svarat dig tidigare.

Se senast inlägg # 22857.
    Ditt resonemang går inte ihop helt enkelt, därför länkar jag samma artikel. Det är solklart i min värd att Alliansen närmar sig Sd i vissa frågor.

Men visst kan hålla med dig om en sak, SD närmar sig även Alliansen i vissa frågor. Hur som helst så i min värld så anser jag att det har mjuknat upp lite mellan Alliansen och SD och det kallar jag att komma varandra lite närmare i vissa frågor.

Dina svar är suddiga och luddiga, därav samma artikel.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:17:33 följande:
    SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet. Nu kanske det är dags med kurser i svenska så man slipper formuleringar som "Jag är stolt över dem  svenska traditioner".
    Trams inger varken respekt eller förtroende sorry
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:05:55 följande:
    Det värsta är när någon knackar ihop något som är så gott som obegripligt med syftningsfel så det sprutar om det och sedan menar att man "undviker frågan" genom att inte svara på den. Om man orkar trassla i formuleringarna består "frågan" gärna av en fördom serverad som fakta som man då förväntas bemöta. Nej, tack!
    Dem orden kom verkligen från rätt skribent. 

Dina svar är:

1. Det har inte mjuknat upp mellan SD och Alliansen och dem har inte närmat sig i någon fråga. 

2. Och du skriver alltid svar som innehåller fakta?. 

Punkt 3  blir något annat.

3. Ha en trevlig kväll och stå på dig.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 18:50:28 följande:
    Nej, det är inte trams. SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet.

Eftersom det var så många som klantade sig är texten ganska lång och tar upp sådant som är självklart för de flesta andra och så finns det ett telefonnummer du kan ringa för att få hjälp med att försöka tvätta bort det du sagt:

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/Etiska-riktlinjer-PS-2011-06-03.pdf

Jag tycker du ska ta reda på mer om ett parti, dess förehavanden och politik innan du säger att så är det inte eller att du delar deras åsikter i olika frågor.
    Hålla tungan rätt i mun eller fingrarna över tangentbordet är en annan sak än svenska grammatiken och stav fel, det tror jag du åxå förstår. Därav kallar jag det ren trams och paj-kastning i det du skriver.

Att SD vill minska invandringen med 90% är fakta det vet alla.

Men det är lika mycket fakta att Alliansen har närmat sig SD, det har mjuknat upp helt enkelt och det kan man jämföra med att dem har närmat sig. 

Du säger att dem inte har närmat sig.

Därför sa jag att du fortsätter med trams. Och lade in samma artikel ett ex antal gånger. Lägger in den igen med några andra artiklar som är snar lika .

Dem vill minska invandringen och även förbjuda organiserat tiggeri, det kan man väl kalla att dem närmat sig varandra i vissa frågor.

Taget från  artikel:

Borgerliga vill bryta SD:s isolering

En majoritet av de borgerliga väljarna vill bryta Sverigedemokraternas isolering i frågor där partiet har liknande uppfattningar som andra partier. Bara FP-väljarna står emot, enligt en ny undersökning.

I enskilda frågor landar SD ibland i samma slutsats som Alliansen och då blir det ett riktat beslut. Men att skapa en gemensam budget för att nå regeringsmakt är en helt annan fråga, säger partisekreterare Tomas Tobé.

Kontentan av detta är att det blir svårare och svårare för deras politiska adel häruppe i Stockholm och deras riksdagsgrupper att fortsätta att negligera väljarna på det här sättet, säger partiets ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt.

Siffrorna är kanske inte vad Moderaternas partiledning vill se just nu, med ett internt uppror mot decemberöverenskommelsen på gång.

Det är större rörelser bland KD- och C-väljare, men där är det små baser så man ska vara lite försiktig med att dra för stora växlar. Men över lag kan man säga att attityderna bland borgerliga väljare mjuknat lite jämfört med i september", fortsätter David Ahlin.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?