Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Ben66 skrev 2015-04-24 20:27:17 följande:
    Kan du inte förstå det själv så tycker jag faktiskt lite synd om dig.
    Är det inte bättre om du talar om var det står att någon älskar SD. Jag hittade nämligen ingen uppgift om det i din länk.
  • nihka
    Ben66 skrev 2015-04-24 21:34:58 följande:
    Nej...för du kör med en härskarteknik som alltid slutar med en följdfråga.
    Det finns säkert andra här i tråden som är mer givande att föra en diskussion med.
    Så det står alltså ingenstans. Thought as much.

Ja, det finns det. Lögnare håller jag inte högt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-05-01 18:52:31 följande:
    Allt som krymper den rödgröna röran är välkommet.
    Hur kan "den rödgröna röran" - som du uttrycker det - krympa av att M vinner väljare från SD?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-05-01 21:12:18 följande:
    Om högern förändrar sin politik för att ta röster från SD så kan det få synergieffekter även för väljare som gått vänsterut.
    Allt kan visserligen påverka allt, men jag kan inte se specifikt hur de rödgröna skulle krympa av att SD tappar väljare till M.

Högern förändrar ínte sin politik. Det är en populär SD-föreställning att allt någon annan tar i som handlar om annat än att öka invandringen kommer från SD.

Ingen kommer att vilja så som SD vill sänka invandringen med minst 90 % och tillämpa assimileringspolitik. Ingen, ingen, ingen. Ingen mer än SD vill ha SD-politik.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-05-02 02:56:26 följande:
    Vad menar du med att högern inte förändrar sin politik?
    Vad menar du med att de förändrar sin politik?

Högern förändrar inte sin politik genom att agera i migrationsfrågor. Man fortsätter som alla har gjort i alla tider att justera utifrån rådande läge. Det är en populär SD-föreställning att allt någon annan tar i som handlar om annat än att öka invandringen kommer från SD och innebär en förändring i riktning mot SDs politik.

Ingen kommer att vilja så som SD vill sänka invandringen med minst 90 % och tillämpa assimileringspolitik. Ingen, ingen, ingen. Ingen mer än SD vill ha SD-politik.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-02 11:03:56 följande:
    SD vill först och främst minska invandringen och det tror jag många håller med dem om att det behövs. Moderaterna med KD är inne på samma linje, FP har börjat ta upp frågan mer och mer, men klart att något som varit så svårt (feghet) att diskutera kring så har det tagit för lång tid. Vi har tappat mot övriga länder att diskutera öppet kring frågor som berör, invandrar frågan har blivit något smutsigt och paj-kastning duggar tätt i Sverige och det måste bort.

Man ska inte blint se till 90% man måste börja någonstans, att se sanningen att vi skapar en ohållbar invandrar poltik som vi inte kommer att klara av. Fegheten har börjat släppt men vi har långt kvar till övriga Nordiska länder och att diskutera flykting politiken på ett ansvarsfullt sätt. Och det kan man göra trots att man vill ha en minskning av invandringen. Alla behöver stanna upp ibland och andas ibland gäller både människor och länder. 

Vi får inte använda oss av ett pyramidspel då blir fallet tungt.
    Nej, SD vill minska invandringen med minst 90% och införa assimileringspolitik och det är det ingen mer än SD som vill.

Ett parti som vill öka skatten med 90% och införa att alla har lika mycket pengar kvar i plånboken varje månad har inte folkets stöd för att det finns en känsla hos många av att ett ökat skattetryck skulle kunna hjälpa till att utjämna en del ekonomiska orättvisor.

Fegheten består av att SD och SDare påstår att deras politik liknar andras eller att andras egentligen går ut på samma ska som deras.

Skulle du rösta på ett parti som ville "börja någonstans" och successivt öka skatten med 90%?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-05-02 11:28:32 följande:
    Skit i SD nu.
    En ändringar i politik kring migrationsfrågor, försvarsfrågor eller vilka frågor som helst hos m, kd, fp eller sd är väl en förändring!?
    Med tanke på att m redan ändrat sig i försvarsfrågorna så har du fel i ditt påstående om inget ändras. Huruvida det är en permanent förändring eller en kappvändning....det får framtiden utvisa...
    Varför ska jag skita i SD nu? Tråden heter "Varför hatar folk SD?" Skit du istället i ditt försvar. Du har redan lusat ner tråden med nog OT om det.

Nej, jag ser ingen ändring i migrationspolitiken. De beslut man tagit och lagt fram innebär ingen kursändring utan är enbart ställningstaganden utifrån det aktuella läget - precis som vanligt. Ingen dragning åt något SD-håll. Ingen dragning åt en minskning av invandring med 90% och att enbart ta emot kvotflyktingar och ingen dragning åt assimileringspolitik.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-02 12:35:03 följande:
    Att höja skatten med 90% skulle känns lite svårt att genomföra eller vad tror du? 
    Eller kanske vänsterpartiet och miljöpartiet tror på iden?.

Att sänka invandringen med 90% går att genomföra, men som sagt glöm dem där 90%. SD ville bara få lite gensvar av sin sin invandrarpolitik (valet 2014, dem fick hel nobben) politik är något man förhandlar om. Man ger och man tar. 
    Jag tycker att ha som mål att sänka invandringen med 90% och enbart ta emot kvotflyktingar som man sätter in i ett assimileringsprogram är precis lika extremt som att ha som mål att höja skatten med 90% och att alla ska ha lika mycket att spendera efter skatt.

Nej, man ger och tar inte med extremister, mer än ger kalla handen förstås.

Varför har så oproportionerligt många sverigedemokrater så svårt för att uttrycka sig på korrekt svenska? Det är iaf min upplevelse. Man gastar om Sverige och Svenskt och Sverigevänligt och använder de och dem och prepositioner som om de plockats ur en fiskdamm - och uttrycker främlingsfientliga tankar. Är detta verkligen svenskt eller har det som man sagt att göra med utbildningsnivå? Jag känner mig iaf inte hemma med att detta ska ses som särskilt svenskt.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-05-02 12:48:04 följande:
    Kan du aldrig ta en diskussion för vad den handlar om? Ja, tråden handlar om SD, men det hindrar inte att man glider in på andra partiers politik, eller hur!?

I förhållande till tidigare så glider den etablerad högern närmare SD i migrationspolitik, försvarspolitik mm....även om det så bara är lite.
    Huruvida det är en förändring....tja....nya moderaterna har ju varit betydligt mer för hög immigration och mot starkt försvar än vad högern (moderaterna inkluderat) traditionellt varit, så egentligen är det nog så att förändringen i och med "nya moderaterna" var det verkliga försöket till kappvändning.
    "Aldrig ta en diskussion för vad den handlar om". "Glida in"? Du ville att jag skulle droppa ämnet SD i en tråd som handlar om SD och glida in på ditt favvoäme försvar. Jag vill inte prata försvar.

Nej, det finns ingen glidning mot SD. Ingen dragning åt en minskning av invandring med 90% och att enbart ta emot kvotflyktingar och ingen dragning åt assimileringspolitik. Att man öht SKA hantera migrationsfrågor är allmängods.

Det är ingen som påstår att alla som tror på gud drar åt KD, KD äger inte gud eller att andra partier glider åt KD för att man vill ha barnbidrag. Hela resonemanget att så fort någon tar i migrationsfrågor glider åt SD är ju bara en stor jävla SD-bluff.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-02 13:28:45 följande:
    Hehe du skriver och dikterar dina egna fantasier och fördomar. Har du aldrig hör att SD vill hjälpa i närliggande områden? bistånd på över 8 miljarder.  Som du resonerar så låter det i säg rätt osvenskt, de övriga nordiska länderna använder sig av mer svensk politik.

Gällande utbildningsnivå så har jag olika utbildningar med olika företag. Vad har din utbildningsnivå för rang i ekonomisk synvinkel, att ens jämför att höja skatten med 90% och sänka invandringen med 90%, talar bara klartext hur du ser på saker och ting och agerar. Tycker du verkar full av fördomar, en sann miljöpartist kanske? eller hm kanske vänsterpartist.

Som jag förstår så går det inte ihop om man höjer skatten med 90% eller kan du förklara.

Att Sänka invandringen går att göra det förstår alla även du tror jag.
    Det är ingen fantasi att SD vill minska invandringen med minst 90%, enbart ta emot kvotflyktingar och införa assimileringspolitik. Det är ingen fördom utan står att läsa i SDs partiprogram. Förbluffande många SDare vill dock inte diskutera detta utan vill istället försöka inpränta i folk att SDs politik är så ideologiskt lik alla andras eller vad alla (folket) "egentligen" vill. Den gemensamma nämnaren är då i praktiken att man på något sätt vill förhålla sig till invandring precis som alla andra.

Du kanske också på något sätt vill förhålla dig till skatter och du har då ett brett utbud av politiska partier att rösta på. Take your pick. De är "likadana" allihop för alla pratar de om skatter.

Mittenstycket är fullständigt obegripligt. Jag kan bara börja att ana vad du syftar på och kommer osökt att tänka på Tegnér.

Nej, det är helt riktigt. Du får inte ihop det.

Klart man kan sänka invandringen med 90% om man vill. Det förstår både du och jag, men det verkar bara vara jag som förstår att man också kan öka skatten med 90%. Om man vill. Den springande frågan är vad det får för konsekvenser.
    Anders2015 skrev 2015-05-02 13:31:08 följande:
    Tackar för ett intressant och matnyttigt inlägg, tänk om alla kunde vara lika bildad och rik som dig både kunskap och i kronor.
    Ja, det kanske vore något att sträva efter.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?