Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes

Sammanfattning av tråden så här långt:

De Goda:

"Jimmie är dum".
    "Jag sa faktiskt före dig att han är dum, sådetså".
    "Jag sa att han är jättejättedum, ha, där fick ni".

De Onda:

Det är ni som är jättedumma...

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-28 23:24:46 följande:
    Tja, nu har ni fyra stora pensionärsföreningar, sammanlagt 850 000 personer, att fråga varför de hatar SD.

www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab
    unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab

Det lät annorlunda för ett år sedan...

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17985739.ab

". Det är tyvärr inte oppositionens uppgift att lotsa igenom budgetar, säger Magdalena Andersson (S)."
  • Rataxes

nihka skrev 2014-11-29 12:24:27 följande:
    Sammanfattning av vad du sagt i tråden så här långt:

* Alla är jättedumma
    * Ha, det är bara jag som fattar nått!
    Sammanfattning av vad Nikna sagt i tråden så här långt: SD och alliansen är jättedumma och det är bara jag som fattar nått!
  • Rataxes

Svinhugg går igen, eller hur Magdalena?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 00:31:13 följande:
    För er som tycker att Sverige inte kan vara världens samvete eller att vi tar emot för många flyktingar:

vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../
    Hur många tar Sverige emot proportionellt mot vår befolkning jämfört med övriga EU?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 20:35:20 följande:
    Varför jämföra enbart med EU? Det finns betydligt fattigare länder som tar emot mycket mer flyktingar än Sverige.

Vill du att vi ska ha samma kvalitet på vår flyktingmottagning som Pakistan?

Isåfall är din kommentar relevant. Annars inte.
  • Rataxes
    chrissandra skrev 2014-12-06 21:30:57 följande:
    Förmodligen för att om du tänker att Finland vore illa ute så hade vi nog haft hela Finland här. Ligger liksom nära till hands, att gå till länder som har liknade värderingar som man har själv.

Om du hade tvingats fly från Sverige, hade du då valt att stanna i Norge eller hade du dragit iväg till Indien?
    Det beräknas ha funnits ca 185 000 finska flyktingar i Sverige vid andra världskrigets slut. Sveriges befolkning var då ca 6 500 000.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 22:54:44 följande:
    Hur är flyktingmottagandet i Pakistan då, du som vet? Måste vara bättre än några floskler om att "hjälpa" på plats.
    Om vi nöjer oss med pakistansk kvalitet kan vi ta emot i princip hur många som helst. Jag trodde du var intresserad av att så många som möjligt ska få hjälp? Eller var det fel?
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 03:00:35 följande:
    Japp, och på den tiden, ja ända fram till tidigt åttiotal, var folk jäkligt ruttna mot finnarna. De fick utstå mycket av den skit som nu riktas mot muslimer istället. Hatet är densamma, bara målet förändras.
    Yeah right... du vet bättre än jag med personlig erfarenhet hur det var, som alltid eller?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?