Solidaritet skrev 2015-05-15 09:12:43 följande:
Jag har tyvärr helt missat den här Suffering.
Det här blint lojala beteendet är starkt kopplat till offermentaliteten inom SD. Det är på så sätt de rationaliserar bort den grova rasismen och antidemokratin i partiet och hos sig själva. Obekväma frågor är mobbing, något som legitimerar varför de i vallokalen lägger en röst på det rasistiska partiet.
Det är tröttsamt i diskussioner efter att en har belyst nazismen och fascismen inom partiet, med tydliga belägg, och personen sedan frågar:
"Står det i partiprogrammet att de är fascister?"
För endast det skulle uppenbarligen göra det till verklighet.
Jag tycker att det blir intressant nu då svenskarnas parti lagt ned. En del av dem kommer att söka sig till SD. Förhoppningsvis skrämmer det bort dem som trots allt inte stödjer antidemokrati och rasism.
Jag tror inte du har missat. I en av sina mer nyskapade nick här i tråden kallade sig SD-Suffering för något annat på bokstaven "s".
Han är naturligtvis inte ensam utan det finns fler som likt honom själv som kommer med de mest hårresande kommentarer som andra SD-ögon bara skuttar över. I ställe hänger man sig åt att gnälla över om hur orättvist beskyllda SDare är för en massa saker ingen har sagt utan det är bara förtal från "vänsterslödder". Det verkar inte finnas några problem med att hävda att så är fallet även när de graverande Inläggen står kvar. Förnekelsens kraft är stor.
Och så håller det på runt, runt, runt.
Ja, jag såg att SvP kastat in handduken. Det är väl många som valde att rösta på SD och de lär väl återvända dit, men en del lär väl vandra vidare till Svenska Motståndsörelsen nu när de startar upp som ett valbart parti. SvP låg ju mellan SD och SMR så polariseringen inom högeryttern fortsätter.