Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

tobbe01 skrev 2014-07-21 17:23:06 följande:
    ?????? och vad går du på? Jag tröstar mig med att du säkert inte har rösträttsåldern inne.
    Det hade varit en tröst, det var roliga år det. Du får nog trösta dig med något annat. Vad är du ledsen för förresten?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 19:13:11 följande:
    Jag noterade förresten att du redan knaprat i dig en drinkpinne ovanför O-et i "bråttom".
    Den bjuder jag på, dina är väl slut snart
    FDFMGA skrev 2014-07-21 19:13:11 följande:
    Tyvärr är inställningen till män och kvinnor och deras roller i samhälle och familj central hos SD-sekten precis som hos andra rasistiska organisationer.  Den här tråden handlar nog mest om hur sverigedemokrater vill känna sig fruktade. Min uppfattning är att rasism är lika känslig för skratt som ett troll för solljus men göds av fruktan och hat. 
    Den här tråden handlar väl mest om ditt och andras behov att släppa ut hatet som verkar förtära er. Man undrar var detta hat kommer från, hart det legat uppdämt och fått fritt spelrum nu när SD har blivit PK att hata?

Ang roller kan jag inte bry mig mindre, men jag förundras när någon blir så upprörd som du över att konfronteras med att spendera mycket tid på ett kvinnoforum. Det borde väl vara lika klart för dig som för någon annan och inte uppröra nämnvärt?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 20:51:52 följande:
    Nja, medvetet eller gissningsvis omedvetet gör du dina åsikter till en parodi på SD-sekten.

Du har bestämt att FL är ett kvinnoforum och då måste naturligtvis jag också anse detta - att jag påstår att det är ett familjeforum är naturligtvis en lögn från min sida. Och min argumentation handlar då  inte om att det är ett familjeforum utan om hur jag försöker förneka det faktum att det är ett kvinnoforum

Detsamma gäller SD-sekten - jag hatar den och gnisslar tänderna när jag läser om Ekeroths krogbesök.

Som person är du rätt ointressant, anser jag  - men som personifiering av SD-sekten är du mitt i prick.

Min uppfattning är att sektens kanske främsta kännemärke inte är rasismen, inte heller den ackumulerade okunnigheten,  utan i stället isoleringen från yttre intryck som innebär att det blir helt naturligt för en sektmedlem att beskriva andras känslor och tankar. 

Det där är nästan genomgående för alla SD-kramare - och mycket anmärkningsvärt.

Det är verkligen på goda grunder man kan kalla SD för en toksekt. Sekten har bestämt hur svenskarna tycker innerst inne - och de stora flertalet delar sektens uppfattning - men som i många andra sagor finns det elaka troll och häxor. Och allra värst är PK-trollet - ännu har inte SD-sekten kunnat komma tillrätta med det ondskefulla PK-trollet som gör att folk säger det de innerst inne inte menar och mot sin egentliga vilja röstar på helt andra partier än SD.

Nej, jag hatar inte SD - men jag föraktar den häpnadsväckande enfald och dumdryghet som lockats fram av SD-sekten.
    Det är intressant att du vänder dig emot att få epitet tillskrivna dig, något som ju är ditt eget kännetecken. Jag bara skojar lite med dig, hoppas du inte tar illa upp av att bli narrad

Håller faktiskt med dig i nästan alla dina åsikter om du bara dämpar på hatet en smula.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 21:14:45 följande:
    Åh, tusan. Jag såg just en annons - för första gången har jag tittat på annonserna, sånt man blir helt blind för annars. Jag såg en som vände sig till hela familjen och tänkte tipsa dig om att du kunde gå till attack mot den. 
    Intressant. Själv blir jag uppmanad att åka på Mamma Boost mest hela tiden. 

Varför skulle jag gå mot attack mot den? Du kanske glömmer att skillnaden på dig och mig är att jag inte drivs av något uppdämt hat. som måste utmynna i PK sanktionerade attacker. Då begår det där vanliga felet du brukar begå, att döma andra efter dig själv.

Du behöver inte tipsa om reklamen, tack på visad omtanke.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 22:46:42 följande:
    Jag tror inte på tankeläsning.
    Var kommer ditt hat ifrån då?
    Personligen är jag ganska nyfiken på just det. Alla dessa hatiska människor som orkar sitta och spy galla hela dagarna. För mig är detta fenomen väldigt märkligt. 
    Att du blir uppmanad att åka på mammaboost kan möjligen bero på att du är kvinna, det är iallafall min gissning att FL riktar den sortens erbjudanden till forumets kvinnor.
    Mer sofistikerat än vad jag skulle tro men visst, mycket möjligt.
    Om det nu är FL som uppmanar dig och inte din mamma eller så.
    Haha, kul där
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 01:04:23 följande:
    Du får starta en tråd på egoavdelningen eller ännu hellre på ockulta avdelningen.

Så kan du beskriva hur dina tankeläsningsövningar går till när du kommer fram till att jag och andra hatar och jag kan komma med mer eller mindre välgrundade gissningar om din personlighetstyp och din verklighetsförankring
    Att du är hatisk framgår för var och en som läser denna tråden. Det verkar ju knappast finnas någon ände på ditt behov av att smäda främlingar på internet

Jag är nyfiken på var ditt hat kommer ifrån, är det bara dåligt självförtroende eller har du blivit illa behandlad av någon och känner någon form av hämdbegär eller vad? Så istället för att tankeläsa frågar jag dig, vem vet det kanske hjälper dig att komma loss. Du verkar trots allt inte gilla att bli kallad hatisk, ett sundhetstecken bland all den grumliga gallan

Helt on topic är det ju dessutom eftersom det kunde besvara just frågan i TS. Varför hatar folk ett parti, dess företrädare och väljare? Du inser väl själv att det är just detta hatet som är problemet för både SD:are och SD-hatare som dig?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 09:02:00 följande:
    Så du har tankeläst alla som följer tråden.

Det var imponerande - du går från klarhet till klarhet, eller snarare tvärtom.

Ja, herregud - så det kan toka till sig.
    Det finns säker en del som anser det helt normalt att tvångsmässigt smäda sina medmänniskor som du i denna tråden men rent definitionsmässigt passar du klockrent in på en hatare, "permanent behov av att skada" från wiki så inte behövs det någon tankeläsning här. Det räcker ju med att förstå innebörden av ord, språket är ju faktiskt något de flesta har gemensamt.

Men jag har förstått att just detta med tankeläsning är något som intresserar dig i dina försök att tankeläsa SD:are Kan tyvärr inte hjälpa dig med det hur mycket du än vill.

Försök hata mindre, ett gott råd i all välmening.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 10:07:29 följande:
    Däremot anser jag att din sätt att resonera är utmärkande för många anhängare till SD-sekten och att man därför på mycket goda grunder kan klassa SD som en toksekt.
    Är det utmärkande att undra över varför du är så hatisk?
    Intressant att du uppfattar detta som tokerier. Du tycker det normala är att hata varandra?

Jag tror du har fel. De flesta upptar inte sin tid med att uppröras över att partimedlemmar i partier vars åsiker man inte delar går på restaurang tex. Tycker du inte själv att din reaktion är ganska patetisk?
    De flesta sitter inte non stop och skriver hatiska inlägg på internet. Sådant beteende är faktisk utmärkande för(i milda ordalag) tokar om vi nu skall prata om utmärkande drag.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 12:31:45 följande:
    Så du vill inte ta diskussionen på ockulta forumetSkrattande
    Beklagar men du får hänga där utan mig. Ha det skoj.
    Tack för denna gången, på återseende om någon månad(om du inte helt fastnar där på ockulta forumet), kanske fdfdfmga kommer vara lite mindre hatisk
  • oOOo  oOOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-02 09:41:02 följande:
    Jag tror nog vi alla i den här tråden (jag själv dessvärre inkluderad) skulle klassas som "mindre intelligenta", åtminstone om bedömningen av intelligens baserades på det som skrevs i den här tråden. 
    Haha, det har du allt rätt i, värre rappakalja och infantilt raljerande dag ut och dag är nog svårslaget
Svar på tråden Varför hatar folk SD?