Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Antje skrev 2014-01-09 22:19:52 följande:
    Ja, vår befolkning har ökat och därmed även BNP. Det är inget omstritt och har heller inte någon som helst relevans för hur vårt samhälle mår på det ekonomiska och sociala planet.

Jag hävdar fortfarande att massinvandringen har förstört mitt land på alla sätt och vis, jag håller dig medskyldig för denna misär och jag kommer ha väldigt svårt att förlåta dig och er andra sverigehatare för det ni gjort med mitt Sverige.

Vad tycker du jag ska säga till mina barn när jag tvingas lämna efter mig ett brinnande fattigt ghetto som arv efter mig? Vi fick ju ett väldigt fint och välmående land att förvalta.

Varför gjorde ni såhär om ni inte anser er per definition vara onda?

Precis. Vad duktigt! Klart att det har med saken att göra, att det finns människor som tjänar på den saken kan ses som lika obestridbart. Nu när korrelationen "immigration" och "tillväxt" har accepterats offentligt så förstår de flesta även följande; att ingen immigration under detta tidsspann om 30 år, även skulle ha betytt ingen korrelerad tillväxt.

Haha, som om vederbörande skulle ha röstat blankt ända fram tills Sverigedemokraterna fick vindar i seglen. Skrattande

Människor med en fullständig och totalt svart/vit världsbild. Hjärta Lite som att gå på zoo.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-01-09 22:25:30 följande:
    Många nya nick idag som väljer att komma igång här på det politiska forumet. Undrar om Husdjur/Burfåglar har samma grad av "nytillskott"?
    Haha..!
  • Digestive
    Bongo Bong skrev 2014-01-09 22:20:23 följande:
    Jag tillhör de som sympatiserar med delar av SD's politik. MEN om de skall få min röst vill jag först se en seriös framtoning och att de visar att de menar allvar med att ta avstånd från hatkulturen som frodas i partiet.

Jag tycker det är obehagligt att läsa på Avpixlat och att det är beklagligt att de fortfarande har så många aktiva politiker som öppet yttrar okunskap, åsikter och värderingar jag inte anser att beslutsfattare bör ha. Spektrat av både sympatisörer och aktiva politiker är brett, för brett i mitt tycke. Jag undrar om Åkesson verkligen klarar uppgiften att rensa ut rötäggen. Därför hoppas jag istället att den tydliga opinion som visas genom väljarstatistiken tas på allvar av de övriga partierna, och att de ändrar sin invandringspolitik.

I denna tråden finns intelligenta SD-debattörer men det är beklämmande att se nivån på inläggen hos vissa av er andra. Jag har inte orkat läsa hela tråden, men håller med meningsmotståndarna om att det finns en hel del äkta rasism, osaklighet, personagrepp och ett allmänt väldigt märkligt sätt att bemöta argument. På samma sätt agerar tyvärr vissa aktiva SD-politiker.

Jag hatar ingen, men beklagar att dessa individer är i vägen för en bra debatt.
    Ja - lögnerna, hatet och bristen på empati, har verkligen förstört hela partiet. En 1/6 av stolarna står tomma, förstår mycket väl varför så få kan och vill företräda dem. Det ser så ut redan vid ~5% och vid ~15% så lär Sverige få den vildaste politiken i Sveriges historia (med tanke på hur många stolar som kommer att lämnas tomma och fyllas med så kallade politiska vildar).

Så kan det gå när ett missnöjesparti, med blott en huvudfråga i praktiken, får omättligt mycket väljarstöd.

Aja, det kan iallafall ses som en spännande utveckling. 
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 22:46:28 följande:
    Fast nu handlar ju tråden om de fina landsvänliga Sverigedemokraterna och inte om dom icke rumsrena missnöjespartierna inom sjuklövern. Om dessa antidemokratiska och brokiga partier får du starta en egen tråd.

Håll dig till topic.
    Äpple
  • Digestive
    Bongo Bong skrev 2014-01-09 22:55:22 följande:
    Ja precis. Jag tycker invandringsfrågan bör adresseras annorlunda än idag. Men jag tror inte SD är partiet som skall ges det förtroendet.
    Förhindrar jag en debatt alltså?
    Kan bara hålla med. Att ge förtroende till ett parti som överhuvudtaget kan presentera en flytande skuggbudget efter en mandatperiod, kan ses som ganska fördelaktigt - och då har den bristande empatin, lögnerna som drabbar människor intimt och hatet inte ens räknats med.

Det här kulturanspråket som färre än 20% av befolkningen gör (och troligen allt färre i praktiken, då det handlar om ett egentligen enfrågeparti som berör minskad immigration), kan även ses som tämligen lustigt.
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 23:12:24 följande:
    Nog om moderaterna nu, Ja vi har diskuterat Reinfeldts empatiska förmåga och vi kan även konstatera att M är ett utpräglat enfrågeparti vars enda agenda går ut på att göra Sverige mångkulturellt i en hisnande fart (för att i slutändan bryta ner välfärdsstaten)

Lögnerna har vi också varit inne på, och då inte bara dina.

Diskutera det fina landsvänliga partiet SD nu istället, det är väl ändå det som är topic?
    Äpple
  • Digestive
    effemgea skrev 2014-01-09 23:09:35 följande:
    Varför inte starta en tråd som en ren test. 

Rubriken på den här borgar ju för skyttegravsdiskussion och visserligen kan jag inte minnas någon tråd som inte mynnar ut i att handla om SD och rasism men någon gång kan ju bli den första.

Det blir lätt tvådimensionellt i skyttegravar. Min erfarenhet från slutna diskussionsgrupper och verkligheten är att man kan vara kritisk till mycket angående invandringspolitiken i en konstruktiv dialog - där man inte alls behöver vara överens men ändå ha en givande diskussion.
    Intressant! Glad
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-10 00:13:22 följande:
    Du pratar om lögnare. Vill du ha tre exempel på lögnare?

Bildt, Tolgfors och Littorin. Ingen av dessa har representerat Sd.
    Jaha? Det förringar inte faktumet att Sverigedemokraterna förvanskar fakta, förställer verkligheten och ljuger med meningen att skada människor intimt, skada deras anseende samt skada deras förutsättningar i livet. Ingen av de nämnda lögnarna skjuter så lågt.

Inte heller så att någon av de nämnda politikerna hålls vidare högt vilket som. Tenderar att inte hålla yrket politiker särskilt högt överhuvudtaget - då människans suveränitet - rent karskt om än utopiskt - anses ha företräde på samtliga plan.
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 14:29:52 följande:
    Helt riktigt, det vore skoj att höra Digge svara på varför hen vill ha denna massiva invandring från Uländer och vad det ska ge ett litet lilliputtland som Sverige.

Ser att du blivit svart men det är väl som vanligt. Hoppas det inte hindrar dig från att ta debatten där den behövs
    Skål
    Får väl stilla nyfikenheten då.

Känner att immigrationen kan sänkas men anser att det kan hända för snabbt. Sverige behöver en säkrad folktillväxt, annars så kommer den här historien enbart att upprepas inom ganska snar framtid. Sverige behöver en säkrad tillväxt. Sverige behöver en lukrativ marknad, som det ser ut nu så försvinner det ungefär dubbelt så många jobb till utlandet än vad det överhuvudtaget immigrerar människor i netto. Sverige behöver ett säkrat kapital, att använda i ett troligt regeringsskiftet och under röd politik (har dock inte sett den senaste opinionsundersökningen, hittar den inte via Google - någon får gärna bistå med länk).

Ser ingen som helst poäng med att ej ta hänsyn till dessa faktorer och immigrationen påverkar samtliga storskaligt. Hade mer än gärna sänkt på immigrationen men vid exempelvis nästa val.

Svensken får börja föröka sig i ekonomiskt hållbara mängder.

Engagemanget här berör främst det socialt unkna klimatet som Sverigedemokraternas lögner skapar. Deras politik bygger på att bilda opinion mot civila människor och det påverkar det sociala klimatet riktigt uselt - inte minst för att även andra svenskar reagerar och upprörs.

Ser gärna kvalité i den absolut viktigaste faktorn för ett drägligt leverne i Sverige.

Det finns inte mycket mer till det än så.

Klappat klart ryggen på lögnaren nu UniqueSnowflake?
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 14:34:20 följande:
    Under 2013 tar Sverige emot c:a 50 000 och siffran väntas stiga till så många som 70.000 2014.

petterssonsblogg.se/2013/12/14/syriska-flykti.../

Innan kriget började bodde 100 000 - 120 000 folk från Syrien i Sverige. (Wiki)
    Så, har då 50 000 syrier fått någon form av uppehållstillstånd i Sverige 2013?

"Under 2012 och 2013 har Sverige sammanlagt tagit emot cirka 14 700 asylsökande syriska medborgare." - http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/2013-09-03-Nytt-rattsligt-stallningstagande-om-Syrien-oppnar-for-fler-permanenta-uppehallstillstand.html

Och så gick det med den lögnen. Om inte något fantastiskt hände under de cirka 2 månaderna mellan Migrationsverkets rapport och Petterssons idioti, som att teknik för teleportering uppfanns i Syrien eller dylikt, så handlar det här i vanlig ordning om lögnkulturen som Sverigedemokraterna önskar bevara.

Att Sverigedemokraternas stövelfolk aldrig lär sig men det finns ju då en anledning till varför de kan kallas för "Sverigedemokraternas stövelfolk" också.

När mer än vart annat påstående kan belysas som lögn, säkert omkring 80% på den här sidan, då vet man att just sverigedemokrater har ordet. 
    Hjärta
Svar på tråden Varför hatar folk SD?