Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Varför hatar folk SD?

Litet My skrev 2013-10-30 14:44:26 följande:
    Förvisso från Expo, men de här motionerna är intressanta: expo.se/2013/forbud-och-hogre-straff-utmarker...
    Skulle vara roligt att se en granskning av de övriga partiernas motioner. T.ex. den är S vill tillåta halalslakt. eller den där C förordnar månggifte och slopad arvsrätt. Många partier kommer med korkade motioner.
  • Angie99
    Rataxes skrev 2013-10-30 19:48:49 följande:

Vad är det för korkat med slopad arvsrätt?
    Det var en motion från en Centerpartist.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-30 19:58:36 följande:
    Jag hatar inte sd eller människor som röstar på det per se, däremot så skrämmer dom skiten ur mig, inte för egen del.
    Men jag har barn som jag verkligen, verkligen inte vill ska behöva leva och verka i ett samhälle styrt av homofobiska, rasistiska och kvinnofientliga krafter, som är dom värderingar som sd står för.

Sd är inte och kommer aldrig att kunna jämställas med ett vanligt parti.
    Dom står för inhumana värderingar och dom delar upp människor i grupperingar i syfte att behandla människor olika, dom står alltså INTE för lika värde människor emellan och dom bedriver skrämselpropaganda på ett mycket fult sätt för att få med sig andra människor på tåget så att dom får röster och makt att behandla vissa grupperingar sämre än andra. .
    Och dom gör det på bekostnad av dom människor som dom smutskastar.
    Det är fegt och om något så är deras ideologi och politik grundat i hat.

Så ts vad du bör fråga dig är inte varför människor hatar sd.
    Istället bör du fråga varför sd hatar vissa människor?       
    Var har du belägg för detta i deras partiprogram?
    Sen är ju människor olika, det bör vi komma ihåg. Därmed inte sagt att de ska behandlas olika i alla situationer.
    Även detta är något som saknar stöd i SD's partiprogram.

Resten är ju dina åsikter, som du naturligtvis har rätt till. Men det är inte fakta.
  • Angie99
    Rataxes skrev 2013-10-30 20:12:35 följande:

Det vet jag, vad består det korkade i?
    Det är otroligt korkat i mina öron men ok, det kanske var ett dåligt exempel om det nu finns folk som inte tycker att ens barn har rätt att ärva. Meningen med inlägget var bara att det är mycket korkade motioner från alla partier.
  • Angie99
    Litet My skrev 2013-10-30 20:05:08 följande:
    Angie99: Jag drog ett exempel för en annan medlem där vi diskuterade kostnader bl.a. Stod ingenting om att SD ville kasta ut alla. Det var enbart något som existerade i din hjärna efter att du misslyckats med att förstå mitt exempel till den andra medlemmen. Löjligt!
    Haha, det fantastiska med skriven diskussion är ju att det går att gå tillbaka och kolla. Så jo, du skrev så.

Inlägg #28
    För att inte tala om de längre och hårdare straffen de vill införa, vad kommer inte det att kosta. Ser inte heller hur deras budget skulle gå ihop, även om man så kastade ut varenda invandrare.

• Angie99
    rockaroll skrev 2013-10-31 06:19:08 följande:
    Jag har aldrig, ALDRIG läst om någon sverigedemokrat som tar upp någon annan fråga än invandringen när de vill diskutera politik. Varför? För att de är OBILDADE och har inte satt sig in i vad partiet i övrigt står för. De har ingen aning om vad de röstar på. Man kan inte rösta på ett parti pga att man håller med om EN sak. Skulle SD komma till makten skulle de köra Sverige i botten på dessa fyra år. De är inget seriöst parti.
    Då har du inte läst mycket. Jag ser ofta SD inlägg/artiklar om äldrevård, försvar, skola och föräldraförsäkring.

De skulle ju inte själva komma till makten, så stora blir de inte. Och med tanke på mobbningen som pågår i riksdagen och kommunerna så spelar det nog ingen roll att de troligtvis blir 3:e största parti. De andra kommer gå över gränserna för att undvika att få in SD, för att de tror att det är det som är mest PK. Trots att flera hundratusen människor kommer rösta på dem. Det är det jag tycker är så fel. Oavsett vad man tycker om ett parti så ska det väl inte mobbas om det har anhängare på 10%?
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 06:38:16 följande:
    Hatar är ett starkt ord som jag inte kan använda. Jag kan dessutom inte dra alla över en kam för jag känner inte alla SD are.
    Däremot så är majoriteten av SD rasister och främlingsfientliga. Det tar jag starkt avstånd från.
    Det går inte att ursäkta sig med att säga att man röstar på SD för man ogillar invandringspolitiken. Tror ni att Sverige skulle blir bättre på det om ett gäng idioter och rasister styrde.
    Titta på vad dom gör. Hur dom agerar. Vad är bra med det ? Vad är bra med att skapa murar mellan människor ?
    För mig är det mest pinsamt. Kanske inte alla som röstar på SD är rasister. Men man röstar på ett rasistiskt parti. Varför undrar jag då ?
    Jag skulle i alla fall få en uns respekt om folk erkände de var rasister som var SD. Nu är det bara bortförklaringar och det blir som sagt bara pinsamt.
    Nu kommer säkert SD gå hyfsat i valet men det spelar ingen större roll för inget parti vill samarbeta. Till nästa val kanske folk har blivit klokare. Vad vet jag.
    Ingen, vad har du för belägg för att majoriteten av SD är rasister och idioter? Det anser jag vara förtal.
    Och att de är ett rasistiskt parti? Var hittar du något i deras partiprogram som är rasistiskt? Du har hört media och andra politiker säga att de är rasister och främlingsfientliga men har du själv läst partiprogrammet?
    De är ju t.ex. det partiet som vill ge mest i bistånd till andra länder. Är det rasistiskt?
  • Angie99
    Litet My skrev 2013-10-31 11:32:04 följande:
    Appropå mobbning: Vänstervridna, vänsterpack, invandrarkramare, extremvänster, foliehattar, sossepack, kulturberikare är ju några tillmälen som de som propagerar för SD brukar använda och nu tog jag bara upp de minst hårda tillmälena.

Men jösses vilken kräääänkning om någon skulle antyda att de själva skulle vara rasister eller ens invandrarfientliga.
    Nu pratar vi ju inte om vad motsatt sida använder för slagord mot varandra utan att SD i media och bland övriga politiker mobbas och kallas rasister. I vilken vanlig svensk tidning kan du läsa om vänsterpacket i V, eller kulturberikarna i S??? När har du hört en politiker i regeringen kalla någon invandrarkramare?
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:09:03 följande:
    Angie. Det är min åsikt. Förtal ? Tillåt mig småle ...
    Du menar på fullaste allvar att partiet inte är rasistiskt ? Jag skrattar nästan ihjäl
    Mig.
    Skatta bäst du vill men om du ska komma med påståenden som är så kraftfulla bör du nog ha nått på fötterna.
    Ja jag menar att jag ingenstans i deras partiprogram hittar något som är det minsta rasistiskt.
    Finns det rasister i SD? Ja. Röstar de flesta rasister på SD. Antagligen.
    Finns det kommunister i V? Ja. Röstar de flesta kommunister på V. Antagligen.
    Inget av partierna är ju för det rasistiska/kommunistiska.
    Men leta du fram motsatsen om du är så säker på din sak och prove me wrong.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?