Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-25 18:03:11 följande:
    Åkesson borde väl själv anmäla t.ex. Patrik Lundberg för förtal. Denne skriver ju i tidningen att Åkesson ljuger. Hur ska Lundberg kunna bevisa det?
    Det är inte så noga med bevis när det är en sådan som Åkesson man anklagar. Det räcker i princip med att det man skriver ska plockas upp av IRM för att det ska bli en etablerad sanning - eller vad säger du sjuttiofemman?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-02-25 18:10:01 följande:
    Jo, det är en del av den ökända "pk-mediakonspirationen". Skrattande

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
    Läs "Problempartiet" av Björn Häger, om du nu verkligen inte tror på att SD särbehandlas i media. Det erkänns till och med av mediehögdjur som Jan Helin himself.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-02-25 18:11:13 följande:
    Men hur kan du vara så säker på att alla som är emot SD samtidigt är för islam. Jag är det inte - och jag vet att jag inte är ensam om den uppfattningen.

Att jag är för religionsfrihet är en annan sak, det antar jag att du också är.

Jag förstår inte att ni sverigedemokrater alltid ska pådyvla andra åsikter de inte harFlört
    Det var en medveten överdrift, i och med att jag upplever att det finns en undfallenhet mot att diskutera baksidor med t.ex. islam eftersom man inte vill bli stämplad som "islamofob" och därmed rasist. Själv känner jag allt oftare att islamofobi nog är ganska sunt - jag ser inte en enda fördel med att den religionen växer i det här landet. Inte en enda. Ändå måste man väl någonstans inse att just detta blir en följd av den relativt omfattande invandring hit från Somalia, Afghanistan, Syrien m.m. som just nu pågår.

Religionsfrihet, visst. Men ingen religion ska ges något inflytande över samhället alls utan det ska, likt t.ex. partisympatier, vara vars och ens privatsak. Inte heller ska man kunna åberopa kränkning av religiösa skäl - att t.ex. inte servera halalslaktad mat till en muslim som kräver det ska i princip vara jämställt med att inte erbjuda "specialkost" till Kevin, 7 år, som vägrar äta det som råkar serveras i skolmatsalen för dagen. Ta en macka eller nåt, eller betala er egen specialmat om det nu ska vara så jävla noga.

(Medicinska skäl ska givetvis undantas.)
  • Vitrysk hockeyhjälte

På förekommen anledning: hur ställer sig Sverigedemokraterna till kolloidalt silver? Någon som vet?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 10:55:59 följande:

Gör dom?
    Det ifrågasätter jag starkt, vad har du för belägg för det?
    Som jag ser det så uppger media nationalitet och hudfärg när det finns en advekat anledning att göra det, vilket inte är ofta.
    Avpixlat väljer och vinklar sina nyheter hårt, allt i syfte att svartmåla vissa folkgrupper.
    Det om något är patetiskt.
    DN anser uppenbarligen att Avpixlats (brist på) rapportering i ett fall gör det relevant för DN att publicera hudfärgen på en förövare.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2014-02-26 11:42:52 följande:
    Är det inte det svennedemokrater vill? Att hudfärg alltid ska avslöjas? Var glad istället
    Hudfärg är för det allra mesta synnerligen irrelevant. Men den där jävla vitpixlingen, där man får det att se ut som om en pixlad gärningsman är mer ljushyad än i verkligheten, är ett helvete. Sägas ska dock att man inte alls ser det lika ofta nuförtiden som för några år sedan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-02-27 00:41:47 följande:
    Nej, jag överdramatiserar inte. En bild på en misstänkt gärningsman kan vara en bild på en helt oskyldig person.
    Om Efterlyst skulle anamma den synen skulle nog betydligt färre brott klaras upp den vägen.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Etnicitet är sällan relevant, som sagt. Men ge då för bövelen fan i att förvanska sådant i de fall det kan tänkas "väcka anstöt". En somalier som råkar ha fått svenskt medborgarskap men fortfarande uppenbarligen är så somalisk att han t.ex. planerar islamistiska terrordåd _är inte svensk_. Då ska det heller inte rapporteras om "terrormisstänkta svenskar" som om det vore Nisse i Hökarängen som råkat hamna i dåligt sällskap på utlandssemestern. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    M Y L F skrev 2014-02-27 13:53:39 följande:

Jaha så Boström ljuger när han säger att ja invandrare begår fler brott än andra. Det handlar om sociala och ekonomiska forhallanden. Det är 2,5 gånger vanligare att det råkar vara en invandrare som begår brott.
    Ni snackar förbi varandra. Invandrare (om man därmed avser utrikes födda) begår procentuellt fler brott, likaväl begås flest brott av svenskar eftersom svenskarna är fler än invandrarna.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-02-27 14:19:22 följande:
    Men om du nu får för dig att det är Nisse i Hökarängen som hamnat i dåligt sällskap på utlandssemestern (till Syrien?) som avses med "terrormisstänkta svenskar" så är det ju ditt problem. Lite omvärldskunskap får man ju ha. Själv tänker jag att det högst troligt är någon med stark koppling till det den gör som gör det den gör. Detta utesluter inte alla nissar men högst troligt handlar det om fler icke-nissar än nissar.

Det var samma sak under spanska inbördeskriget, att det drog ihop en massa spanienkopplade människor, men en hel del som åkte ner och anslöt sig till de internationella brigaderna var inte mer kopplade till Spanien än att de trodde på kommunism. Bland dem fanns minst en Nisse:

sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_brigade... 

Att personen är svensk medborgare betyder att vi får betrakta personen som svensk åtminstone när det gäller ansvarsbiten för personen utifrån internationella lagar. Han sorterar under svenska ambassadens ansvarsområde. Du eller jag kan ju inte bara bestämma oss för att han inte är svensk och kräva att andra ska benämna honom därefter.
    Jag får inte för mig det. Däremot tror jag inte det är förmätet att tro att det är den sortens association tidningarna i någon mån vill väcka hos folk - allt givetvis i syfte att "undvika fiske i grumliga vatten" osv. Typ "se där era fördomsfulla jävlar, alla islamister är minsann inte somalier/talibaner etc!!!!".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?