Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

EnAnonumius skrev 2015-06-11 22:27:15 följande:
    Så Suffering är SD:are. Bra att veta.

Mmm oavsett SD's historik så är det ändå fel att håll SD delansvarig för vad som hände för 70 år sedan när det INTE ens fanns på "ritbordet" då det bildades trots allt 1988.

Det som är lite lustigt dock är att jag aldrig att jag ljudade ett ord om huruvida SD har bytt ideologi eller inte i inläggen du citerade av mig. Så varför tar du upp om det, med de "noggranna betoningarna som du gör? Obestämd

Det jag skrev till KillBill var lite enkelt:
    "Jag kan inte hitta det rasitsiska med poltiska ideologin som SD har.
    SD är inte rasistiskt bara för att de vill begränsa invandringen till Sverige, och öka på anslagen för direkt hjälp i krigsdrabbade länder. "

Men ja du har rätt det var en samlingsregering. Så jag kan ju säga så här för att göra det "mer korrekt då". Sossarna var delansvariga  med detta:
    *  De släppte igenom Hitlers trupper genom Sverige så att de skulle lättare kunde invadera Norge 
    *  Det försåg Hitler med stål med. 
    * 1922 Statens Rasbiologiska Institut bildades.
    Ingen har väl hållit SD ansvarig för saker som hände före SD bildades. Det handlade nog mer om att man räknade bort SD - så som man ofta gör när man talar om "alla" riksdagspartier. Man räknar helt enkelt bara partier med reell makt. då när man pratade om "alla".

Eh? SD är et rasistiskt parti eftersom de "varit rasistiska" och sedan bytt ut några formuleringar med inte bytt ideologi - enligt Åkesson.

ALLA i samlingsregeringen var ansvariga.
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2015-06-11 22:41:02 följande:
    Jag tror han menar att det är slöseri med tid att upprepa dessa fakta, om syftet är att SD ska minska, och att han menar att man ska slå dem på politik-sak-frågor.
    Jag är medveten om att SD och SDare vill att man ska hoppa över att tala om allt som känns lite besvärligt för dem.
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2015-06-11 23:14:34 följande:
    Menar du att rataxes är sdare? Jag tycker jag läst några ggr att han inte är det.
    Nej det menar jag inte. Han berättar ju gärna och ofta att han är liberal. Min kommentar "SD och SDare vill att man ska hoppa över att tala om allt som känns lite besvärligt för dem" var allmängiltig.

Att sedan andra än SD och SDare själva anser att man ska låta bli att ta upp det som känns besvärligt för dem är ju lite underligt, men det handlar kanske om att de gått på SDs propaganda om att de inte har gjort eller gör något fel utan är utsatta för förtalskampanjer.

Har man det dåliga omdömet att upprepade gånger kalla människor som diskuterar här för "stasifia" (läs kvinna med en åsikt) så är det nog inte bättre ställt med omdömet för övrigt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-06-11 23:31:51 följande:
    Det spelar nog ingen roll hur många gånger jag skriver att jag inte är sdare, stasifia har bestämt att det är så.
    Nej, oavsett hur uppmärksamhetstörstande du är så handlar mina inlägg mycket, mycket sällan för att inte säga nästan aldrig om dig.

Om du vill fortsätta kalla mig för "stasifia" gör så. Ingen blir mer nöjd än den än mer uppmärksamhetstörstande SD-Suffering som är den som började kalla mig för så jämte en lååååång rad med andra öknamn. Du ska givetvis lyssna på de du respekterar. Själv har jag bett att man ska polisanmäla stalkaren.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-06-11 23:53:52 följande:
    Intressant intervju. Jag tror att hon vet vad hon talar om när hon förklarar att det finns personer i SD som säger vad de tycker och så finns det sådana som inte säger vad de tycker.
    Ja, då var det återigen dags för en SDare med rasistiska åsikter och den stora frågan är: blir dessa människor rasister av att ansluta sig till SD eller är SD en rasistmagnet?

Norling tycks ju iaf vara helt inställd på att det finns en massa andra människor inom SD som håller med henne, men bara inte vågar säga det hon säger högt. Fast hon trodde inte ens det hon sa var högt utan det förtroendevalda skriver på sociala medier är privat och räknas inte. Privatpersonen talar om andra människor som apor och politikern har inget med privatpersonens inställning att göra - typ. Hur verklighetsfrånvänd kan man vara?

Det här räknas väl som i vanlig ordning som "smutskastning". Märkligt hur ofta "konspiratörerna" får fram SDare med rasistiska åsikter.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-06-12 11:20:12 följande:
    Tveklöst är SD  en rasistmagnet och jag ogillar det självgoda, snudd på rasistiska, konstaterandet att de inte kan vara det för så många svenskar kan ju inte vara rasister.

Det är möjligt att man inte måste vara rasist för att rösta på SD men jag tvivlar på att det var mer än några enstaka personer som är så aningslösa att de inte förstod vad det var de röstade på.

Bollnäskvinnan är säkert mycket representativ för sverigedemokrater - det är väl bara så att de lite högre upp i hierarkin måste oftast vara på fyllan innan de säger vad de tycker.

Det är de ju inte heller men de gör gemensam sak med alla de som är det.

Eller hur! Precis som med resonemanget att de invandrare som röstar på SD skulle utgöra något slags bevis på något.

Ja, tänk dig henne dessutom på fyllan och med tillgång till ett tangentbord. Aj, aj, aj!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-06-12 12:10:32 följande:
    Tja, här har vi ju Suffering och Borrelia som är fullt i klass med Bollnäskvinnan. Borrelia påstår ju dessutom att hon är SD-kommunpolitiker. Jag vet inte om man ska anse henne trovärdig i påståendet - men varför inte, egentligen.
    Alla dessa är ju SDare före, under tiden och efter de säger eller gör något som partiet kickar dem för. Inget hindrar dem från att fortsätta sprida sina idéer eller rösta på SD.

Det finns en hög tolerans för rasism och främlingsfientlighet inom SD och bland SDare som inte matchas av deras officiella "nolltolerans mot rasism". Som Bollnäskvinnan sa, det är många som håller med henne men inte säger det högt. Att ett parti ens behöver något sådant som en nolltolerans mot rasism  säger väl det mesta. Tänk dig om exempelvis socialdemokraterna skulle ha en "nolltolerans mot fascism" och regelbundet behövde avhysa folk för deras fascistiska ord och handlingar  och skylla på en lång rad aldrig sinande "enstaka rötägg".
  • nihka
    familjenstyg skrev 2015-06-13 15:44:03 följande:
    Hade SD bemötts mer sakligt och pressats på politiska sakfrågor hade de antagligen inte varit det tredje största partiet idag. De enda gånger jag hört företrädare för SD verkligt pressade har varit när någon påläst journalist pressat dem på sakfrågor. Vilket inte hänt särskilt ofta. Det har mest handlat om diverse känsloargument som har varit förhållandevis lätt för de mer slipade SD företrädarna att ducka undan eller helt enkelt ignorera.

Det du tycks tro är det mest besvärande för SD är antagligen det som besvärar dem minst då det är en taktik som använts i flera år samtidigt som de (SD) har haft en närmast exponentiell tillväxt.
    Som när i en riksdagsdebatt SD fick den politiska sakfrågan att svara om på hur SD ställer sig i frågan om kollektivavtal och lyckades låta bli att svara på frågan 4 gånger och i stället gick in i känslomässiga utfall om hur deras stolta parti hade växt. De menade att de inte behövde redogöra för frågan i en riksdagsdebatt särskilt om kollektivavtal. Slipat, nä, det är inte riktigt ordet jag letar efter.

https://www.youtube.com/watch?t=96&v=HNfDWmVK3F8

Jag är medveten om att SD och SDare vill att man ska hoppa över att tala om allt som känns lite besvärligt för dem.

• nihka
    familjenstyg skrev 2015-06-14 20:22:20 följande:
    Exakt. Det är när det börjar handla om sakfrågor som de får problem.
    Nej, många SDare uppfattar inte detta som ett problem utan tvärtom som en seger i debatten. Det spelar ingen roll om du kommer med sakfrågor eller kommentarer om vad sympatisörer sagt och gjort så är reaktionen löjligt ofta likadan.
  • nihka
    Kvennen skrev 2015-06-18 15:46:13 följande:
    Ja vad säger du nu Nihka, om SDs lavinartade ökning den senaste tiden. Nu har den 22 % i senaste mätningen, och är snart STÖRSTA parti.
    Vill gärna höra vad du säger om det tack.
    SD, partiet som fick 12,86% i förra riksdagsvalet och som ingen samarbetar med i riksdagen. Varsågod.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?