FDFMGA skrev 2015-10-11 14:19:05 följande:
Du kan hitta min reaktion i den här tråden, kortfattat ansåg jag att de här personernas agerande dels gynnade SD och dels bottnade i en grumlig uppfattning om demokrati.
Jag kan inte se någon grumlig uppfattning om demokrati i blogginlägget, du får peka ut det för mig.
Men jag förstår inte hur polisen skulle ha kunnat agera på annat sätt än de gjorde.
Vilket polisagerande är det du syftar på, bloggen nämner agerande från brevbärare?!
I övrigt så kan jag inte ta en person på allvar som befarar att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur och vid sidan av detta anser bloggaren att SD är realister inte rasister.
Det är förstås lite långsökt och överdrivet, men motståndet mot SD är starkast på vänsterkanten och att motverka demokrati och begränsa människors val har ju koppling till hur det fungerar/har fungerat i kommunistiska diktaturer.
Om utvecklingen fortsätter linjärt i samma riktning så lär vi hamna där, förr eller senare.
Vad det gäller SD som realister så hänvisas främst till inställningen till EU.
Jag anser inte att man måste vara vänsterextremist för att man tycker att SD inte alls är realister eller för att man tar farhågor om att Sverige riskerar att bli en kommunistisk diktatur som uttryck från en politisk tomte.
Nej, det kan jag till viss del hålla med om, men för att inte se hur de exempel som tas upp kan utgöra ett hot mot demokratin krävs nog en ganska extrem och verklighetsfrämmande inställning.