Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Varför hatar folk SD?

MrsC74 skrev 2013-10-31 12:10:51 följande:
    Det där med bistånd handlar ju dessutom om att man vill hjälpa folk i deras länder för att slippa få hit invandrare.
    Jag blir helt ärligt förvånad att människor går in och försvarar skiten. Va ärlig i stället.
    Slippa och slippa. För att det är bättre för alla inblandade.
    När har jag varit oärlig?
    Jag tycker vi tar in för många invandrare som saknar försörjning och låter flyktingar få stanna länge än nödvändigt. Men det är inte därför jag skulle rösta på SD om jag nu gör det.
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:43:13 följande:
    Nej och just därför skriver jag att alla inte är det. Men att majoriteten är det. Det vet nog t o m du.
    Känner du majoriteten av SDs väljare? Jag kan garantera dig att det inte finns mellan 400-800 000 rasister i Sverige. Du kan vara lugn.
    Däremot kanske den lilla lilla procentenhet som är rasister röstar på SD, precis som kristna röstar på KD, bönder på C och kommunister på V. Men mer troligt är nog att de allra flesta rasister antingen inte röstar (för unga), eller röstar på Svenskarnas parti eller vad det heter.
  • Angie99
    rockaroll skrev 2013-10-31 12:22:32 följande:
    Angie, okej jag uttryckte mig klumpigt. Jag har aldrig läst om någon som RÖSTAR på SD diskutera annat än invandringspolitik. Det verkar vara det enda som spelar nån roll.
    Ja och det beror ju till stor del på att de aldrig får frågor om nått annat. Jag läser som sagt insändare och facebook inlägg ganska ofta som handlar om bensinskatten, brott och straff eller andra frågor där SD har en bestämd uppfattning.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:26:50 följande:

Men åh, vad det är tröttsamt med den här offerkoftan som sd håller så kär.
    Sd är inte mobbade, att bli ifrågasatt är inte att bli mobbad, det får man tåla om man vill vara ett parti.
    Vill dom vara med så ska dom vara med på samma villkor.  
    Det går liksom inte att tro att man ska kunna säga och göra vad som helst och så ska massan och media stå ohc applådera.
    Och när dom inte gör det, ja, då är man så mobbad.
    Det blir ju löjligt    
    Fast jag anser det vara mobbning när övriga partier går över blockgränserna för att förhindra att SD få någon makt, när opinonsföretag vägrar utföra undersökningar åt SD, när man inte bjuder in företrädare för SD trots att övriga partier är inbjudna, när man konstant kallar SD främlingsfientliga (utan att skämmas) trots att detta inte är ett faktum utan ett ganska elakt påstående utan grund, när man som parti har som policy att inte förhandla med SD... Ja det finns massa exempel.
    Att bli ifrågasatt är ok, men det vore kul om någon debattledare/journalist frågade om nått annat än invandringen nån gång.
    Vad menar du med säga och göra vad som helst?
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:31:46 följande:

Varför skulle du rösta på dom då, vad är det du ser som är positivt med sd?
    Om jag röstar på SD så gör jag det för att de vill att alla föräldrar själva ska få bestämma hur föräldraledigheten ska planeras. Och för att de anser att män och kvinnor är lika värda och ska ha samma rättigheter, men att de erkänner att det finns biologiska skillnader mellan könen. För att de vill sänka bensinskatten. Och för att de vill förnya och bygga ut kärnkraften. Och för att de vill sänka skatten för pensionärer och höja livskvalitén för de som jobbat 40-50 år av sina liv och betalat skatt. Och för att de vill förbjuda importen av halalslaktat kött. För att de är emot kvotering. För att de säger nej till EMU men ja till jobbskatteavdraget. För att de tycker försvaret bör få sig en skjuts. Bland annat.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:29:19 följande:

Men snälla du, det är väl för sjutton klart att det inte står i partiprogrammet.
    Det bara genomsyrar allt dom gör och säger och hur dom röstar i olika frågor.
    Man kan ju inte enbart gå på det som står i partiprogrammet, det är ju en uppsnyggad fasad som visas upp där, det är vad dom vill framstå som, inte vad dom egentligen är.   
    Jaha. Så då gäller det alla partier? Var hittar man då belägg för att de är rasistiska? Jag har frågat massvis med gånger och många här påstår att de är det, men var finns källorna?
    Ett partis partiprogram är vad partiet vill. Sen vad enskilda människor inom partiet tycker i enskilda frågor är ju en annan sak men att kalla en stor del av befolkningen rasister utan belägg är förtal.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:30:55 följande:

Det där är inte heller sant, även när dom får frågor som inte alls berör invandringspolitiken, så drar dom det till det, så gott som varje gång, oavsett ämne.
    Nog fan är det invandrarnas fel.  
    Det handlar väl oftast om var pengarna ska komma ifrån. Om man tittar på kostnaderna för invandringen (vilket det verkar otroligt svårt för regeringen att få fram en offentlig rapport om) så skulle mycket av de förbättringar SD förespråkar kunna betalas av dessa medel. Det är nog därför det verkar som de återkommer till invandringen. Inte invandrarna. Politiken, inte människorna, är fel.
    För att när man säger att man vill sänka bensinskatten får följdfrågan, ja och hur ska det bekostas.
    Men jag håller inte med. När jag läser intervjuer med SD är det reportern som återvänder till invandringen.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:36:19 följande:

Kanske för att vänstern har tagit ett tydligt avstånd från sitt mörka förflutna, något sd inte har gjort.
    Kanske för att vänsterns historia ligger så mycket längre tillbaka i tiden, sd:s var nyss.
    Men kanske mest för att när vänstern uttalar sig och hur vänsterns ledning beter sig och hur vänstern röstar och deras politik ser ut, kort sagt när man tittar på en helhetsbild av vänstern så framstår dom som trovärdiga i det dom säger och i sina avsikter.

Sd, gör inte det, sd spelar med dubbla kort, på ett sätt som inget annat parti gör.
    Sd är inte trovärdiga nånstans om man inte verkligen vill bli duperad, för att det är lättare så.

Längre tillbaka? 2004 när Lars Ohly offentligt sa att han var kommunist?

"Men det där som V gör, när de uttalar sig och hur ledningen beter sig, det är ju bara en uppsnyggad fasad och vad de vill framstå som...."
  • Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 15:53:00 följande:
    Därför att de är fascister.

Alla som har läst iaf lite samhälsvetenskap på högre nivå så som statsvetenskap eller internationalla relationer, vet att SD är ett gäng intellektuella dvärgar. Att folk röstar på de säger också tydligt och klart någonting över det svenska folkets intellekt.

Och nu tar vi verkligen i så vi spricker!
    Du menar "för att jag tycker att de är fascister"? Eller vill du ta debatten om förtal till en ännu högre nivå?
  • Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 16:02:33 följande:
    Tja, frågar man dem om miljöfrågor, då är det inte heller mycket de har innanför pannbenet.

supermiljobloggen.se/dumheter/2013/10/om-du-t...

Invandring, enligt SD, påverkar tydligen miljön negativt.... muhahahahaha... eller vänta, jag kanske ska gråta istället?!
    För att de inte tycker som du om miljön? Eller hur menar du? Vad har de sagt om miljön som du anser visar att de inte har mycket innanför pannbenet? Alla tycker inte att "global warming" är ett problem. Många vill bygga ut kärnkraften. Vad är problemet? Får de inte tycka så?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?