Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-09-14 22:53:44 följande:

På tal om "Varför hatar folk SD? så har väl samtliga partier uttalat hur beklämmande det är att SD har gått framåt sedan förra riksdagsvalet. Inga överraskningar där i och för sig och precis som före valet så stödjer ca 90% av väljarna inte SD.

Samtidigt som 93% inte stödjer Migrationspartiet och öppna gränser.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-15 18:00:51 följande:
    Nja, dina observationer om att jag anser att lösningen på Sveriges problem är att inte rösta på SD stämmer inte med mina åsikter.

Jag ser det snarare som att de anständiga partierna utgör ett ramverk som SD befinner sig utanför - inom ramverket kan man ha de mest skilda uppfattningar, t ex om SD. Somliga anser att SD är en konsekvens av Alliansens nyliberala politik medan andra snarare anser att om inte Sveriges ekonomi hade varit så stark skulle SD vara ännu större eller mindre och vissa menar att det går an att gapa i trygg vetskap om att det är andra som tar ansvaret hursomhelst. 

Överhuvudtaget så verkar det vara så att inom anständighetens ramverk finns det ett mångfacetterat politiskt landskap - medan man utanför ramverket är problemfixerad och egentligen bara har ett besked att komma med: Det är invandringens fel.

Jag tror att en ganska stor andel av de 12.9 procent som röstat på SD inte för sitt liv skulle vilja att partiet fick ansvar för något annat än att försöka påverka kunniga politiker genom att ständigt gapa om att allt är invandringens fel och att ett invandringsstopp är lösningen på alla problem.

Jag har svårt att tro att något parti skulle börja lyssna på gaphalsarna - förstår inte vilket det skulle vara i så fall.
    Nu skulle det ju defacto lösa en rad problem som vi har och står inför. Givetvis inte allena, men det är en början. Men sådant kan inte argsinta vänstermuppar eller nyfrälsta liberaler se. De vill bara var godhjätrade och litar på att allt löser sig.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-15 14:00:00 följande:
    Mm, den ja - lite av önsketänkande förstås och så blev det tyvärr inte.

Men det har i stället blivit en oerhört intressant politisk situation i Sverige. Jag tror inte för ett ögonblick att S eller S och MP eller S, MP och V har möjlighet att bilda en fungerande regering med mindre än att de kan få ett formaliserat stöd från ett av av de borgerliga mittenpartierna - så med lite tur kan SD:s framgångar innebära att blockpolitiken bryts upp - man ska inte glömma att det finns ett mycket starkt väljarstöd för att SD ska ska hållas utanför allt politiskt inflytande som rör deras huvudfråga invandringen.

Så antingen får vi någon slags politisk konstellation som har en majoritet av riksdagen bakom sig, exempelvis S och MP med V och FP som stödpartier eller också har vi förmodligen att nyval att se fram mot inom några månader.

Det senare är också lite intressant, säkert skulle väljarna straffa de partier som inte bjuder till för att i politisk praktik hålla rasismen borta från inflytande.

Vem vet - kanske jag kommer att få se min önskeregeringskonstellation , S, MP och FP, innan den kommande mandatperioden är över.

Visst är det trist att SD kan få var fjärde röst i avfolkningsbygder som Ljusnarsberg - men rädda människor söker enkla lösningar och SD:s variant av stoppa världen jag vill kliva av kan säkert locka dem som inte ser något annat alternativ. 
    Vilken undersökning tänker du på då?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-10-01 22:09:45 följande:
    Kanske för att SD har i åratal gnällt och skällt på "sjuklövern" och nu vill de "sammarbeta" med i stort sett vem som helst bara det ger en fot in. Vilka falska lyckosökare.
    Iofs har ju Jimmie i flera år sagt att de gärna samarbetar med andra partier. För att ta ansvar för Sverige. Men eftersom du inte tittar på debatter med Jimmie, så har du missat vad SD står för.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-10-02 23:23:50 följande:
    Hahahaha. Verkar inte vara ett vinnande koncept att ömsom vilja hålla någon i handen och ömsom skälla på dem och köra det i stort sett laget runt.

Fortfarande vill ingen som samarbeta med "Jimmie" utan utfallet är att Sverigedemokraterna ska isoleras politiskt.
    Exakt. Och du har nu punkterat ditt tidigare argument. Som vanligt. Ingen kontinuitet, inga svar, bara rent och skärt hat. Som vanligt.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-08 13:45:07 följande:
    Känner jag inte till, kan du inte berätta lite mer?

Det stämmer så väl med min uppfattning att många sverigedemokrater är söndercurlade och aldrig har fått lära sig att ta ansvar för sig själva och sina liv.
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-10 11:51:26 följande:
    Inte alls.

Problemet är väl att du som så många andra som lockas av SD redan har bestämt er för vad icke-sverigedemokrater anser.

Som jag skrev så tror jag att det är få som väljer sina vänner utifrån vad de röstar på - men vänskap bygger på gemenskap, man behöver inte tycka lika men det underlättar om man har vissa gemensamma värderingar.

Ett av mina barn har en kompis vars mamma är sverigedemokrat. Jag träffar mamman rätt ofta och upprätthåller en hyfsad relation genom att konsekvent styra bort samtalet från invandrare när hon tar upp detta. Det gör jag för mitt barns skull, inte för att bygga upp en vänskap som saknar förutsättningar att bli annat än yta.
    Jepp, där har vi det.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-10 08:40:45 följande:
    Men är du nu igång igen med dina stollerier.

Det finns i princip ingen som kallas främlingsfientlig enbart för att hen vill begränsa invandringen. Det har nog bara i den här tråden förklarats ett hundratal gånger - inte desto mindre fortsätter du ta emot strålning som uppenbarar något annat för dig.

Du är inte så lite tröttsam med dina griller och  ditt koketterande.

Hur går det med batikhäxespaningarna - har batikhäxorna enligt dina senaste strålningsresultat redan laddat sina kvastar för att fara till Västafrika och hämta hem 100.000 ebolasmittade till Sverige.
    Det här med mikrovågsugn kanske inte var en bra idé ändå? Vissa verkar ha satt i sig lite för mycket av det goda...
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-10 15:24:36 följande:
    Mm, jag vill ju inte gärna styra vilka kompisar mina barn väljer eller påverka deras relationer till sina kompisar genom att försöka få föräldrarna att tänka till en smula.

Och handen på hjärtat - ett barn ska aldrig göras ansvarigt för att föräldern är sverigedemokrat.

Såg förresten att du startat en tråd där du konstaterar att röda väljare är ointelligenta utifrån gamla Pliktverkstester av IQ.

Om du tittar på vilka kommuner som har allra lägst resultat så kan du konstatera att det är där som Åkessonsekten lallar som högst.

Kommuner som Ljusnarsberg, Filipstad och Bjuv. Så ditt antagande stämmer inte, på goda grunder kan man nog anta att de med allra klenast förstånd har troppat av till SD..

Det skulle vara kul att jämföra valresultatet i de högst rankade kommunerna med det i de lägst rankade. I Bjuv, Filipstad och Ljusnarsberg är det väl bortåt 30 procent som lallar med SD.
    Så istället för att följa en god praxis och debattera i en relevant tråd, ville du mest bara floskla ur dig lite i en annan tråd?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-10 23:11:20 följande:
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.
    Kör hårt. Ta gärna fram faktan och presentera den här. Eller ja, i den relevanta tråden. Inte för att du kan dock.Men det vore ju kul om det kom någon missförstådd gammal valundersökning från tidigt 90-tal.

När SD har samma stöd i storstäder som landsbyggd, så förnekar du fortfarande verkligheten. Är det något fenomen som ni lärt er på Södertörns Högskola? 
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-11 20:52:23 följande:
    Njaej, jag hade en period när jag var barn då jag var väldigt road av intelligenstest - och som med allt annat man övar så blir man förbluffande duktig om man övar mycket. Nej, jag tror inte på IQ-tester i bemärkelsen att de klarar av att mäta en egenskap ,med ett relativt konstant värde.

Jag tror inte att de uppgifter jag tog fram säger särskilt mycket om intelligensen bland sverigedemokrater, det var bara en replik till Suffering som använder uppgifterna i en annan tråd - men då för att "bevisa"Tomte att socialdemokrater är mindre intelligenta.
    Skönt att du inte glömde att sparka lite på SD. Trots att du glömmer väckarklockan ibland. Det hade känts konstigt.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-11 21:22:21 följande:
    Jag tror inte att du förstod mitt inlägg.

Jag visade bara genom min jämförelse hur korkat ditt påstående att man genom att jämföra resultatet från Pliktverkets IQ-tester vid mönstringen med valresultatet kan bevisa att sossar är ointelligenta.

Ärligt talat så säger jämförelsen ingenting vare sig om sverigedemokraters intelligens eller socialdemokraters - jag tyckte bara det var kul att visa att man även kan applicera ditt påstående om sossar på sverigedemokrater, och då på exakt samma grunder.

Det enda som möjligen är IQ-relaterat är din ts - och där kan man väl lugnt påstå att du körde i diket rätt ordentligt.
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-14 21:40:45 följande:
    Fast notera att hen har börjat använda hen.

Förr togs ju mycket tid i anspråk när hen ville glänsa med sina kunskaper i engelska genom att påpeka att hen betyder höna.

Ett mycket åskådligt exempel på att även en blind SD-höna kan finna ett språkkorn.

Eller "Neeej", skrek mitt lilla hjärta." - som hen skriver i den här trådens inledande inlägg där hen ska föreställa hon och inte hanSkrattande
    Nej du, det har du fantiserat ihop. Det har jag aldrig sagt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?