-
Allt är relativt...En grön ruta skrev 2015-10-12 13:05:04 följande:Nu har jag ju dock inte misslyckats så brutalt ändå.
-
Jo, det blir ju det för de som försöker analysera och kategorisera.Solidaritet skrev 2015-10-16 11:25:08 följande:Det blir onekligen lite förvirrat.
-
Antirasismen kommer aldrig att besegra SD
Publicerad 11 nov 2015 kl 10.44Vi har kastat slagord på SD som om de vore granater i fem år nu.
Vi har rasat, och vi har kämpat ? men vi har inte framfört några alternativ, skriver Camilla Sten.
www.expressen.se/debatt/antirasismen-kommer-aldrig-att-besegra-sd/
-
Jag har inte mycket över för SD, men här är i alla fall en SD-relaterad nyhet som borde höra hemma i tråden.
SD vinner i domstol ? Lunds kommun bröt mot lagenLUNDToppdeladSverigedemokraten Ted Ekeroth får rätt ? Lunds kommun bröt mot lagen när politikerna beslutade att använda byggnader till ensamkommande flyktingbarn utan att invänta bygglov. Det har förvaltningsrätten kommit fram till.
www.sydsvenskan.se/lund/sd-vinner-i-domstol--lunds-kommun-brot-mot-lagen/ -
Jag upplever att förhållandet sd - Ryssland idag är liknande det som var mellan
s - Sovjetunionen under kalla kriget, fast sämre dolt i sd. -
-
Den är fortfarande aktuell, men lägg till socialdemokraterna i den förvirrade skaran.KillBill skrev 2016-06-18 15:55:57 följande:Vad vill du säga med denna artikel från 2013?
-
Sovjet hade mängder av hemliga möten med Socialdemokraterna för att försöka påverka dem till en mer Sovjetvänlig politik och Sovjetvänlig stämning i det svenska samhället.KillBill skrev 2016-05-03 19:36:08 följande:Utveckla vad du menar. Om det är något som S dolde under de kalla krigets dagar så var det de nära samarbetet som Sverige hade med USA och Nato.
-
2016-09-03 19:43
Aftonbladet: SD anställde ryss till riksdagskansliet
Enligt Schibsted/Aftonbladet är den av SD-"all media ljuger"-svansen uppskattade bloggaren Egor Putilov anställd av Sverigedemokraternas riksdagskansli. Han uppträder också enligt Aftonbladet under flera olika alias där han också ska ha publicerat vitt skilda åsikter och även debatterat mot sig själv via medias debattsidor. Ännu en rysk koppling finns alltså mellan Putins svenska arm bland "Sverigevännerna" i Sverigedemokraterna och Ryssland och uppenbarligen är det inte bara "all media" som ljuger.
cornucopia.cornubot.se/2016/09/aftonbladet-sd-anstallde-rysk.html -
Jag vet inte hur det fungerar idag, men tidigare har modersmålsundervisning eller sk hemspråksundervisning haft en del brister med obehöriga lärare, kostsamt system med många små undervisningsgrupper, att lektionerna tar annan ämnesundervisningstid mm.En glad tjej skrev 2016-12-01 05:47:54 följande:
Det finns många anledningar till att jag inte gillar SD. Bara jag kollar deras partiprogram finns där många punkter jag inte sympatiserar med. En punkt, modersmål är ett exempel. SD vill att vi ska prata svenska i Sverige och vill att de som har modersmålsundervisning ska betala den själv. Ja, självklart ska vi prata svenska i Sverige men forskning visar att de barn som har ett annat modersmål än svenska lättare lär sig svenska om de samtidigt har sin modersmålsundervisning. Att endast ha föräldrar som pratar språket räcker inte, barnet får då endast språkets bas och utvecklar inte heller det svenska språket lika bra. Där tycker jag SD skulle läsa på lite. De vill att vi pratar svenska men de vill samtidigt begränsa vissa till att lära sig det.
-
Nu är det politiker vi pratar om. Bort med vad som är/fungerar dåligt utan att ha tagit fram ett bra alternativ (fast man borde förstå att det är nödvändigt) är ju något politiker är oerhört duktiga på.KillBill skrev 2016-12-01 08:20:04 följande:Om det finns brister i hemspråksundervisning bör politikerna ta fram en politik som undanröjer bristerna. Att som SD lägga förslag på nedmontering och kostnadsbeläggning av hemspråksundervisningen är oansvarigt. Forskning visar tydligt på hemspråksundervisningens betydelse för att lära sig ett nytt språk (exv Svenska).
-
?Nytt ras för Sverigedemokraterna ? Fi närmar sig riksdagsspärrenSd går tllbaka, men fi vinner framgång...aldrig får man vara riktigt glad...| 2016-11-25 09:08
Nyheter|Nya mätningen är ingen rolig läsning för Sverigedemokraterna ? däremot går Schymans Fi starkt framåt.
nyheter24.se/nyheter/politik/868786-feministiskt-initiativ-opinionsmatning
-
Jag har inte sett någon senare.KillBill skrev 2016-12-13 10:24:39 följande:Varför publicerar du en nyhet/opinionsundersökning som är flera veckor gammal?
-
-
Argumentet är lite svårt att hålla om man inte själv också visar att man står för lika värde. Det här är en 0-0-match.KillBill skrev 2017-01-17 09:11:34 följande:
En skymf låta SD arrangera minnesdag om Förintelsen:
www.gp.se/nyheter/debatt/en-skymf-låta-sd-arrangera-minnesdag-om-förintelsen-1.4118556
Det tycker jag också!
-
Man kan fråga sig hur detta kommer sig...kan i alla fall diskuteras...
SD ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund
10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.
Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund.
I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. I dag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen.
Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.
...
www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Apd%3Any%3A20170607%3Asd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Anyh
-
Skulle abortfrågan enbart locka invandrare att rösta på sd? Det känns inte särskilt sannolikt. Borde inte då kd kunna få minst lika stor del röster från invandrade?KillBill skrev 2017-06-07 22:07:39 följande:Jag vet inte om det är så konstigt. SD moralkonservativa politik där man bl.a. vill begränsa kvinnors rätt att själv besluta om en abort kan säkert attrahera invandrare som tycker likadant.Det kan ligga något i det.FDFMGA skrev 2017-06-07 21:47:06 följande:Jag skulle gissa att SD har ett relativt sett mycket starkt stöd bland invandrare från Östeuropa.
-
Ja, men det är nog ett av rätt få exempel hos sd som delas av många moralkonservativa oavsett kulturell bakgrund.KillBill skrev 2017-06-07 22:51:26 följande:Abortfrågan var bara ett exempel på den moralkonservativa politik som SD företräder.
-
www.facebook.com/viktorsval/videos/176150543046788/Viktors val: Hela listan ? detta gynnar SDVad gynnar SD ? eller rättare sagt: Vad gör det inte? Nu tar vi helg, med Sveriges ledande samhällsmagasin.