Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-12-16 14:20:10 följande:
    Det var tidigare även etikett att inte bryta ur enskilda poster ur ett budgetförslag. Det var tidigare även "etikett" att om man misslyckas att få igenom sin budget så avgår man varpå talmannen har 4 försök på sig att få till en ny regering. Något som kanske skulle lyckats om man lämnat bottenfärgsniffarpartiet utanför regeringsställning.
    Ja, så vad är då problemet om man som SD hävdar att det är OK att rösta på flera budgetförslag, med att inte börja ett anförande med "Herr talman"?

Jag vet inte vad bottenfärgsniffarpartiet är.
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 17:17:25 följande:

Samisk folkrättsjurist säger att Björn Söder i sak har rätt. Oj då, nu blev det jobbigt. 

www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

Hur kan det bli jobbigt?

Enligt Björn Söder (senaste versionen) så har han ju aldrig sagt att samer inte är svenskar.

Björn Söder: "Jag har aldrig sagt att dom här inte är svenskar", "samer och judar inte är svenskar - jag har aldrig sagt det", "jag har inte sagt att samer inte är svenska".

http://www.svtplay.se/klipp/2551376/sjostedt-moter-soder

Givetvis avgör varje same det själv. Varken Björn Söder eller någon jurist bestämmer det.
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 19:37:53 följande:
    Precis. Söder har aldrig sagt att samer inte är svenskar. Att det ska krävas en samisk folkrättsjurist att få dig att förstå det.
    FDFMGA skrev 2014-12-16 19:41:57 följande:
    Det där kommer du aldrig någonsin att fä en sverigedemokrat att förstå.
    Nej, och första beviset lät inte vänta på sig.

• nihka
    Gert skrev 2014-12-16 19:48:32 följande:

Oj, oj, oj! Håll i hatten för nu går det undan!

SD tar främst väljare från allianspartierna men även tappet från S ökar. Stödet för SD ökar särskilt bland kvinnor i åldersgrupperna 18-29 år och 50-64 år, samt bland högutbildade, tjänstemän och TCO-medlemmar.

Ökningen märks mest i Stockholmsregionen och Sydsverige. SD tar framförallt väljare från M och S.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning

Jepp. SD och S framåt i ny mätning.

S går framåt med 3.4% och SD med 3.7% enligt novus decembermätning.

Det rödgröna blocket drar iväg från alliansen.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 20:12:32 följande:
    S ökning är bara trams. Ingen kan väl tro att ett parti som har en oduglig statsminister ökar. Inför valet ökade S också i opinionen om jag minns rätt. Sen kom valresultatet och då gick S framåt 0,4 procent. 
    Hahahahahaha! Oslagbart. SDs ökning är riktig men Ss ökning i samma poll är trams. Ibland överträffar du dig själv Gert. Denna gång i extraselektivt seende.

Du är ett föredöme för ditt parti!
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 20:42:54 följande:

Novus sista mätning innan valet fick SD 9,6%. I valet fick SD 12,9%. Om Novus/TV4 kör med samma mätmetoder har alltså SD egentligen ca 20% i dag. Skål

Jag vet inte. Har du räknat med Casimireffekten? Med rätt hänsyn tagen där tror jag vi landar på närmare 32%.Kaffe
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 21:09:39 följande:
    Skillnaden är att SD har ökat i samtliga mätningar sedan valet. Det har inte S gjort. Mig gör det ingenting om S tar väljare från både MP och V, på det sättet kanske vi slipper kommunister i riksdagen och S och SD kan bilda en majoritetsregering.
    Din våta dröm om S+SD. Inget kan få dig att släppa den snuttefilten - inte ens ett rungande "NEJ!" från S med sin i ditt tycke "odugliga" ledare.

Hur brukar det fungera för dig Gert irl när du först spottar på någon och sedan frågar om de vill leka med dig? Betänk särskilt situationer där de före du spottat på dem sagt att de inte vill veta av dig.
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 21:22:15 följande:
    Nu är det ju Stefan Löfven som har spottat på SD. Men nej, det var en dålig idé kom jag på. SD ska inte gå i samarbete med ett islamistiskt parti. Tids nog kommer SD bli det största partiet och då grämer sig nog Stefan Löfven över att han inte tog tag i den utsträckta handen.
    Ja, det är bäst att SD håller sig ifrån det "islamistiska" S. :S
  • nihka
    Bejje skrev 2014-12-18 00:53:38 följande:

Folk ökar till SD av flera anledningar. T.ex. Folk  ser hur sjukvården, skolan, äldrevården, vägarna och mycket mer kolapsar för att resurser inte finns till dessa områden. Anledningen är so vanligt att allt mer och mer resurser för varje år läggs på flykringmottagning.

Men även för att man äntligen ser kopplingen mellan alla sjukt ökande misshandelsbrott, våldtäktsbrott, rån och annat som annars har legat på en mycket lägre nivå.

Statistiken visar också att bland t.ex. dessa brott så är det nästan bara utlandsfödda som utför brotten. Självklart som svensk som förstått det hela så vill man då inte ha hit packet som utför dessa hemska dåd mot vårt samhälle.

Ett inlägg i sann SD-anda. "Det är nästan bara utlandsfödda som utför brotten - misshandelsbrott, våldtäktsbrott, rån och annat".
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-12-18 08:49:38 följande:
    På vilket sätt då om jag får fråga?

Jag kan inte se att det finns något rasistiskt eller främlingsfientligt i KD:s förslag. 

Jag tycker det var ett intressant förslag - och framförallt är det bra om myten som SD älskar att odla att det bara är SD som kan diskutera begränsningar i flyktingmottagandet rubbas en smula.
    Inte det minsta. Man kan helt stänga Sveriges gränser för invandring utan att det behöver vara det minsta rasistiskt. ORSAKEN till det kan däremot vara rasistisk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?