Varför hatar folk SD?
nihka skrev 2013-12-16 00:39:47 följande:
Jag diskuterar vad jag vill. Det är inte irrelevant vad de politiska företrädarna sysslar med. SDs partiprogram är mest användbart som toalettpapper med tanke på att så många av företrädarna tycks ha så uppenbara problem med att förhålla sig till det.Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats. Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD? Det var min fråga och om du inte vill bemöta den med något annat än att detta är någon annans fel - för att SD granskas hårdare, så för all del låt bli.
Gällande granskning så är det snarare så att alla SDs lögner numer systematiskt bemöts bl a med ett antal antirasistiska sajter som granskar SDs så kallade granskningar. En massa rasistisk och främlingsfientlig smörja går under lupp och exponeras som den skit den är. SDare är inte längre lika dominerande på nätet.
Etablissemanget kallar Sd för främlingsfientligt, rasistiskt, extremistiskt, för att partiet bl.a. vill dra ned på invandringen. Vad det handlar om är att sjuklövern skickar invektiv mot Sd, för att de själva har att förlora på att Sd blir större. Det handlar ju om makt.
Naturligtvis är invandringen en politisk fråga, som bygger på just politiska ställningstaganden.
---
Sd vill också, i likhet med LO och SAP, att alla som arbetar i Sverige ska ha avtalsenliga löner. Denna ståndpunkt kallar nu Alliansen för främlingsfientlig.
Tycker du det också?
Jag håller helt med LO, SAP och Sd i denna fråga f.ö., eftersom jag är helt emot de kapitalismens lönedumpningstaktik.