Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Santa in disguise skrev 2013-12-23 13:20:35 följande:
    Jag har inget rotat förakt från människor ifrån MENA eller bryr mig om hudfärger (islam föraktar jag dock) det handlar helt enkelt om att den här sortens invandring är negativ för Sverige på alla plan man kan tänka sig, det är helt enkelt åsikter grundat utifrån fakta. Det är något du verkligen borde prova, du förespråkar något helt annat och går tvärs emot vad statistiken säger.

Du är per definition alltså Svenskfientlig, det är man om man medvetet skadar sitt land och hyser mer solidaritet med människor på andra sidan jorden än sina egna landsmän.

Gillar du inte rasism? Varför vill du då ha så kraftig invandring då människor från MENA statistiskt sett är extremt rasistiska jämfört med oss nordbor? Ännu ett exempel på hur då bortser ifrån fakta och medvetet vill skapa motsättningar i ditt egna land.

Extremt olika kulturer har aldrig någonsin kunna samverka sida vid sida, det mångkulturella samhället är och förblir en naiv utopi. Det är dags att du slutar grunda dina åsikter på hur du önskade att det var och istället ta hänsyn till hur det faktiskt förhåller sig i verkligheten.

Har du faktafobi?
    Du har sagt: vad som helst utom MENA. Vad som helst = ett djupt rotat förakt och en jävla massa ord som du tror ska maskera ditt djupt rotade förakt. Ditt djupt rotade förakt är lika uppenbart som din oförmåga att behålla ett konto mer än kortare stunder vilket beror på ditt djupt rotade förakt för allt och alla som inte delar ditt djupt rotade förakt.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-23 17:50:07 följande:
    Nej, och vad jag påtalade var att kollektivet Sverigedemokrater inte ska tillskrivas egenskaper utifrån åsikterna hos 60-talet uteslutna medlemmar. 

Självklar kan vi ha ett system där politiska partier avgör och censurerar vad som får stå i kommentarfält på olika nätmedier. För min del luktar det dock lite väl mycket USSR.
    Tror du verkligen att vad dessa 60-talet uteslutna gjort och sagt är summan av det hela???
  • nihka

Frågeställningen säger allt: Inte "Hatar folk SD?" utan "Varför hatar folk SD?" Man utgår från att folk hatar SD och vill nu bara att de många orsakerna ska klargöras.  

• nihka
    Naranjos skrev 2013-12-25 14:02:56 följande:
    Fortfarande...
    Eller med lite verklighetsbaserat tänk bli hela sagan just en saga eftersom asylsökande inte kan lämna landet och asylsökande som beviljats PUT slående ofta inte har något pass eller ens främlingspass vilket om man kommer  fråga för ett brukar ta lååång tid att få. Så nej, det dimper inte ner någon i 9c som hastigt och lustigt ska med på någon skolresa.

Och skolresor ska bekostas av skolan. Fickpengar däremot kan man baka ihop mm mm till.

Senmoralen är att en del snackar en jävla massa skit.
  • nihka
    o lyckan skrev 2013-12-28 21:20:21 följande:
    Tillräckligt mycket skit för att utgiften till skolutflykten räknas som fickpeng idag...
    Att åka till England som togs upp i exemplet är mer än en skolutflykt . Om man åker på en skolresa - studieresa som är obligatorisk måste skolan stå för kostnaden. Undervisning är avgiftsfri och om den inte är det gör skolan fel. Möjligen kan en symboliskt egeninsats motiveras. Fickpengar får man stå för själv - precis som  hemma. 
  • nihka
    Naranjos skrev 2013-12-26 23:00:36 följande:

dagens skola går helt enkelt inte ihop med min värdegrund. I min värld har man matematik, svenska, historia, geografi, språk, lite religion och samhällskunskap samt slöjd och gymnastik och på dessa lektioner arbetar man flitigt och i grupp när så krävs. Ungar som inte sköter sig hamnar i obs-klass och så är det bra med det.

Men så ser inte skolan ut; det är "konflikthantering", "genusövningar", "kompissamtal", "integration", "massage" och allt vad en palestinasjalsflummare kan hitta på.
    Jag vet inte hur länge sedan det var du gick i pension men i skolan läser barnen idag ämnen som svenska, matematik och engelska. OBS-klasser är sedan länge ersatta med specialundervisning för elever med någon typ av inlärningssvårigheter.

Det känns tryggt att veta att du tycker skolans värdegrund inte går ihop med din värdegrund.

Den här typen av misinformation som somliga SDare ägnar sig åt om denna gång skolan är sådant som drar ner dem ytterligare i anseende.
  • nihka
    Naranjos skrev 2013-12-29 00:29:52 följande:
    Då har du nog haft lite otur när du läste eller också har du väldigt dålig syn eftersom sensmoralen till och med skrivs med extra stora bokstäver för att inte just du skulle missa den. Men då repeterar jag nedan för att jag är så snäll och hjälpsam. Förresten, jag är inte ursprungsförfattaren till detta alster men jag kan varmt rekommendera andra inlägg i debatten av samma författare (Räknenissen). 

Javisst. Min syn så dålig att jag gjorde om " Sens moral" till sensmoral helt automatisk. Jag är inte intresserad av några al ster av några räkne nissar som inte ens lärt sig element är sven ska.

Fortfarande kan asylsökande skolbarn inte lämna landet för att delta i skolresor och av de som beviljats PUT gäller att en mycket stor andel inte har varken pass eller främlingspass som tar lååång tid att få. Men då repeterar jag nedan för att jag är så snäll och hjälpsam:

Det är högst osannolikt att det kommer någon Ahmed neddimpandes i 9c och plötsligt ska delta i någon nära förestående skolresa på bekostnad av de övriga elevernas insamlade pengar särskilt med tanke på att obligatorisk undervisning är avgiftsfri och måste bekostas av skolan.

Ditt exempel som då skulle vara allmängiltigt för hur det går till är produkten av någons fanta si.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-29 11:14:49 följande:
    Fast många friskolor avstår från sånt, eftersom det kostar en massa pengar. Missat det? Därför väljer man neka barn som kan innebära "problem", tillträde till skolan.
    Om du känner till sådana friskolor, anmäl dem så lever fler upp till skollagen.
  • nihka
    Naranjos skrev 2013-12-29 00:45:56 följande:
    När jag ändå håller på och länkar skulle jag vilja föreslå f.d. Medborgarnas Flyktingsombudsman Merit Wager som får frekventa direktrapporter direkt från anställda vid Migrationsverket. Apropå fusk alltså. Det skall bli intressant att höra om du anser att hon också snackar en jävla massa skit.

meritwager.wordpress.com/2013/12/27/en-migga-.../

Det är som jag många gånger tidigare påpekat när jag länkat till denna sajt viktigt att man kommer till bukt med så mycket fusk som möjligt inte minst med tanke på att alla som har rent mjöl i påsen inte ska misstänkliggöras. Man ska ju komma åt oegentligheter utan att dra alla över en kam.

Det vore ju tråkigt om till exempel ALLA svenska män blev utpekade som pedofiler bara för att Merit Wagers sajt berättar om importerade "dammsugare" från asien med minderåriga barn. "Dammsugarna" välkomnas till Sverige av tjänstemän som vid ankomst ser på dataskärmen att de män som importerat dem är dömda pedofiler, men de får inget säga eftersom lagstiftning förbjuder dem att lämna ut personuppgifter om tredje part. En del tröttnar på sin gamla "dammsugare" och importerar en ny men nya fräsha oknullade barn. Några har till och med hört av sig till migrationsverket för att de vill att de ska kasta ut den gamla "dammsugaren" när man vill byta in sig till en nyare modell.

Ja, det finns mycket intressant att läsa på Wagers blogg och i hennes bok.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-29 11:41:21 följande:
    Såg du Uppdrag granskning så känner också du till dem. Fast man kan ju välja att ha skygglapparna på, om man inte vill se verkligheten.
    Som sagt om du känner till sådana friskolor, anmäl dem så lever fler upp till skollagen. Det har jag gjort.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?