Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-01 10:05:44 följande:
    Genom att jag reagerar på rasism och andra orättvisor?

Har du sett att han skriver rasistiska sake??
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 20:32:43 följande:
    Det betyder samma sak som tidigare, dock har dessa personer hittat ett parti att sluta sig till. Förutom det är rasisterna bara en grupp små och rädda människor. Det är inte och kommer aldrig att bli normaliserat att nedvärdera andra folkslag.

Det handlar väl inte om att nervärdera folk om tex närmare 90% av alla som sitter på Kumla anstalten inte är svenskar, eller att vissa är 5 ggr mer våldsbenägna så måste man väl få säga det och försöka lösa problemen där. Inte för att jag vet men misstänker att jag skulle kunna påstå att Ha är 5 ggr mer benägna att begå brott.Är det fel att anta det om nu domstolsbeslut visar det ??
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 21:37:26 följande:
    Förväntar mig en källa på de 90% du syftar på, tror du har läst lite för mycket på avpixlat nu.. Eftersom du sannolikt inte kan presentera någon källa så ställer jag några frågor också: - Vad tror du det beror på om dina siffror stämmer? - Varför är det relevant att dela upp dömda personer i grupper istället för att hitta orsakerna till varför de faller in i kriminalitet? En svensk kriminell är lika "dålig" som en utländsk sådan, tycker du inte det?

Nu va jag snäll, vill du veta hur verkligheten ser ut så är det bara att du googlar ( prata med bekanta eller likasinnade leder sällan till någon utveckling )Klart att jag tycker det och jag förstår att det finns vissa orsaker det beror på .
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 22:18:06 följande:
    Inte förvånad att du inte har någon källa. Mina vänner tänker lite längre än näsan räcker så de har inte den här människosynen. Men ta en funderare på mina andra frågor och återkom när du tänkt klart.

Det finns Sannakällor men dom får du googla efter själv. Lyssnar du bara till det dina kompisar säger är sant?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-05 20:26:38 följande:
    Thomas66 skrev 2014-01-05 19:30:08 följande:
    Det är dom väl inte, om någon har massvis med konton och dom ej kan spärra ip numret, vad ska dom göra åt det ?? Och tomten effemga är ju nästan lika dan som den andra idioten, han har antagligen världsrekord på fl. angående personangrepp och generaliseringar.
    Eller också kan det ju vara du som  inte riktigt har kapacitet att avgöra vad som är ett personangrepp eller inte. Du vet - det finns alltid en alternativ tolkning. Hur går det för dina arbetskamraters barn, du vet, de där som trakasseras av de förfärliga invandrarbarnen?  Du svarade aldrig på min fråga varför föräldrarna finner sig i att deras smådöttrar bespottas - är deras föräldrar sverigedemokrater? Annars förstår jag inte varför de inte förklarar att detta är oacceptabelt och ser till att trakasserierna upphör.

Det vet jag inte det va flera årsedan, så inget vi diskuterar. Ville bara nämna några få händelser som jag personligt vet om ( det finns flera) då du verkar tro att alla har fått sina upplevelser från avpixlat. Lite personangrepp gör inte så mycket tycker jag, om det inte är hot eller liknade. Men du måste nog kunna hålla med om att du har kallat enskilda och hela grupper för lågintelligenta och järnrör i olika varianter några hundra ggr?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-05 22:23:16 följande:
    Har du någon aning hur många gånger DU har dunkat den här människan under olika alias i ryggen??? Har du någon aning om hur många gånger jag har känt igen och du inte haft en aning??? Eller iaf agerat som om du inte haft en aning. Du har klagat på min ton till vissa, men det är för att jag känner igen. Har man käftat med den här personen i nästan ett år lär man sig känna igen en del markörer även när diskussionen inte har hunnit skruvas upp så mycket som den obönhörligen alltid gör. Det slutar alltid med att personen skriver de mest vidriga rasistiska inlägg och personliga påhopp till alla som inte bekänner sig till SD. Effemgea har hållit på ÄNNU längre än jag och människan borde få medalj för att inte ha låtit sig provoceras av en person som visat gång, på gång, på gång, på gång att det helt saknas gränser.

Jag gör sällan tummen upp eller kommenterar andra som är tveksamma den invandring vi har. Jag tittar sällan bakåt i trådar heller, så att det skulle ha hänt många ggr är tveksamt.Om han nu är en riktig rasist/ nationalist så lär han inte rösta på Sd , det vet ju du med. Det kanske är moderaten som sedan blev sosse som nu har blivit Sdare och fortsätter sitt näthat : ).
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 00:13:57 följande:
    Bra Thomas. Dra åt skygglapparna aningens lite hårdare. Det är det som ger vind i ryggen och ingjuter nytt mod i SDare som fungerar på detta vis. Så länge du finns och andra som tänker som du gör här lär den här sortens SDare fortsätta att studsa tillbaka hit som en pingisboll. Om jag har uppfattat dig rätt lär alltså per definition en person som är rasist inte rösta på SD och därför lär alla som röstar på SD inte vara rasister? Vi har en person som skriver "SD 2014" flera gånger under varje nick och som talar om hur "negrer" är beskaffade (Negrer är genetiskt programmerade för att...) och sedan kommer en massa nedlåtande exempel och jämförelser med bl a slöa apor. Men enligt din mening är personen inte rasist eller så röstar han inte på SD. OK. Jag VET att det har hänt dig många gånger. Jag har SETT det. Första gången jag personligen såg dig glatt ta till alla "klokheter" den här personen hade att säga var i tråden där det uppdagades att han hade stulit en ung, vacker, blond kvinnas bild till sin avatar (någon som kände henne irl postade i tråden och bekräftade det en del misstänkte) och kallade sig för SD-tjejen som inte finns. Så sant - som inte finns. Har poletten trillat ner än? Även om det är svårt att öppet erkänna att du gått på det så många gånger kanske du har en lite känsla för hur den här typen av uppförande från SDare bidrar till att bygga upp den känsla som gör att den avreggade trådstartaren frågar: "Varför hatar folk SD?"

Nu har ju ännu inte röstade Sd, så vad en typisk Sdare gillar eller blir glad över vet inte jag.Varför skulle jag bry mig om vad han skriver, det är väl varken mitt eller Sds fel ? Tycker att dom flesta här mest presenterar fakta. Då kan man ju lika gärna påstå att näthataren från sossarna , representeras dig och alla andra på vänsterkanten . Det borde väl tom du fatta hur jävla korkat det är??
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 01:03:12 följande:
    Jag ger upp. Om du fortfarande inte har fattat att du har pratat med typ tomten i olika förklädnader fler gånger än hela släkten har fingrar och tår kan jag inte göra denna information mer lättillgänglig för dig.

nihka skrev 2014-01-06 01:03:12 följande:
    Jag ger upp. Om du fortfarande inte har fattat att du har pratat med typ tomten i olika förklädnader fler gånger än hela släkten har fingrar och tår kan jag inte göra denna information mer lättillgänglig för dig.

Jag tror att jag har kommenterat något av den personen, ev något enstaka isf. Men varför skulle jag bry mig om det, är ju inte direkt så att jag har gjort tummen upp om han har sagt neger? Men tycker du att det är rimligt när du jämför alla andra här med honom?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 01:16:13 följande:
    Du har ju till och med gått på hans eviga trumpetande om att jag röstar på vänsterkanten. Saker och ting blir inte fakta bara för att någon upprepar dem in absurdum. Jag har aldrig talat om vad jag röstar på. Lär dig att skilja på fakta och andras och egna fantasier.

Haha jag det kan vi ju ta i hand på.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 10:58:22 följande:
    Jepp. Ingen kommentar om de grundlösa påståenden om vad jag röstar på och som du hjälper till att sprida med hjälp av FLs mest bannade skribent. Inte ens ett lite "hoppsan, så långt tänkte jag inte" utan har någon som röstar på ett parti som du gillar sagt något om saken så är det säkert så. Litet självständigt tänkande saknas här. Vi kan ju börja i den lilla verklighet som rör oss själva och se hur mottagliga vi är för fakta och i vilken utsträckning vi byter ut den mot fantasi för att få en fingervisnimg om hur färdigheten fungerar i ett större sammanhang. Du ligger fett efter kan jag säga. Uttala dig inte om vilket parti eller ens vilket block jag sympatiserar med när du inget vet om saken. Att inte rösta på SD innebär inte att man automatiskt tillhör "vänsterkanten". Är riktigt trött på den här skrönan.

Men vi va ju överens att inte anta massa saker, glömde du bort det? Anledningen till att jag trodde att du va vänster vad att jag inte har sett dig ha några liberalaideer. Det är ju det ända sättet att klara en sådan här utveckling, dvs montera ner all välfärd ala USA .om det är det du vill så är det med ok, Men då säger man det och inte tramsar och låssas att det här är bra för folk i allmänhet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?