Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

sverker11 skrev 2014-12-07 11:25:54 följande:
    Det är lite olyckligt att fascism har blivit ett modeord eftersom det riskerar att urvattna fascistbegreppet.
    mmm, det blir ett ord utan betydelse. Undrar om det är avsikten egentligen? Att ta bort betydelsen av vissa ord, såsom rasist, nazist, fascist m.fl. eller om det bara är ett symptom på att vara lätt debil? Vissa tycks ju ha valt resultatet på intelligenstestet som sitt nick...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-07 14:55:00 följande:
    Du börjar låta precis som SD-kören här på FL som kallar alla för idioter som inte delar deras åsikter och synsätt.

Givetvis finns det rasister, nazister och fascister men jag ser aldrig någon vinka med handen och säga "Här är jag!". Det är ju sådant icke-rasister, icke-nazister och icke-fascister har lättare att identifiera.
    mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-07 14:31:24 följande:
    Just så. Myten då var att finnar var kriminella som i stor utsträckning sysslade med sådant som bankrån, halsa vodka och starta knivslagsmål och att det var farligt att besöka de invandrargetton där dessa finnar bodde. Rasistiska skämt om finnar var också på modet då.
    Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-07 09:23:03 följande:
    Förstår inte varför Sd gråter i tv över att bli kallade nyfascister, det är ju en korrekt beskrivning. Iofs är vi ju vana vid att Björn Söder ljuger när man kritiserar hans parti men när ska det bli ett slut på lögnerna?

www.sydsvenskan.se/sverige/forskare-ger-ander...--/
    Ahhh, pansargeneralen igen

• Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-12-07 15:36:08 följande:
    Där jag växte upp, en industristad, var det ganska vanligt att man snackade skit om "finnjävlar" och jag tror att jag är långt från ensam om att ha upplevt det.

Min första egna lägenhet låg i ett område jag varnades för, där bodde det, fick jag höra, bara alkisar,narkomaner, zigenare och finnjävlar.
    Det var vanligare att snacka skit om de från andra stadsdelar och bråka med dem. Kanske för att kanske en tredjedel av oss var hel eller halvfinnar. plus en massa greker, juggar, italienare ungrare m.fl. Visst kallade vi varandra för en massa saker men det var mest som svarta idag som kallar varandra för "nigga" och sånt.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:54:41 följande:
    Märkligt... ni är oroliga för att termer ska urvattnas, ändå gapar ni om "extremvänster", "batikhäxor", "massinvandring" och en massa annat. Är ni inte oroliga för att de orden ska bli urvattnade?

Det är inte att urvattna ordet fascist när man använder det om just fascister.
    Vi? bunta inte ihop mig med SD-arna, tack.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-07 15:53:02 följande:
    Hur kan du försvara det rasistiska partiet Sd? Eller trollar du bara?
    Varsågod och visa det inlägg där jag försvarat SD.

Eller trollar du bara?
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:58:05 följande:
    Nu talar du allt om dig själv, projicering är inte fint eller hälsosamt. Det är ni som ryggdunkar och tävlar om att märka flest som extremvåldsvänsterbatikmanshatarmiljömuppliberaler .
    Ni? Ge fan i att bunta ihop mig med SD, tack.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-07 18:37:43 följande:
    Ni? Det är bara jag här eller är det den sortens Ni där du ska ta av dig mössa och bocka?

Då får du väl läsa in dig på ämnet.
    Du och dina vänner, trots allt antar jag att du hade några?
  • Rataxes

T

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 07:47:14 följande:

Ett par av huvudingredienserna i fascism. Tillsammans med den illa dolda våldsromantiken, elitismen, avskyn för intellektuella och bildade, den konstanta önskan att skikta människor... Det är fascism rakt av.

Du pissar alla som levt under Franco i Spanien och i juntans Grekland m.m. i ansiktet med ditt fascistsvammel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?