Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-22 23:23:38 följande:
    Du menar alla människor kostar pengar för samhället någon gång i livet. OK. Det köper jag.
    Ja, det är precis det jag menar. Debet och kredit handlar ju om intäkter kontra utgifter. Det är ju så vi har koll på finanserna. Problemet med dagens invandring är att det är mycket minus och för lite plus. Då går ekonomin sämre, och det blir mindre lön till de anställda. Det blir färre investeringar och framtidens tillväxt kan bli hotad.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:27:09 följande:
    De söker asyl vid ankomst. Visste du verkligen inte det???
    Jo, det var jag väl medveten om. Så innan de får asyl är de alltså invandrare. Även när de fått asyl är de invandrare. Här finns en liten skola för de som har svårt med text:

www.migrationsverket.se/images/18.5e83388f141c129ba63109df/1381926393765/kortare+v%C3%A4ntan_sv_sept2011_webb+%284%29.jpg

Text:
    www.migrationsverket.se/Andra-aktorer/Kommuner/Om-asylsokande/Fakta-om-att-soka-asyl.html
    www.migrationsverket.se/Hjalpmenyer/Hjalpfunktioner/Lattlast/Att-soka-asyl-i-Sverige.html

Oavsett om man är flykting, indian, nepales, asylbedragare, barnskötare eller tomtodlare, så är alla människor som invandrar till ett land just invandrare. Det är ju liksom definitionen. Annars kan man ju inte särskilja påp en inhemsk född och en utländskt född.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:28:15 följande:
    Javisst!
    Och blir vi klokare att att se att enbart 12% håller med S, eller att enbart 7% håller med M?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:29:10 följande:
    Bra!
    Tyvärr kostar ju vissa mer än andra. Flyktingar kostar som grupp mest av alla. Ofta mer än alkisar och pundare.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:44:52 följande:
    Nej, man invandrar inte först och sedan söker asyl. Man söker asyl direkt.
    Okej, vi lägger ner just detta, då jag skrev om att man inte får asyl innan man invandrat.
  • StackarsMia
    Philipsson skrev 2014-07-22 23:46:26 följande:
    Jag tror förvisso inte att Sd:s växande stöd beror på ekonomin som sådan. Den är en del av det, men till största delen handlar det nog om missnöje med nedmonteringen av välfärden och av strukturomvandlingen i stort. Det finns ju ganska gott om pengar i Sverige, och också i hushållen, men vi har fått en stor social och ekonomisk underklass, en följd av medveten politik från etablissemangets sida.

Det är bara det att de underskattade demokratins kraft, folkets resning.
    Det finns inte alls gott om pengar i Sveriges hushåll. Det finns bara gott om inflationssabbade krediter. Om den gemene svensken sålde allt de hade och flyttade till ett hyresboende, skulle deras intjänade besparingar ta slut ganska fort.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:47:19 följande:
    Ja, om du vill se till hur många som röstade i EU-valet så ser det ut så. EU-valet som SD drog så stora växlar på var ju inte mycket till framgång. 5%.
    Tja, ligger Sveriges andra största parti enbart 2% över, känns det genast varmt i hjärtat. Dock är det ju fingerade siffror som inte alls stämmer med verkligheten.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:52:38 följande:
    Ja, det kostar att hjälpa flyktingar.

Ger dom dig bra mat?
    Jag brukar få ganska bra mat, ja. Oftast lagar jag den dock själv, då jag råkar laga ganska bra mat. Vad var poängen?
  • StackarsMia
    Philipsson skrev 2014-07-22 23:46:26 följande:
    Jag tror förvisso inte att Sd:s växande stöd beror på ekonomin som sådan. Den är en del av det, men till största delen handlar det nog om missnöje med nedmonteringen av välfärden och av strukturomvandlingen i stort. Det finns ju ganska gott om pengar i Sverige, och också i hushållen, men vi har fått en stor social och ekonomisk underklass, en följd av medveten politik från etablissemangets sida.

Det är bara det att de underskattade demokratins kraft, folkets resning.
    Till största del handlar det ju om att samhället har förvandlats till ett monster. Värdekonservativa människor gillar inte detta. Då växer missnöjet. Det är ju givetvis en mix av dålig politik, dåliga människor och en rad andra faktorer. Men faktumet är att vi är nu här, det går inte att förneka. Vad gör vi åt det?

Inget parti verkar bry sig. Huvudet i sanden, medans utanförskapsområden växer markant, folk rånas dagligen och anställningar blir mer otrygga.
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-07-23 04:32:21 följande:
    Svenska banker lånar i genomsnitt ut 22 gånger mer i krediter än vad de har tillgång till i faktiskt kapital - men det ordnar såklart en reglerad invandring upp! Precis som att Riksbanken, som har slagit fel i sina prognoser om aktuell inflation sedan regeringsskiftet, har gått ut med aktiva direktiv om att stimulera upp arbetslösheten - också kan ordna upp sig med en reglerad invandring!

Sakerna har så mycket med varandra att göra!! Avtal bankkarteller sinsemellan och Riksbankens prognoser - allt bara vänder till det bättre, bara Sverige reglerar invandringen. Det är absolut där skon klämmer och som hårdast. Ingenting annat har med någonting annat att göra.
    Jag förstår inte ritigt vart du vill komma, men med en reglerad invandring skulle saker väna till det bättre ja.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?