FDFMGA skrev 2014-07-21 20:51:52 följande:
Nja, medvetet eller gissningsvis omedvetet gör du dina åsikter till en parodi på SD-sekten.
Du har bestämt att FL är ett kvinnoforum och då måste naturligtvis jag också anse detta - att jag påstår att det är ett familjeforum är naturligtvis en lögn från min sida. Och min argumentation handlar då inte om att det är ett familjeforum utan om hur jag försöker förneka det faktum att det är ett kvinnoforum
Detsamma gäller SD-sekten - jag hatar den och gnisslar tänderna när jag läser om Ekeroths krogbesök.
Som person är du rätt ointressant, anser jag - men som personifiering av SD-sekten är du mitt i prick.
Min uppfattning är att sektens kanske främsta kännemärke inte är rasismen, inte heller den ackumulerade okunnigheten, utan i stället isoleringen från yttre intryck som innebär att det blir helt naturligt för en sektmedlem att beskriva andras känslor och tankar.
Det där är nästan genomgående för alla SD-kramare - och mycket anmärkningsvärt.
Det är verkligen på goda grunder man kan kalla SD för en toksekt. Sekten har bestämt hur svenskarna tycker innerst inne - och de stora flertalet delar sektens uppfattning - men som i många andra sagor finns det elaka troll och häxor. Och allra värst är PK-trollet - ännu har inte SD-sekten kunnat komma tillrätta med det ondskefulla PK-trollet som gör att folk säger det de innerst inne inte menar och mot sin egentliga vilja röstar på helt andra partier än SD.
Nej, jag hatar inte SD - men jag föraktar den häpnadsväckande enfald och dumdryghet som lockats fram av SD-sekten.
Det är intressant att du vänder dig emot att få epitet tillskrivna dig, något som ju är ditt eget kännetecken. Jag bara skojar lite med dig, hoppas du inte tar illa upp av att bli narrad
Håller faktiskt med dig i nästan alla dina åsikter om du bara dämpar på hatet en smula.