Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-10-19 23:14:52 följande:
    I SIFO:s senaste får Sd 12,4% = rekord. I den föregående från SIFO fick partiet 10,3% d.v.s. 2,6 procent mindre än utfallet i valet. 12,4% + 2,6% = 15%. Sd är alltså idag ett 15 procentsparti.

Som du säkert vet underskattas Sd:s stöd kraftigt i opinionsundersökningarna.
    Nope. SD har 12,9 %. Detta är svårgreppbart för många SDare så det tål att upprepas.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 08:03:23 följande:
    I väljaropinionen har SD 16-17% för tillfället. Detta är svårgreppbart för många SD-motståndare så det tål att upprepas.
    Nej, i väljaropinionen har SD 8,7-16,7 % för tillfället.  Detta är svårgreppbart för åtminstone dig, trots, eller kanske rent utav på grund av källhänvisning.

http://status.st/

Men fortfarande har SD 12,9% i riksdagen. Du måste verkligen lära dig att förhålla dig till det och inte låta fantasin skena iväg så med dig.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 10:16:10 följande:
    Så ett nyval är enbart SD:s förtjänst? Jag tror att du ger SD för mycket erkännande än de faktiskt har. Det finns faktiskt sju andra partier i riksdagen, som alla har valt att vara barnsliga och isolera 800 000 svenskar.
    Nu är det inte barnsligt att inte samarbeta med partier vars syn man inte delar och därför väljer att inte samarbeta med.

Det kallas politik.

SD och SDare vill ju att de andra partierna ska ge SD något slags politiskt mercy fuck.

Kommer inte att hända.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-10-25 12:10:43 följande:
    Några tusen tyskar/holländare m.fl. har också köpt hus med tomt och gillar jakt, då är de också svenskar? Alla svenskar som köpt hus med tomt i Spanien är naturligtvis spanjorer.
    Zlatan är född och uppvuxen i Sverige och har gjort mer för Sverige och svenskar än många andra svenskar och det är en gåta för mig varför hans svenskhet ständigt ifrågasätts - inte minst i SD-kretsar.

Ja, om man har svenskt påbrå genom sina föräldrar men är född och uppvuxen i Spanien och sedan köper hus och tomt och gillar flamenco får man naturligtvis känna sig spansk.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:07:50 följande:
    8,7%...apropå låta fantasin skena iväg?

Medelvärdet efter 4 mätningar i oktober har SD 13,9%. Medelvärdet efter 24 mätningar i september innan valet hade SD 10,5%. Faktiska valresultatet blev 12,9%. Alltså hade medelvärdet för september en felberäkning på 2,4%. Ungefär lika stor felberäkning borde naturligtvis även gälla för medelvärdet i oktober, så alltså har SD 16-17% i välopinionen för tillfället.
    Det finns inga "felberäkningrar". Folk svarar som de svarar. Alla de senaste mätningarna de olika opinionsundersökningsinstituten har gjort visar att i väljaropinionen har SD 8,7-16,7 % för tillfället.

Du är ju värre än affepaffe, alla SDares statistikguru med sin privatblogg med sina "kalibreringar" där han räknar upp efter siffror som inte finns, men som han tycker borde ligga där han lägger dem. Sedan kallar han det statistik och källhänvisar till SCB. Vilket skämt!

Om du visste något om statistik skulle du veta att man inte kan jämföra ett medelvärde på 4 mätningar en månad med ett på 24 mätningar en annan månad.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:11:12 följande:
    Att inte samarbeta med och isolera är två helt olika saker. Det är sandlådenivå på sjuklövern att inte ens samarbeta med SD i andra frågor än invandringen som de är överens om. Det är barnsligt gjort av sjuklövern och det kommer straffa dem i slutändan.
    Nej det är att agera efter en princip om att ta avstånd från det man ogillar och som är oförenligt med ens värderingar.

Gert du får jättegärna öppna en affärsrörelse tillsammans med en nazist där ni bakar cupcakes ihop men jag skulle aldrig ha något med nazisten att göra överhuvudtaget hur än goda hens bakverk är.

That's the way the cookie crumbles!

• nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 10:35:40 följande:
    Vi fick 15 i en opinionsundersökning nyligen.
    I den allra senaste fick "ni" 12,4%, men det spelar heller ingen roll: SD har 12,9% i riksdagen.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:41:28 följande:
    Nu vet jag att den principen som du målar upp inte stämmer med verkligheten hos partierna. Hur som helst kommer den falska principen straffa sig i slutändan för dem andra partierna.

Jag kan gärna vara med i ett band om nazisten eller kommunisten visar sig vara ett musikaliskt geni. Musik förenar människor.
    Det är upp till dig om du vill fortsätta sälja ut dig till vänster och höger. Alla kan ju inte leva efter en moralisk kompass fast det kommer att straffa dem i slutändan.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:37:00 följande:
    I vilken opinionsmätning efter valet har SD fått 8,7%?
    Om du har frågor om mitt källhänvisade inlägg klicka på länken till källhänvisningen. Jag la in fyra likadana länkar särskilt så du inte kunde missa det.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:56:18 följande:
    Och SD har inte fått 8,7% i någon opinionsmätning som har varit efter valet. Det sämsta resultat de har fått är 12,4% av Sifo.
    Varför berättar du detta?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?