Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Bergkwist85 skrev 2014-03-18 09:31:06 följande:

Det finns andra länder som dom kan åka till!!! Varför just Sverige?

Och det gör dom, åker till andra länder, så varför ska dom inte vi ta vår del av ansvaret?
  • Enter Sandman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 16:04:34 följande:
    IKEAs kök är helt okey, billig snabbmatsvariant av husmanskost, men faktiskt gott.

Ungern har haft fördelen att vara mitt i mellan olika kökskulturer, och lyckats norpa det bästa av det mesta. Man kan äta mycket gott där, men smal blir man fan inte av det. :-P

Men nu är vi OT. Vi kan diskutera mat i en egen tråd, det är helt klart värt djupare samtal!

Ja, gör det,
    Starta en tråd om mat, jag hänger på.
    Stort fans av mat. Cool
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-18 23:57:46 följande:
    Det är väl inte så konstigt att sektmedlemmarna också börjar få vanföreställningar när självaste sektledaren lider av detsamma...

www.interasistmen.se/granskning/akesson-har-e.../

Om det inte vore så sorgligt vore det komiskt.
    Nu är det bara patetiskt, och en sån människa vill styra vårt land.
    Han kanske ska lära sig tala sanning först, alltså tror han verkligen att han kommer undan med sånt där.
    Förstår han inte själv att han lär bli granskad, men sen är det klart hela sd:s politik bygger ju på förvanskningar, demonisering och lögner.
  • Enter Sandman

Alltså vad vet du om IES egentligen?
    Det är en skola som är väldigt proffessionellt skött, en skola där man bryr sig om eleverna, alla från mattanterna till ledningen. En skola som uppvisar ett mkt högt kunskap och trivselvärde i en tid då dom flesta andra skolor rasar i undersökningarna.
    Den här skolan är mångkulturell, jag skulle tippa på att åtminstone 50% av eleverna har en eller båda föräldrarna som är från ett annat land.
    Även personalen som är handplockad från världens alla hörn är i lika hög grad dom från andra länder.
    Det här är en internationell skola, vi pratar om.

Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
    Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
    Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.

Skulle jag som ateist vara lämplig som präst.
    Skulle en körkortslös vara lämplig som taxichaufför.
    Skulle en pedofil vara lämplig som förskolelärare.
    Skulle en aktiv alkoholist vara lämplig som vårdare på ett hbthem för ungdomar med drogproblem.
    Skulle en Hells Angelsmedlem vara lämplig som hovrättsdomare.

Om du svarar ja på dom frågorna anser jag att du saknar omdöme.
    Om du svarar nej, anser jag att du är en hycklare.

Det här handlar inte om en sd.s rätt att få sprida sitt hat och propaganda fritt till elever.
    Det handlar om elevers rätt att få vistas i en skolmiljö som är fritt från sånt och där all personal delar dom värderingar vi har satt upp för vårt skolväsen.
  • Enter Sandman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-19 08:23:11 följande:
    Åh herreminjävlajesus vilket skitsnack. Men du skulle passa på Expo eller dylikt.

Och vad vet DU om IES?

Men tack för komplimangen. Solig
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-03-19 11:43:37 följande:
    Precis!

Och dessutom handlar det om en inhyrd lärarvik från ett personaluthyrningsföretag.

Så typiskt att okunniga sd-kramare och sd-aktivister börjar jämra sig om att hen fått sparken, jag tror nog att han har kvar sin anställning på det företag som hade det dåliga omdömet att anställa honom.

Det vore en annan sak om det rörde sig om en tillsvidareanställd lärare i en kommunal skola. tanken är intressant - skulle man som förälder acceptera att ens barn undervisas av en rasist. kanske, åtminstone så länge hen nöjer sig med att rassa utanför skolan, men jag tror att jag skulle låta mina barn få byta skola.

Annars är ju detta ytterligare ett exempel på att lärarutbildningen måste hålla låg kvalitet, sverigedemokrater utmärks ju inte precis av tankeskärpa. Undrar om han fick fösas genom utbildningen för att få godkänt.

Ja, det har du faktiskt rätt i.
    Jag har inte tänkt på det ur det perspektivet men det är klart att det faktum att vem som helst kan bli lärare också drar till sig helt olämpliga karaktärer.
    Slöddret ser sin chans att få sprida sina läror helt enkelt.
    Ungefär som när en lärare jag hade delade upp klassen i vilka som skulle få en bra framtid och vilka som skulle bli underklass och bidragstagare.
    Vi stod där i två olika klungor, ett gäng 11-åringar och undrade vad det var som skiljde den klunga vi hade blivit dirigerade till från den andra klungan.
    Det enda vi visste att helt plötsligt hade en del av oss blivit bättre än alla vi andra
    Vi grubblade länge på varför.
    Eller som en lärare till ett av mina barn som talade om att evolutionsteorin det var fejk, och det var Gud som hade skapat jorden. Hon var fysiklärare i högstadiet.
    Vi behöver inte mer av lärare med skeva världsbilder och vi behöver inte fler lärare som inte delar skolans värdegrund.
    Då har man inget där att göra.
  • Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-03-19 16:17:14 följande:
    Varför betraktas det i media som rasistisk misshandel när blattar får stryk av svennar, men inte när svennar får stryk av blattar?

För att pressen gör skillnad på "vi" och "dom"?

Gör det?
    Länk?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.

Jag tänker inte gå i polemik med dig om hur du känner inför människor i din omgivning.
    Det vet du bäst själv.
    Men du är inte normen.
    Och om du tycker jag har tråkig attityd titta då på sd:s attityd gentemot invandrare, i synnerhet dom från Menaländerna.
    För mig framstår du som en av dom mer vettiga inom sdsfären och det är en komplimang.
    Med dig går det att diskutera på en vettig nivå och det är mer än vad man kan säga om dom flesta sd:are som jag stött på.
    Till och med uppe i partitoppen genomsyras det av hat och hämnd som motiv för den politik dom bedriver.
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-19 16:48:38 följande:
    Källa på att läraren tycker illa om sina elever?

Källa på att han ser dem som andrahandsmänniskor och vill kasta ut dom ur landet?

Du är ju för fan lika full av skit som Kent Ekeroth.

He, he, tänk om du skulle ta och svara på frågor innan du kräver svar av andra, bara en tanke sådär om netikett.

Min källa är sd, ta en titt och läs in dig på vad det partiet står för och stanna nu inte vid partiprogrammet,.

Men jag tänker inte tjafsa med dig om det, det räcker att den här mannen inte står för skolans värdegrund, då är han inte lämplig som lärare.
    Om man inte står för verksamhetens värdegrund har man inget där att göra.
    Skulle en mörkblå moderat vara lämplig som reporter på Flamman?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-19 16:48:30 följande:
    Vilken tråkig attityd.
    Vår bekantskapskrets består till stor del av chilenare. Jag har ingifta marockaner i släkten som jag älskar. Mina barns tandläkare är iranier och helt fantastisk. Mina barns bästa kompisar är båda mulatter och underbara ungar. Min apotekare är iranier och en av de roligaste tjejerna jag vet med störtskön humor. Mina barns förskollärare/fritidsfröknar med utländsk bakgrund avgudar jag och visar alltid min uppskattning.
    Jag ser inte någon som nån sorts andrahandsmänniskor som ska kastas ut ur landet bara för att jag kommer rösta på SD.

Men du, om du känner så, varför i hela fridens namn ska du då rösta på sd?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?