Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 14:45:51 följande:
    Kvällspressens enda agenda är att tjäna pengar på skandaler. Du kan knappast lasta kvällspressen för att SD så gärna ställer upp på att skapa skandalmaterial.
    Ja, och "SD-hat" säljer. Helin och Mattsson själva (med flera) har till och med själva erkänt att de hanterar SD annorlunda jämfört med övriga riksdagspartier. Expressen kampanjade som sagt till och med mot SD på sin löpsedel på själva valdagen. Är det opartisk journalistik?

(Ursäkter om att de bara ville promota sin ledare - något som i princip aldrig annars görs på löpet - som om det var dagens viktigaste nyhet vad en enskild ledarskribent ansåg att Svensson borde rösta och inte rösta på - köps för övrigt icke).

Men självklart bör och ska det rapporteras om dumheter som t.ex. "järnrörsskandalen" (fattar än i dag inte hur fan Ekeroth tänkte när han filmade skiten och spred det till allmän visning).
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-03-11 16:24:48 följande:
    Hmm.

Gammelmedia försöker som vanligt dölja sanningen - men spetsforskarna i och kring SD är den ständigt på spåren.

I själva verket offrar fanatiska vänsterextremister sig så till den milda grad att de till och med tillfogar sig livshotande skador medan andra molotovkastare släpar dit patrioter från SD:s broderpartier för att ge dem skulden för det vänsterextremistiska självskadebeteendet.

Det är tur att hjärngänget på FL finns - de som omedelbart avslöjar konspirationer och ställer sig upp för sanningen och för andra patrioter som oskyldigt blivit utsatta för gammelmedias häxjakt.

Den oinsatte kan lätt tro på medias lögner om att patrioterna var knivbeväpnade och knivskar fyra personer, varav två var kvinnor.
    Du tycker alltså det är rätt att utgå från att bara den ena sidans idioter (nazisterna i det här fallet) gjort fel, för att sedan när uppgifter framkommer som eventuellt belastar även den andra sidans idioter (vänsterextremisterna) bortse från detta. alternativt avfärda det som "skvaller"?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 17:22:31 följande:

Och vad behövs mer? Zlatan pratar perfekt svenska, är han svensk enligt dig?
    Perfekt och perfekt, därom tvista de lärde. Han är ändå från Malmö.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-03-12 08:08:57 följande:
    Nej, det är mycket jag inte fattar - t ex inte varför du skriver Dårjan i stället för Dorian.
    Det är väl ungefär som att konsekvent skriva "sekten" och liknande lustigheter när man menar "partiet".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:25:58 följande:

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...
    Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
    Du känner inte själv att den där jämförelsen haltar betänkligt? Din iver att spy galla över Åkesson tar ibland rent groteska proportioner.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:35:03 följande:

Hur då?
    Den här repliken t.ex: "Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom..."

Den pyr av undertryckt hat... eller nä vänta, hata är det ju bara sverigedemokrater och annat pack som kan göra. Ditt hat är ju demokratiskt!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:47:49 följande:

Nejdå, inget hat från min sida, dock brukar ni meningsmotståndare lägga det epitet på mig när jag använder samma retorik som vissa Sd-politiker.
    Det är lika mycket sanning som åkessons upplevelser av sin barndom. Han blir motbevisad både genom andra som växt upp i området och genom statistik om inflyttningen av invandrare. Ändå så tar Åkesson på sig offerkoftan och skyller på invandrare som gjorde att han gick med i ett parti som han inte såg som rasistiskt. Det är så mycket lögner i hans uttalande att han förtjänar att få samma retorik tillbaka i alla sammanhang. Han är skyldig invandrarna en ordentlig ursäkt för detta.
    Jimmie läser säkert här och tar till sig det du skriver, speciellt med tanke på din ödmjuka ton.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:50:35 följande:

Jag lär mig av er, jag har varit mer ödmjuk tidigare men så blev jag kallad stenkastare och vänsterextremist vilket gjorde att tonen blev hårdare :)
    Jag har inte kallat dig vare sig stenkastare eller extremist. Vad andra sagt och inte sagt tänker jag inte ansvara för.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 09:53:36 följande:

Det pratas ofta om att människor som blir oroliga av invandringen ska tas på allvar?

När ska fler invandringskritiska inse att den nationalistiska rörelsen som SD är en del av oroar och skrämmer jättemånga?

90 procent av alla rösterna i valet gick till partier som öppet är oroliga för de åsikter SD sprider. Varför respekterar nationalister inte folkets dom?

Nationalister påstår sig vara på folkets sida. De påstår sig älska svenskarna. När ska de då börja respektera detta folks oro, när ska man sluta håna skrämda människor?
    Det handlar väl om hur man låter denna oro ta uttryck också.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 10:03:14 följande:

Åkesson föll på sitt eget grepp helt enkelt. Han gjorde bort sig när han uppenbart ljög om invandrargängen i sin barndom och skyller på att det är hans upplevelse och han har ensamrätt på den. Nu gjorde läkaren samma sak. Vad är problemet?
    Så om Åkesson inte hade gjort den där intervjun du hänvisar till och talat om sin barndom hade du tyckt läkaren gjorde fel?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?