Varför hatar folk SD?
Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-11 15:40:58 följande:
Faktum är att jag ska ge dig rätt i en sak - min sidfot _är_ en generalisering som troligen är kontraproduktiv till sin natur, och jag ska ta bort den så snart jag skrivit klart det här inlägget.Att ifrågasätta är sunt, att göra det genom att gå till personangrepp är det inte.
Och PK-konsensus... jo, visst finns det sådana tendenser. Nu senast var det Aftonbladet som tyckte det var en god idé i demokratisk anda att publicera artiklar byggda på material som sannolikt förvärvats på ett olagligt sätt om vilka som på regelbunden basis donerar pengar till Avpixlat. I ett exempel, jag vill minnas att det rörde sig om någon chef på Ericsson, ringde man till och med upp vederbörandes arbetsgivare för att uppmärksamma denna på att en av deras anställda regelbundet skänkte pengar till en "hatsajt". Det är den typen av journalistik och rapportering jag syftar på - det är klart man får tycka vad man vill om Avpixlat, liksom andra liknande sajter och bloggar oavsett politisk färg, och även framföra detta, men Avpixlat är ingen olaglig organisation och det borde vara upp till var och en om man vill sponsra den eller inte. Man ska definitivt inte behöva kalkylera med risken att någon självgod kvällstidningsreporter myglar till sig PayPals transaktionsdatabaser och "skvallrar" för ens arbetsgivare om ens privata ekonomiska beslut.
Det finns avigsidor med allt - men jag kan inte se att det finns någon annan möjlighet att förhålla sig till SD än denna - och det är ur det perspektivet du ska läsa vad jag skriver om du är intresserad av att förstå mina intentioner.
Och är du inte det - så spelar det ingen roll. Vi har ju åsiktsfrihet, vilket innebär att jag får ge uttryck för åsikten att SD främst lockar de enfaldigaste av de enfaldiga. Och handen på hjärtat, om du struntar i dina vänner och fokuserar på FL. Kan du ge ett exempel på en sverigedemokrat som förmår föra ett sakligt resonemang.