Inlägg från: Anghammarad |Visa alla inlägg
  • Anghammarad

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-09-12 17:48:47 följande:
    Att media bara går på Jimmie Åkesson och försöker svartmåla honom genom olagliga metoder. SR kan aldrig ha fått tag i Jimmies kontokorts uppgifter på laglig väg. Dessutom är det inte ens säkert att han har förlorat pengar.
    Tror du alltså att om Reinfeldt spelade för en halv miljon på ett halvår så skulle ingen rapportera om det?
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-09-12 17:55:11 följande:
    Reinfeldt har spelat bort miljarder kronor på massinvandringen. Men för att vara seriösare, Reinfeldt kan ha spelat pengar på poker genom en bulvan, han kanske dricker sig redlöst berusad som sin far gör, han kanske är en sexmissbrukare (hans namn stod i en namnbok från en prostituerad).
    Har du några som helst bevis för att Åkesson inte gör exakt samma saker? 

Antagligen inte och då kan vi ju med den vanliga glimrande slutledningsförmågan som ofta används i "debatterna" här sluta oss till att Jimmie Åkesson är en spelmissbrukande alkoholist som slösar bort det lilla han har kvar efter pokerrundorna på prostituerade från de allra sjaskigaste kvarteren. 
  • Anghammarad

Om jag föstått det rätt så baserar Merit Wager rätt många av sina uttalanden på vad hon påstår vara hemlig information från någon hon säger sig känna på Migrationsverket. Om man nu ondgör sig över Expos agenda och säger att informationen därifrån är tveksam så kanske man inte skall framföra Merit Wagers blog som motvikt?

• Anghammarad
    realist14 skrev 2014-09-20 09:24:50 följande:
    Isåfall kan man ju inte lyssna på någon.
    Känns som att något som skapats för att krossa en företeelse och som lever och andas på avskyn för densamma dock är lite mindre trovärdig med lite automatik .

I vilket sammanhanhg som helst om någon bryter sig loss och ger en röst inifrån ...oavsett om det är en sköterska som vill rapportera hur det är på ett äldreboende eller en migga....så ger det mig inga omdelebara skäl att misstänka dem för lögner, det är osannolikt att man arbetar som migga om man har et hat mot invandring tex.
    Det finns de här på FL som tycker att SCB är "köpa av anti SD maffian" och att man inte skall tro på den statistik de presenterar.

Min poäng är att det är Merit Wager som påstår att hon har en källa i Migrationsverket. Det finns inga direkta bevis för att källan faktiskt existerar.
  • Anghammarad
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-17 14:09:31 följande:
    Jag ignorerade detta, då jag tycker det är helt ovidkommande. Svenskhet är ett fånigt begrepp. Det finns svenska medborgare och etniska svenskar. Precis som i alla andra länder.

Bara för att jag skaffar mig ett colombianskt pass, blir jag inte etnisk colombian.
    Så du håller med om att Zlatan inte är svensk?
  • Anghammarad
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-17 14:23:43 följande:
    Jag anser Zlatan vara svensk, då han är född här.
    Anser du att det är oviktigt om han är född av svenska föräldrar eller om han har invandrarbakgrund?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?