Varför hatar folk SD?
![Flört Flört](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Vi har kastat slagord på SD som om de vore granater i fem år nu.
Vi har rasat, och vi har kämpat ? men vi har inte framfört några alternativ, skriver Camilla Sten.
www.expressen.se/debatt/antirasismen-kommer-aldrig-att-besegra-sd/
Jag har inte mycket över för SD, men här är i alla fall en SD-relaterad nyhet som borde höra hemma i tråden.
Jag upplever att förhållandet sd - Ryssland idag är liknande det som var mellan
s - Sovjetunionen under kalla kriget, fast sämre dolt i sd.
Det finns många anledningar till att jag inte gillar SD. Bara jag kollar deras partiprogram finns där många punkter jag inte sympatiserar med. En punkt, modersmål är ett exempel. SD vill att vi ska prata svenska i Sverige och vill att de som har modersmålsundervisning ska betala den själv. Ja, självklart ska vi prata svenska i Sverige men forskning visar att de barn som har ett annat modersmål än svenska lättare lär sig svenska om de samtidigt har sin modersmålsundervisning. Att endast ha föräldrar som pratar språket räcker inte, barnet får då endast språkets bas och utvecklar inte heller det svenska språket lika bra. Där tycker jag SD skulle läsa på lite. De vill att vi pratar svenska men de vill samtidigt begränsa vissa till att lära sig det.
Nya mätningen är ingen rolig läsning för Sverigedemokraterna ? däremot går Schymans Fi starkt framåt.
nyheter24.se/nyheter/politik/868786-feministiskt-initiativ-opinionsmatning
En skymf låta SD arrangera minnesdag om Förintelsen:
www.gp.se/nyheter/debatt/en-skymf-låta-sd-arrangera-minnesdag-om-förintelsen-1.4118556
Det tycker jag också!
Man kan fråga sig hur detta kommer sig...kan i alla fall diskuteras...
10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.
Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund.
I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. I dag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen.
Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.
...
www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Apd%3Any%3A20170607%3Asd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Anyh