Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2013-12-19 20:22:46 följande:
    Men hallå! Lite sansad eftertänksamhet kanske inte skulle skada.
    Kina ockuperar Tibet och förtrycker folket.
    Israel ockuperar Palestina och förtrycker folket.
    Afrika är en kontinent med många länder och många olika system.

För du menar väl ändå inte att svenskar är ockuperade och förtryckta?
    Det är väl så man ser på invandring till Sverige  - som en occupation.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 18:51:57 följande:

Det där är inte den första sverigedemokraten som inte har en aning om vad hen håller på med..

" rel="nofollow" target="_blank">

Innan han blev sverigedemokrat var han aktiv nazist. Men det har han "lagt på hyllan", yeah right.

Det var han som uppmanade till att spika upp grishuvuden på dörrar för att hålla muslimer borta.

Ja, det är allt möjligt pack som dras till SD.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 00:37:04 följande:

Nu tycks du vara väldigt förvirrad över ämnet.
    Nejdå, jag är inte det minsta förvirrad över ämnet. Det inlägget gällde var att människor som Levi Klausen  -  SDaren som påstod att han lagt nazism på hyllan när han blev företrädare för SD med uppdrag i kommunfullmäktige är en av orsakerna till varför människor hatar SD.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/sd-ledamot-i-filipstad-sparkas-spika-upp-grishuvuden-pa-ytterdorrarna
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 01:45:32 följande:.

Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd.
    Ser att du tycker att han som och enligt egen utsago var aktiv nazist som lagt nazism på hyllanden  - den uteslutne SDaren Klausen  - har rätt. Det tyckte inte SD  - inte officiellt i alla fall.

Vilken hållning tycker du att folk ska förhålla sig när de bedömmer SD och deras politik i exempelvis den här frågan - SDs officiella eller din som SD-sympatisör? De tycks ju inte gå att förena - inte officiellt i alla fall.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 00:43:03 följande:
    Vet du, du har verkligen berättartalang! Det borde du göra något av!
    Det har du också. Vet ingen som har kokat ihop så många sagor här på FLs politiska forum om sådant relaterat till invandrare som du.

De skulle dock bli refuserade främst pga av att de uppfyller de flesta av nedanstående punkter:

http://www.forfattarcentrum.se/verksamhet/manushjalp/lektorstjanst/tio-vanliga-fallgropar-2/

När SDare låter sagor ersätta fakta bidrar det förstås ytterligare till att människor tycker illa om eller rent av hatar SD som redan är Sveriges mest hatade parti.
  • nihka
    effemgea skrev 2013-12-21 02:00:34 följande:
    Hmm, har du fått flocken efter dig.

Ja, herregud, dessa sverigedemokrater.

Vad tror du om Lejonmamman? Är hen sverigedemokratisk politiker eller bara någon som vill få denna grupp att framstå så som Lejonmamman själv beskriver deras människo- och samhällssyn?

Jag vill gärna tro att det är det förra. Det vore verkligen tråkigt om anständiga människor förlorade sin anständighet bara för möjligheten att göra karikatyrer av SD-folk.

Flocken? Hahaha. Me, myself and I i så fall. 

Med tanke på vad det är för folk man ofta raffsat ihop som den där "före detta" nazisten så håller jag det inte för otroligt att man inte har så höga krav utan kan släppa fram alla som vill. 
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-21 02:27:52 följande:
    Var snäll mot Nihka, hon kan faktiskt vara riktigt sympatisk och jag tror att hon nog är en trevlig person i verkliga livet. Det är bara synd att hon ibland känner att hon måste ta i så in i bänken. Lite onödigt med alla nålstick. Det behövs egentligen inte om man är någorlunda duktig på att argumentera. (Det gäller förresten inte bara henne i debatten - men det är tyvärr så det ser ut, inte minst bland "våra" folkvalda).

Hennes politiska åsikter är bara att beklaga, men jag lever på hoppet att även hon skall se ljuset. Sverige är fortfarande värt att bevara och försvara men sent skall syndaren vakna (och då kan det vara för sent). 
    Då kanske du skulle ta och besvara frågan istället som tycker du är en sådan hejare på att diskutera till skillnad från övriga 90% av befolkningen som inte sympatiserar med SD.

Vilken hållning tycker du att folk ska förhålla sig när de bedömmer SD och deras politik i exempelvis den här frågan - SDs officiella eller SD-sympatisörens? De tycks ju inte gå att förena - inte officiellt i alla fall.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-21 03:03:52 följande:
    Hmm… ditt inlägg är ju lika klart som mjölk….

Om en person är medlem i SD, har denna person naturligtvis rätt att framföra sina åsikter/förslag internt även om dessa skulle avvika från SD:s officiella hållning - samt försöka få majoritet på landsdagarna för sina förslag. Har personen en officiell ställning inom SD har personen att rätta sig efter den politik som är överenskommen, men man bör inte dagtinga med sitt samvete.
    En person som inte är medlem i SD (men ändå röstar på dem) har en självklar rätt att framföra vilka (tokiga) åsikter som helst utan att för den skull SD har det minsta med det att göra. Och ingen skugga skall falla över SD för den sakens skull. 

Om vi leker med tanken att jag hade varit medlem i partiet, hade jag t.ex. framfört min åsikt och försökt driva frågan om de ändringar SD vill ha i abortlagstiftningen vilka jag tycker är minst sagt dåliga. Men så är det, en del frågor håller man med om, andra inte. Och jag kan hitta frågor hos de flesta riksdagspartier som jag sympatiserar med men som inte stämmer överens med SD:s politik. Man röstar förhoppningsvis på det partiet vars politik stämmer bäst överens med ens egna åsikter och funderingar.

Så, det är partiets officiella politik man skall bedöma SD efter. Inte vad en del tokstollar kan tänkas säga eller hitta på. Hur skall det annars gå till? Skall jag INTE rösta på SD för att det finns en samling knäppskallar som röstar på dem? Jag skiter väl i dem - förutom att man ibland kan ifrågasätta om en del personer egentligen borde ha rösträtt. (Men det gäller i så fall för anhängare till alla partier).
    Kanske uppfattar den som har ett grumligt sinne att frågor är grumliga precis som den som ser att vädret från den egna uteplatsen avviker från väderleksrapporten drar slutsatsen att väderleksrapporten är fel för hela regionen.

Du lyckades iaf besvara frågan redigt om än långt. Nu handlar det om nolltolerens mot rasism som är SDs officiella hållning och människor här som inte håller den standarden. Är det en fråga som man ska försöka ändra partiets hållning till? 
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-21 03:43:18 följande:
    Sover du aldrig? 

För att anonyma människor inte håller SD-standard på ett forum undrar du om man skall försöka ändra partiets hållning i den frågan? (eller i någon annan fråga för den delen).

Nu var ju den frågan uppe på landsdagarna och partilinjen vann stort om jag inte minns fel, så den frågan får vi förmoda är utagerad.
    Märklig fråga från någon som svarar 03.43...

Så partilinjen vann stort och ändå är det i stort sett bara icke-SDare som reagerar på rasistiska inlägg av SDare. Märkligt att man inte reagerar på något man har en linje om och som vann. Förklaring på det?
  • nihka
    themia skrev 2013-12-21 17:32:14 följande:
    SD i mitten?? !
    Dina inlägg brukar inte vara särskilt roliga, men här kom du med årets skämt! 
    Skrattande
    Nazister är höger och SD kanske har flyttat sig en aning ifrån högerkanten sedan de officiellt bröt med nazism, eller har de gjort det eller bara låtit det bero?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?