Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-23 14:02:12 följande:
    Jag orkar inte heller just nu.

Japp, jag har en högskoleutbildning plus lite enstaka kurser i andra ämnen - språk bland annat.
    Och källkritik är liksom A och O. Man kan inte använda sig av "källor" som inte har några källor så att säga. Annars blir det vidskeplighet så som effemgea skriver.
    Mother cake
  • Velouria

Angående mörkhyade Lucian, hur man från sverigedemokratiskt håll än försökte släta över den rasism som spreds genom att påstå att det var SVTs "fel" som "exponerat" en mörkhyad flicka för att göra ett PK-statement, så riktades ändå allt hat mot just själva flickan. Som är 14 år gammal!

För om man inte hade något emot just henne som mörkhyad så hade man inte invänt mot SVT heller.

Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 14:09:07 följande:
    Det finns faktiskt många invandrare som aldrig arbetat här. Och värre blir det - de unga invandrrkvinnorna som skaffar åtta barn, kommer antagligen att få försörjas hela sina liv. Eftersom det är för sent för dem att gå SFI och lära sig ett yrke och bli anställningsbara, när klimakteriet sätter stopp för fler barn. 

Och eftersom försörjningskravet (alltså att anhöriga ska försörja) omfattar så ytterst få grupper av alla som tar hit sina anhöriga, så är det till och med vanligt att folk som redan är i pensionsåldern kommer hit och får äldreförsörjningsstödet på en gång. Och då är det något som är fel...

Ja, vad skulle man annars tänka på för aspekt..? Det var ju de svenska pensionärernas dåliga ekonomi - om de endast har folkpension/garantipension eller en mycket låg ATP - som vi diskuterade nu.
    De som får åtta barn här har garanterad make också, som säkerligen arbetar. Så det tror jag nog att dessa kvinnor försörjs. Men får alla unga invandrarkvinnor åtta barn?

Jag har jobbat med många invandrarkvinnor och ingen har haft åtta barn. Som mest kanske fyra. Därför att i Sverige är det skitsvårt att ta hand om så många barn när både män OCH kvinnor SKA jobba. Det får de verkligen erfara när de kommer hit. De sätts i SFI och de måste gå arbetsmarknadsutbildningar från Af. Därför har de ingen tid att skaffa så otroligt många barn som de sedan inte kan ta hand om.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 14:02:18 följande:
    Du orkar inte trycka på några tangenter? Tydligen orkar du trycka på tangenter på familjeliv. Man undrar ju hur folkhälsan ser ut egentligen. Förr i tiden orkade man inte cykla några timmar en söndag. Nu förr tiden orkar man inte söka på internet.
    Nej, det gör jag inte. Det är den som påstår som måste orka trycka på tangenterna. Det är en principsak helt enkelt.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 14:23:44 följande:
    Du fick källor. Att inte du vågar gå in på nyhetssidor som inte har presstöd är inte mitt fel. Konstig princip du har måste jag säga. Tydligen går det bra att gå in på aftonbladet när de samarbetar med S. Det är skillnad på folk och folk hör jag!
    Ja, och jag lyssnar just nu.

Nej, det handlar inte om att inte våga, utan om att inte lita. Avpixlat och Fria Tider litar jag inte på alls. Inte om de inte länkar till själva originalkällan. Så om de har originalkälla, länka till den istället.
    Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2014-02-23 14:26:15 följande:
    Hade det inte varit bättre om en kines hade gjort reklamen för detta kinesisktägda företag Volvo personvagnar?
    Poäng!
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2014-02-23 14:21:58 följande:
    Ja, faktiskt. I tråden  där Gudasänd ställer frågan var våra själar befann sig innan de tog sig in i de befruktade äggen.

Det är inte bara våra sverigedemokrater som inte direkt är särskilt sekulariseradeSkrattande
    Mmm, ja...
    Mother cake
  • Velouria

Ska berätta en liten historia. Jag känner en tjej som är invandrare. Hon kom till SVerige när hon var 6 år gammal från ett land i Mellanöstern. Idag är hon över 30. 
    Hon har gått i svensk grundskola, högstadie, gymnasie och högskola. I grundskolan så önskade hon varje år att bli vald till Lucia. Hon såg varje år fram emot Lucian med förhoppningen att bli vald till Lucia, men det blev hon aldrig. Hon fick aldrig bli Lucia och få uppleva den speciella känslan av att vara Lucia, vara den där frontpersionen som alla andra flickor fick uppleva. Hon funderade ofta varför, vad var felet på henne? Det var en fråga hon ofta ställde sig själv efter att årets Lucia blev vald. Idag vet hon varför- det var för att hon kom från Mellanöstern. Det var aldrig de andra barnen som valde Lucia, det var lärarna. Det var de vuxna som gjorde skillnad på barn och barn och som lärde den här tjejen att hon var annorlunda. Hon bär med sig den här känslan än idag.

Nice va? 

Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 14:35:04 följande:
    Det var väldigt olyckligt att det inte GICK att kritisera SvT utan att det spillde över på flickan. Men i detta fall var det så viktigt att dra upp den uppfostringsverksamhet som vi ofrivilligt betalar för genom både licensen och skatterna, att det inte kunde hjälpas. Anser jag. Och det slutliga ansvaret ligger faktiskt på flickans föräldrar.

Jag vet inte om du har någon dotter. Men om du tänker dig att du har en dotter, som av någon anledning är helt olämplig att vara lucia. Hon kanske är extremt kortvuxen, eller har utstående tänder, tättsittande ögon, massor av acne, skolios som gör ryggen böjd eller något annat. Hon kanske stammar - och i uppträdandet ingår att läsa en dikt. Hon kanske saknar sångröst helt och hållet - och i uppträdandet ingår ett soloparti. Och du VET att det finns flickor i samma årskurs/skolkör som är mycket vackra med det typiska luciautseendet och en ståtlig hållning, och som dessutom talar med säker diktion och sjunger som änglar.

Och så bestämmer sig musikläraren eller rektorn för att välja din dotter, som ett statement: "även fula, tafatta och omusikaliska flickor ska kunna vara Lucia - det är dags att ungdomarna får lära sig det! Det ska inte vara någon skönhetstävling!"

Skulle du låta din dotter gå dit och förnedra sig då..?
    Som skrivet, om man inte hade något emot henne som mörkhyad, skulle man inte kritisera SVT. 

Vi lever i en demokrati och Sverige har ratificerat de mänskliga rättigheterna. Alla ska ha samma rättigheter, samma möjligheter. Det är detta jag står för och det gör säkerligen även den statliga TV:n. Vari ligger felet. Lucia hade lika gärna kunnat vara mongolid. So what? När Sverige har demokrati och har ratificerat de mänskliga rättigheterna så SKA landet leva efter det. Det handlar inte ett dugg om PK, det handlar om mänsklighet och rättvisa. Om man är emot detta så är man alltså emot demokrati. Då befinner man sig i fel land.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?