Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

FiaMedFunkk skrev 2014-12-09 00:50:54 följande:
    Medans strålkärringar, parabolantenner och sektmedlemmar är gängse god ton på forumet?

Vi vet var ni 5 hatare landar i debatten. Någon av er sitter notoriskt och anmäler, det är klarlagt sedan länge. Bevisa oss fel.
    God ton skulle jag inte vilja kalla det, men det är inte heller rent förtal som det jag protesterade mot var, och du/ni kanske skulle ta upp det med de personer det gäller.

Ni? Menar du/ni att det finns fler än jag som ogillar SDs politik och lyfter alla de otaliga skandaler som SD och SDare ställer till med?

Du/ni får vända dig/er till FL om du/ni inte tycker om att de plockar bort dina/era inlägg. Läs gärna in dig/er på de forumregler du/ni godkände när du/ni anslöt dig/er till forumet  - för att undvika fler skrivstopp.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-09 14:13:47 följande:
    Som sagt, det beror hur man frågar och under vilken tidsperiod det gäller.

Det märkliga är att RUT säger en sak medans SD säger en annan - men hänvisar till RUT som källa. RUS:s rapporter är ju sekretessbelagda så man får bara tillgång till den ifall uppdragsgivaren har beslutat att den skall vara offentlig.
    www.dn.se/nyheter/politik/sverigedemokraterna-valjer-regeringens-sida/

Om man kan släppa de förutfattade meningarna för en sekund (dokumentet kommer från Tiden) och titta på siffrorna så finns det lite fakta i tabellerna i dokumentet.
    tankesmedjantiden.se/wp-content/uploads/2014/02/TIDEN_RAPPORT_SATURDAY.pdf
    Tar man dessutom hänsyn till hur rösten fallit när det gäller frågor som delar blocken ideologiskt så ökar gapet.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-08 20:16:35 följande:
    Det första som slår mig är att finländarna som invandrade på främst 60-talet var arbetskraftsinvandring samt av ekonomisk sådan. Det var ett bättre läge i Sverige ansåg många och steget över pölen var inte långt, dvs det var lätt att vända tillbaka om det inte funkade.

Sen tror jag att vissa "fd" invandrare, och då nordeuropeiska sådana kan identifiera sig med den nationalitet man bor "hos". Alla andra ser man som "dom där". Det kan även finnas de som allierar sig de invandringskritiska för att på så sätt framställa sig som en som inte tillhör "dom" samt någonstans hoppas att de skall betala sig ifall det värsta skulle ske - "Men jag röstade faktisk på SD" typ.  
    Känslan av att tillhöra kanske ökar något om man kan peka ut någon som tillhör ännu mindre.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:34:36 följande:
    Jo, forumreglernas "God ton" innefattar ju exakt vad du tolkar det som och därför anmäler banala inlägg som inte ens nämner något i närhet med förtal
    Nej, det är FL som sätter reglerna och ser till att de efterlevs. Personangrepp strider mot reglerna.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-12 15:12:13 följande:
    Läste du inte intervjun jag länkade till?

Jan Myrdal säger (min fetstil):

"Det är nämligen det att det finns en officiell ideologi eller snarare serier av ideologier när det gäller invandrarfrågor, som, såvitt jag förstår, är helt galna, är helt felaktiga. Men det är i hög grad otaktiskt att säga någonting. Du får i stället två sorts officiella uttalanden, antingen myndigheternas uppfattning eller också får du de professionella liberalernas uttalanden."

Vidare säger han:

"Jag har ingen högre tanke om våra intellektuella. Tvivlar på att de alls har en åsikt i frågan. De är vanligtvis väldigt okunniga. Men de har antagligen på känn att det är nåt fel med den officiella ideologin. Och då vill de inte gärna sticka ut huvet. De följer efter gängse opinioner. Det är tryggast och enklast. Du kan ju avläsa normala svenska intellektuellas inställning i årsringar! De tänker lika moderiktigt som de klär sig: Det här året börjar de att säga att det är bra med invandring och att gå i jeans, det här året att ha långt hår, det året... Ja, jag menar det är jävligt pinsamt, men så är det! Artur [Lundqvist] är inte riktigt sån, och jag menar det är bra med honom! Jag är som du förstår inte överens med den officiella invandringsideologin."
    Jan Myrdal säger. Jo tack då är det förstås så det hela ligger till. Pol Pots röda khmerer utförde inte heller massmord på befolkningen i Kampuchea. Enligt Jan Myrdal.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-12 22:25:18 följande:
    Nu var det iofs inte det Myrdal sa, utan bara att han själv inte såg några tecken på folkmord. Det är ju två olika saker.

F.ö. är det ju intressantare med sakinlägg, än försök till smutskastande av Myrdal. Inget substantiellt att komma med?
    Myrdal var så säker på sin sak att han till och med erbjöd sig att vittna till förmån för någon av de inblandade.

Jag har inte försökt smutskasta Myrdal utan sagt att man inte kan som du har gjort hänvisa till att något är sant bara för att han sagt det. Demagog!

• nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-14 01:34:50 följande:
    Nej, nu har du drömt, igen.

Skrattande
    Snarare är det du som inte är tillräckligt insatt i Ekeroths motion. Den handlade om att registrera ALLA invandrare både de som är och inte är svenska medborgare, första och andra generationen.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-15 15:43:19 följande:

Är han fortfarande missförstådd när han förklarar sig? Eller är AB korrumperat? Annat?
    www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab

Förklarar sig? Han trasslar ju in sig ÄNNU mer!

Det är ju den här sortens uttalanden som gör att man kan förstå hur så många rasister kan säga att de inte är rasister. Och tro på det själva. Helt jävla oförstående över hur någon kan få det till det.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-15 20:46:15 följande:
    Hur kommer det sig att hon inte verkar kunna följa etikettsregler i riksdagen?
    Hur länge ska hon komma undan?
    Detta hade inte tillåtits i något annat parti.
    Är detta specifikt för ett parti med rötterna i kommunism?
    Var det inte också etikett att bara rösta för ETT budgetförslag? SD bryter mot praxis och jämrar sig sedan när andra gör det.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-16 11:29:25 följande:
    Du är inte ensam om att som enda mission här i livet, ha att bekämpa Sd.

Jag tror detta fenomen har med lajka. och facebook-kulturen att göra. Folk skapar sig en identitet, positionerar sig och sin person, som Sd-hatare.
    Hur som helst, speciellt konstruktivt för det politiska samtalet är det ju inte.

Det rimliga är väl att framföra vad man själv står för, och inte bara klanka på det  och dem man är emot. Men det är klart, om man nu inte står för nåt annat än Sd-hat, så är man såklart blott en tom tunna.
    Nej, det är bara du som i likhet med somliga andra SDare inte ser längre.

Precis som man kan vara både same och svensk, kan man både ogilla SDs politik och gilla väldigt mycket annat samtidigt som man lever ett fullgott liv.

Sedan avgör ju trådens ämne vad man diskuterar. I tråden "Varför hatar folk SD?"  avhandlas ofta just det, medan den som vill utbyta tankar om undulater med fördel kan posta under "burfåglar".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?