Inlägg från: Breaking Bad |Visa alla inlägg
  • Breaking Bad

Ordet neger är nedsättande men inte rasistiskt. Säger man däremot att negrer är korkade så är det rasism.

• Breaking Bad
    themia skrev 2014-01-04 00:21:41 följande:
    Förstår att det är svårt för dig att tro, men rätt självklart för oss svenskar som vill ha vårt land oförstört av fascistoida galningar.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Vad har dessa fascistoida galningar gjort som förstör vårt land? Uttryckt sin åsikt?
  • Breaking Bad
    themia skrev 2014-01-04 10:30:34 följande:
    Åsikter har alla rätt till. Men hot och misshandel är brottsligt.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Åsikter får man ha så länge dom är dom rätta. Annars är man en fascist. Så är det idag i samhället, i allmänna debatforum, inom skolor och på arbetsplatser. "Vi vet inte vad SD vill eller vad dom står för, men vi är helt oeniga och kommer bekämpa dom med alla vår kraft!"
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-01-16 20:24:30 följande:
    Ja, om man antar att det är ett drag "rasen" har.

Hur definierar du ras då?
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-01-16 20:51:48 följande:
    Har inte du frågat mig det tidigare? Människorasen är vad jag tillhör i alla fall. Rasister har en annan uppdelning varför jag skrev "ras" isf ras.

Jag tror inte man nödvändigtvis behöver vara rasist för att anse att det finns olika raser inom människosläktet. Forskare har visat att det går att dela upp människosläktet i olika grupper, men som du vet är det först när man sätter en viss negativ stämpel på en grupp som man kan tala om rasism. Du själv är snabb på att fördöma och sätta stämpel på alla som röstar på ett visst demokratiskt parti. Det som kallas för åsiktsrasism...
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-01-16 21:44:37 följande:
    Nej, inte nödvändigtvis, men omvänt är många rasister väldigt upptagna med diskussioner om raser, folk och folkslag och hur de "är" i negativ bemärkelse. Har du inte märk det? Jag har aldrig satt stämpel på alla som röstar på ett visst parti. Tvärtom har jag sagt ett antal gånger i olika trådar som behandlar ämnet att alla som röstar på SD givetvis inte är rasister bara för så många av partirepresentanterna har uppenbara bekymmer med att förhålla sig till partiets "nolltollerens mot rasism" för att inte tala om sympatisörerna och då särskilt de på nätet. Var har du sett mig "sätta stämpel på alla som röstar på ett visst parti"? Du själv är snabb på att fördöma och stämpla andra som de som fördömmer alla som röstar på ett visst demokratiskt parti. Det kallas för åsiktsrasism...

När du skriver SDare eller beskriver dom som en grupp kommer ofta något fult efteråt som är ganska missvisande och ibland helt felaktigt. Det är att sätta stämpel på folk som röstar på ett visst demokratiskt parti. Ett exempel " Det är ju bara SDare som klassar sig själva "sverigevänliga" och därmed alla andra "sverigefientliga" som inte struttar runt i riksdagshuset i folkdräkt i riksdagshuset". Du är ju väldigt aktiv i många anti-SD trådar så det går ganska snabbt att hitta otaliga exempel. "Skolexempel på "diskussion" i SD-kretsar - helt i stil med Ekeroths kommentarer om limsniffare och andra tongivande SD-politikers uppfattning om hur man bemöter meningsmotståndare." "Ett sätt att hantera "alla" dessa sverigedemokrater som hänger här på FL är att visa just precis hur jävla sjukligt paranoida föreställningar de har och hur man försöker belasta andra för sina egna tillkortakommanden." Et cetera.
  • Breaking Bad
    sjuttiofemman skrev 2014-02-16 22:53:19 följande:
    Det tror jag nog inte. Det är pga all rasism som kommer från Sd som iallafall jag avskyr dem.

Exakt. Som jag skrev...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?