Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2013-12-16 16:48:47 följande:
    Precis. I ljuset av det är det ganska illa när påståenden som vargdansarens

"För att den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning är inte rasister och tycker att uppdela 

folk efter etnicitet är förkastligt."

får stå oemotsagda.

Skulle vara intressant att se forskning om hur utbredd rasismen och främlingsfientligheten är i Sverige. Nån som sett någon undersökning?
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-16 16:56:58 följande:
    Du behöver inte vara främlingsfientlig för att vara rasist. Det räcker med att du diskriminerar någon utifrån deras härkomst. Som tex att ge svenskar publikationsutrymme medan du nekar andra. Det är ju ingen fientlig handling endast en handling som visar att du diskriminerar.

Så andelen främlingsfientliga är nog bra mindre än antalet rasister vilket förmodligen är nära 100%.

Hur kan du tro att vi är 100% rasistiska i Sverige? Vet du ens vad rasism är?

Ne.se har en bra förklaring på ordet.

Främlingsfientlig tolkar jag som att man är ju fientlig mot utlänningar vilket är en skillnad mot rasism som innebär bla att man ser ner på vissa folkslag ex afrikaner eller araber.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 20:03:29 följande:
    Jag tror ingen fifflat med någon "järnrörsskandal"; däremot inte osannolikt de utlämnat detaljer. berörd person är utesluten som sagt. Åkessons jultal känner jag inte till. Men det jag däremot vet är att aftonbladet och expressen tidigare inte dragit sig för att ljuga eller förstora saker. De har aldrig rapporterat objektivt och inte heller korrekt.

Ekeroth är kvar och fortsätter med sin rasism på Twitter. Varför blir inte han utesluten om nu partiet har nolltolerans mot rasism?
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 20:54:17 följande:
    Jag är ingen partirepresentant så hur ska jag kunna svara på det?

Vad är det för rasism Ekeroth sysslar med?

Du skrev ju att den enda som var inblandad i järnrörskvällen blev utesluten, du hade således fel där.

Ekeroth Twitter: jämställer burkaklädda kvinnor med fotbollshuligander. Detta med anledning av nyheten att kvinnor med burka, niqab eller andra religiösa kläder blir trakasserade.

Räcker det? Finns mycket mer att ta av.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 21:23:00 följande:
    Nej skrev de som var berörda blev uteslutna. Erik Almqvist tex. Kent Ekroth tog paus.

Vad är rasistiskt om att han tycker så om burkaklädda kvinnor?

Räcker det? Du gav ett exempel som inte ens är rasism utan möjligen ett korkat uttalande på sin höjd om man vill vara PK.

Ok så det är okej att prata nedsättande om en redan utsatt grupp?

Ekeroth tog time out, är det att jämställa med uteslutning? Gör dig inte löjlig. Även inom partiet är folk upprörda över att han är kvar.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 21:41:42 följande:
    Vad är nedsättande med kvinnor i burka? Det är ju du som drar den slutsatsen. Vad han säger får stå för honom men senast jag tittade i uppslagsverket så var inte kvinnor i burka en etnicitet eller ett folkslag så att det skulle vara rasistiskt är högst är ett riktigt redneck uttalande.

Nej det är inte att jämföra med uteslutning, vad har att hålla i ett järnrör på ett kort med rasism att göra? Vad jag vet så gjorde han aldrig några uttalanden och eftersom media inte spunnit vidare på det (För du skulle tro att aftonbladet eller expressen skulle släppt det om det fanns något att hugga på där?) så finns det helt enkelt inte belägg för något annat.

Vad som är nedsättande med kvinnor i burka? Absolut ingenting men om du läser mitt inlägg igen så förstår du poängen.

Du är rolig du. Och jobbar panikslaget för att förminska betydelsen av att en av sd's högsta politiker springer runt på fyllan med järnrör och blir FILMAD när han pratar nedsättande mot en invandrare och en kvinna som reagerar på Ekroths översitteri och rasism.

Ta och läs på om de här händelserna, googla på järnrör och Sd så lär du hitta all relevant info. Det finns mycket av ekeroths förehavanden på interasistmen.se också. Med screenshots (dvs bevis) från olika platser på internet där Sd yttrar sin rasism.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 00:47:23 följande:
    Nej jag kan tillskillnad från dig inte se poänger som inte finns. Precis som SDs partiprogram inte innefattar att sätta upp nya koncentrationsläger med tillhörande gaskammare så vitt jag förstått den, men det är precis vad du och dina lakejer hävdar.

Som jag skrev vad Ekeroth sagt eller inte sagt är inte mitt problem, Jag tror inte han sagt flaska faktiskt att länka till en av vänsterns propagandasidor är inget som helst bevis. Screenshots när Ekeroth säger saker med ett järnrör i hand? lol 

Läsförståelsen sjunker i landet och det märks även här.

Vänsterns propagandamaskin? Möjligt, men även om det är på det viset så presenterar sajten mest material som bygger på Sd-politikers framfart på INTERNET med screenshots. Järnrörsskandalen behövs inte kommenteras egentligen då den inte kan missförstås, även om Ekeroth inte pratar om gaskamrar så beter han sig som en idiot. Och rasistiskt. Och kränkande.

Dessutom avslöjades det att han står bakom den öppet rasistiska sajten avpixlat då han upplåter sitt bankkonto för donationer till sajten vilket gjort att Skatteverket upptaxerat honom. Plus en rad mail som visar på en ledarroll bakom sajten.

Men Ekeroth skäms uppenbarligen inte för det, i hans värld är det fullkomligt normalt att hetsa sina läsare vilket resulterar i kommentarer som önskar livet ur ensamkommande flyktingbarn som är så desperata att de hungerstrejkar samt ytterligare en Sd politikers avhopp. Inte mig emot att ett rasistiskt parti blir av med sina företrädare iofs.
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-17 01:28:37 följande:
    Expressen skall inte  tillåtas vara både åklagare, domare och bödel.

Det tycker inte jag heller. Antar att du anser samma om avpixlat då som hänger ut bla barn och meningsmotståndare till att hetsas mot? Där kan man verkligen tala om en dömande attityd. Vilket resulterar i en lång rad öppet rasistiska kommentarer från pöbeln. Dessutom är det Sd som står bakom sajten.
  • sjuttiofemman
    Digestive skrev 2013-12-17 07:23:00 följande:
    Dessa "AFA-anhängare, syndikalister, islamister" sitter inte i någon form av förtroendeposition i Sveriges politik men om det hade uppdagats att någon hade gjort det så hade de högst troligt också hamnat i media. Det görs dock andra reportage som berör dessa grupper i olika typer av granskningssammanhang, exempelvis när Uppdrag Granskning granskade moskéer och där även offentliga figurer, alltså imamerna, fanns med på bild samt med namn publicerade.

Det ska även läggas till att Avpixlat hänger ut direkta privatpersoner med namn, adress, bild och alltihop, till och med barn hängs ut. Andra sidor som Exponerat sysslar med ren personförföljelse, som också berör barn.

Lägg ner med krokodiltårar. Plåstra om varandra istället för att söka tröst ifrån en befolkning som inte bryr sig det minsta.

Ingen bryr sig heller om huruvida Expressens chefredaktör stäms eller inte, nog det sista det svenska folket ens lyfter på ögonbrynen åt i sammanhanget. Det existerar ingen debatt kring det här, enbart krokodiltårsgänget som inbillar sig att det finns någonting att diskutera.

Prova något annat och se hur den svenska befolkningen reagerar. Föreslår ärlighet och rent spel, det skulle dock chockdöda större delen utav hela Sveriges väljarkår vid det här laget.

Förstår inte SD-anhängarna och politikerna ifrån partiet hur ynkligt det här framstår? Lipa över det som Avplixat har gjort i år mot regelrätta privatpersoner, vuxna som barn.

"Den som ger sig in i leken.."

"Stolt svensk." Så att skammen breder ut sig över fjällhöga nord. Gör någonting rätt. Inse det mäktiga om partiet och anhängarna faktiskt hade kunnat stå för detta men nej, förvirrat hat ska få alla att kissa i motvind.

Varsågod och skriv massa mer snyft som ingen bryr sig om och lipa över att folk kastar sand i ögonen tillbaka. Typiskt "Stolta svenskar.".

Få se om Avpixlat eller Exponerat har några småflickor eller barnfamiljer att hänga ut idag. Hämndaktionen kanske kommer i formen av dagisbarn som hängs ut i slöjor? Vem vet, vem vet.. något typiskt "svenskt" och "stolt" iallafall, som vanligt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?