Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2013-12-16 16:09:40 följande:
    Jag antar att du har en poäng med det du skriver här - att du argumenterar utifrån någon tes. Det är den poängen jag har svårt att förstå. Om din poäng är att du ser ett problem med strukturell rasism så är jag den första att hålla med. Men någonting säger mig att det inte är det som är din poäng...
    Vad är din poäng? Det låter som du har någon invändning mot mitt påstående men inte riktigt vill stå för det.

• oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-16 16:44:29 följande:
    Nej, tvärtom, jag skrev ju tydligt att jag anser att det finns en strukturell rasism i Sverige. Och den är sannolikt allvarligare än de gaphalsar som SD drar till sig.
    Precis. I ljuset av det är det ganska illa när påståenden som vargdansarens

"För att den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning är inte rasister och tycker att uppdela 
    folk efter etnicitet är förkastligt."

får stå oemotsagda.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-16 16:53:12 följande:
    Skulle vara intressant att se forskning om hur utbredd rasismen och främlingsfientligheten är i Sverige. Nån som sett någon undersökning?
    Du behöver inte vara främlingsfientlig för att vara rasist. Det räcker med att du diskriminerar någon utifrån deras härkomst. Som tex att ge svenskar publikationsutrymme medan du nekar andra. Det är ju ingen fientlig handling endast en handling som visar att du diskriminerar.

Så andelen främlingsfientliga är nog bra mindre än antalet rasister vilket förmodligen är nära 100%.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-16 21:28:35 följande:
    Finns inget som är mer utmärkande för sektmedlemmar att de tror att det finns en sanning som hemlighålls för folket - men som de själva har avslöjat. Och om bara sanningen skulle uppenbaras för alla så skulle alla bli fria.

Titta på Gudasänd, i det lilla - han har avslöjat att det är solen som kretsar kring jorden - och han motarbetas av etablissemanget. Eller på SD, sanningen förtigs av politiker och gammelmedia, men Ekeroth har upplåtit ett utrymme på nätet, avpixlat, där den oförfalskade sanningen får sägas. Och PK-samhället darrar av skräck inför Gudasänds eller SD:s avslöjanden.

Det var likadant för 40 år sedan, men då var det vänsterrevolutionärer som skådade sanningen medan folket lät sig indoktrineras.

Inget nytt under solen - som Gudasänd förmodligen inte skulle säga.
    Eller antiSD som inbillar sig att SD kör med dold agenda och inte talar om vad de vill i sitt partiprogram  
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-17 08:07:46 följande:
    Jo, jag har noterat detta. Det är väl därför det är en sådan trängsel på avpixlat när partimedlemmarna ger uttryck för den dolda agendan.

Som konspiration betraktat rätt illa skött - en konspiration ska ju vara hemlig liksom. Då håller det inte med att veva omkring på stan med järnrör eller sjunga om mordet på Palme på partitopparnas fylleresor till Estland.
    Minsann är du inte sekterist själv, sitter och uppdagar sanningar på avpixlat. Frågan är om du tillhör 'Judean People's Front' eller 'People's Front of Judea'

Intressant att hatet alltid verkar bli starkare mellan de som står nära i tankesätt men råkar välja den andra sekten. De som pratar om hat har nära till att hata verkar det som.

• oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-17 11:34:29 följande:
    En rätt harmlös och stillsam sekt - som inte gör någon något förnär och mellan varven ibland till och med kan vara lite fyndig.
    En trevlig mousserande halvtorr sekt   Antar att den är lite för tysk för din smak, men hade det inte varit för bitterheten hade du nog kunnat ingå som en fin ingrediens.
  • oOOo  oOOo
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.
    Det är väl det gamla vanliga, lätt att vara generös med andras pengar.
  • oOOo  oOOo
    Missermajser skrev 2013-12-17 21:07:23 följande:
    Nu håller jag inte med om allt de skriver där men där står inget om att hela världen ska ha fri tillgång till våra skattepengar.
    Självklart är det ok att inte hålla med om allt. Men i denna tråden får väl vara glad då att du iaf slipper stå till svars för vad där inte står  
  • oOOo  oOOo
    themia skrev 2013-12-18 11:38:29 följande:
    3/  Kan hon omöjligt ha sagt, eftersom även turister åker tunnelbana. Du får kolla upp det citatet.
    Får väl se det som ett sundhetstecken hos dig att du anser det omöjligt. 

Men hur skall du tolka
    ">detta
    annars hur omöjligt det än verkar
    Hon säger ju faktiskt att alla som åker tunnelbana i stockholm är svenskar.
    "alla som åker på den tunnelbanan är svenskar" citat Romson.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-18 12:03:27 följande:
    Men Herregud, tycker du verkligen att 42 sekunder tagna ur sitt sammanhang på något sätt kan beskriva något om Åsa Romson.
    Hur då tagna ut sitt sammanhang? Du är lite kär i dina floskler

Ja, det säger en hel del om Åsa Romson om inte annat att hon är ganska korkad.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?