Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:18:09 följande:

Nähä. Om Somalia INTE är ett problemområde, så tycker jag att somalierna kan stanna där.
    Fel! Det tycker du alldeles oavsett vilket.
    Du har tillräckligt tydligt redovisat att du vill att somalierna ska stanna i sitt land för att dom är somalier. Att det finns somalier med skyddsbehov struntar du fullkomligt i.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 16:18:26 följande:

BUUUHUUUU!
    De må jag säga. Argumentationen når oanade höjder.

• themia
    iwannarock skrev 2013-11-17 22:43:25 följande:
    Jag är INTE rasist, röstade på SD sist och kommer göra det igen. Jag tänker bl.a. på våra äldre och barn (läs på om ni inte förstår) Tycker det är skamligt att vi har rösträtt men när vi röstat in ett parti så blir dom utröstade (?) varför får ens ett parti finnas om det ej är "ok" att rösta på dom?! Dom röstades ju in av svenska folket!
    Inget parti har blivit "utröstat" sedan senaste val. Valet är om ett år.
    Allmän rösträtt innebär att man får rösta på vilket parti man vill, och byta parti så ofta man vill.

• themia
    ubåt skrev 2013-11-23 17:44:28 följande:
    Den DN-artikeln var nog något av det konstigaste jag läst och ett sammelsurium av åsikter, etiketter och motsägelser som ingen med högre IQ än sin skostorlek ens kan fundera på att ta på allvar.

Förresten, kan du vara lite mer specifik och inte svamla som artikelförfattaren i DN? Specifikt när du skriver "Det är deras eget hat som kommer tillbaka till dem själva"? Vilket hat och på på vilket sätt ger SD uttryck för hat?

Jag orkar helt enkelt inte bemöta allt svammel från kommunisten Borzoo  och nöjer mig därför med att lägga in en länk från det fristående forumet Avpixlat:

avpixlat.info/2013/11/21/svar-pa-borzoo-tavak.../#more-77848

DN-artikeln är bland det mest rediga jag läst när det gäller kritik mot SD:s sverigefientliga politik.

Att den som lever med SD-glasögonen på sig dag och natt inte uppskattar artikeln, kan vem som helst med någorlunda verklighetsförankring lätt räkna ut.
    Det svider att få sanningen slängd i ansiktet.

Och så hänvisa till Avpixlat - SD:s egen hemsida. Trovärdigt? Knappast..
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 23:57:56 följande:
    Då måste ni rösta för Sveriges framtid, landet era barn ska leva i.
    Just det!
    Och då röstar vi inte på det sverigefientliga partiet SD!

• themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-26 12:08:31 följande:
    Mig veterligen är SD det enda parti som förstår det ohållbara med att importera ytterligare en halv miljon mena-invandrare under nästa mandatperiod trots bostadsbrist, arbetslöshet och kraftig segregation.

Det finns ju helknasiga och oseriösa partier i riksdagen, något enstaka vill till och med ha helt öppna gränser och låta hela världen komma hit och leva på svenska skattebetalare, ryktas om ett "ickevålds-försvar" med.

Men nu är väl ingen så korkad att man röstar på ett sådant parti, eller?
    Nej, men ser man på! Skrattande
    En gammal bekant. Välkommen tillbaka med nytt nick!
    Omväxling förnöjer, eller ... blev du tvungen?

Miljöpartiet ska man absolut rösta på - ett parti som tar ansvar, inte bara för Sverige, utan för hela världens framtid.
    Det du!

• themia
    JTA skrev 2013-11-28 20:54:43 följande:
    Vi skall nog se till att även din kommun fylls med flyktingar+anhöriga. Så att kommunens ekonomi går åt pipan så som den gjort i så många andra mindre kommuner som välsignats med nya svenskar som du måste försörja.

Så att du sedan har en annan typ av anektoder att berätta.

Intressant! Så du vill plötsligt öka invandringen? Spännande vändning.
    Tyvärr får du nog finna dig i att inte bli sannspådd.

Btw http://www.dn.se/UploadedImages/ipsosgrafik.pdf

• themia
    ubåt skrev 2013-11-29 12:03:59 följande:
    Ipsos…. Har dom haft en siffra rätt hittills? 

status.st
    Rätt siffra, vad är det?
    Som man frågar får man svar, och alla har sin favorit bland opinionsinstituten.
  • themia
    ubåt skrev 2013-11-29 14:26:17 följande:
    Det är också väl känt att växande partier som SD 
    riskerar att underskattas pga viktning mot föregående val".
    Det försökte vi också påstå när Miljöpartiet var ungt. Ingen trodde på det då heller.
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-30 22:01:35 följande:
    Tino Sanandaji, nationalekonom Institutet för näringslivsforskning, Jasenko Selimovic (FP), statssekreterare, Mehmet Kaplan, integrationspolitisk talesperson (MP), och Oscar Sjöstedt, budgetansvarig (SD). debatterar migration.

avpixlat.info/2013/11/29/det-oppna-landet-i-n.../

Två personer lägger fram fakta, två personer rabblar upp invanda floskler. Denna debatt som alla borde se, speciellt floskel-automaten och Annie Lööf röstaren som skrev inlägget ovanför detta.
    Håller helt med dig. Lyssna på Mehmet Kaplan och Jasenko Selimovic, två som vet vad de talar om.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?