Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-15 14:07:14 följande:
    Om jag försvarar vänstern som knivhugger folk? Nej verkligen inte.

Naturligtvis menar jag de som attackerade demonstrationen..försvarar du dem?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 14:11:16 följande:
    Vilka är "ni"? Menar du att jag är SMR? I så fall får du fan kamma till dig nu. Du är helt känslostyrd med noll fakta.

Du får väl tolka det som du vill men nej det syftade jag inte på, jag menade ni som delar åsikter här. Men det kanske är samma person bakom spakarna..
  • sjuttiofemman
    themia skrev 2014-01-15 18:18:22 följande:
    Jag ställde en principfråga, som du duckade.

Om du tror att jag försvarar AFA:s metoder så tror du fel.

Det är den taktiken de och Sd har, så länge någon annan gör fel så har de rätt att göra vad de vill..
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-15 20:27:01 följande:
    Världen är inte sådan, utan den består av fler variabler än rasister och antirasister. Fast jag förstår att demagoger låtsas att det är så, för att de tror att bilden gynnar deras intressen.

Jag, t.ex., ogillar såväl rasism som antirasism.

Hur kan du inte gilla antirasism?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-15 21:47:17 följande:
    Varför ska han säga något om en sajt han inte är relaterad till?

Sajten hänger väl inte ut politiska motståndare något mer än sajter som "Inte rasist, men" osv?

De är inte duktiga på att smutskasta vänsterkanten, vänsterkanten gräver sina egna hål och du är en av de som står och hejar på.

Han är inte kopplad till interasistmen och researchgruppen heller men de sajterna måste smutskastas tydligen..

Avpixlat hänger ut politiska meningsmotståndare som inte är offentliga personer. Plus invandrare. Med namn, foto och kontaktuppgifter.

Där har du skillnaden.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-16 20:56:07 följande:
    [quote=72254841][quote-nick]nihka skrev 2014-01-16 20:49:50 följande:[/quote-nick]Nej, jag förstod inte det. Eftersom jag själv är mer nyanserad än "nazister kontra de som vill släppa in hela världen" utgick jag från att andra också är nyanserade.[/quot Ok vad bra, har missat det.

"Släppa in hela världen", jag tror inte folk vill det. Jag tror folk är trötta på rasismen i samhället. När rasism och främlingsfientlighet slutar förgifta debatten, först då kan invandring diskuteras på en nyanserad nivå.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-17 12:44:59 följande:
    I rest my caseAndelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa

geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från

vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som

är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger

högre än vad den ?borde? vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.

(Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet Brå-rapport 2005:17) Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare. De största andelarna återfinns för våldtäkter och mord/dråp, 38 respektive 30 procent. Höga andelar relativt sett gäller även för misshandelsbrotten, 20-21 procent och rån, 24procent??Vad gäller gatuvåld är det dock en markerat större koncentration av invandrare från Nordafrika och Västasien som har de högsta participationsvärdena (Algeriet-Libyen-Marocko-Tunisien, Irak, Turkiet, Libanon, Jordanien-Palestina-Syrien i nämnd ordning).

(Invandrares och invandrares barns brottslighet Brå-rapport 1996:2)

Och till sist, angående politiseringen av BRÅ: (det har inte blivit bättre)

www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab

Suck, då var vi där igen. Vet inte hur många gånger jag har besvarat den här frågan. Korta svaret: pga rasism och främlingsfientlighet samt andra faktorer så är denna del av befolkningen utanför samhällets gemenskap. Då är det lätt att söka sig till exempelvis kriminella gäng. Och så går det rätt snabbt att bli kriminell.

Varför tror du att invandrare är överrepresenterade i den här statistiken? Tror du det finns nån kriminalitets-gen?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-17 16:51:29 följande:
    Vem pratar du med här, mig eller sjuttiofemman?

Tror han syftar på mig. Det roliga är att jag inte har anmält ett enda inlägg på FL. Bättre att låta det stå kvar så folk ser vilken sjuk ideologi de företräder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?