Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-10-04 08:31:58 följande:

Jo, det står precis det jag påstår.
    Nej det står inte som du sa det stod utan som jag CITERADE från sidan att det stod.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-04 17:37:25 följande:
    Dubbelmoral så det sjunger om det.
    Jepp dubbelmoral av SDaren i fråga så det sjunger om det när hen källhänvisar till en nazistisk sajt som metapedia.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-10-04 13:51:35 följande:
    Jodå, det står precis det jag påstår i mitt inlägg.

Jag bjuder på inlägget en gång till, om någon annan än du är intresserad, men sedan får det vara för din ... ja, vad ska man kalla det ... låsning vid din egen tolkning av verkligheten(?) ...  bjuder inte in till seriös dialog direkt, så du får sista ordet om detta, om du vill. Eller om du vill anmäla igen. What ever:

.

"48% av svenskarna vill att de andra partierna skall börja samarbeta med SD.

Färre, 43% vill INTE att de andra ska samarbeta med SD.

http://www.dn.se/valet-2014/valjarna-borja-samarbeta-med-sd/

Var tredje rödgrön väljare vill samarbeta med SD men ännu intressantare blir det om man tittar på M som står inför ett partiledarbyte och en ev ideologisk omsvängning.

En majoritet (53%) av moderaterna vill samarbeta med SD. Bara 39% är emot. "
    Nej det står fortfarande inte det du påstår utan det står fortfarande som jag CITERAR:

"DN/Ipsos septembermätning visar att 48 procent av väljarna tycker att partierna ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där man har liknande uppfattning. Något färre, 43 procent, vill göra allt för att minska SD:s inflytande."

Inget annat parti har en syn i migrationsfrågor som liknar SDs. Därav vill man inte ha något samarbete i migrationsfrågor.

Dessutom: "Av de rödgröna sympatisörerna tycker 61 procent att partierna ska göra allt för att isolera Sverigedemokraterna".

Vi har en röd-grön regering och de kommer inte gå emot sina väljare oavsett hur många SDare som anser att de borde göra det.

Förutom att du vill framställa innehållet i artikeln på ett missvisande sätt försöker du också få det att framstå som att jag skulle anmäla dina inlägg utan orsak. Jag anmäler personliga påhopp och andra regelbrott. Att framställa innehållet i artiklar på ett missvisande sätt är inte någotdera.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-04 21:06:55 följande:
    Vet inte vem du syftar på och jag vet inte heller vad metapedia är.
    Jaha. Återigen har du kastat dig in i diskussionen utan att veta vem eller vad det handlade om, men uttala dig ska du göra.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-04 23:34:40 följande:

Tyvärr är det så att till skillnad från dig så har jag inte tid att hänga här hela dygnet varje dag. Jag har ett jobb som inte bara är heltid utan jag jobbar också väldigt mycket övertid vilket innebär att jag inte kan hänga med folk som dig som har alltid i världen, men jag gör mitt bästa. Ofta när jag kommer in så ser jag en tråd jag har följt och ser att det finns 100 nya svar eller nåt liknande. Självklart har jag då inte tid att läsa igenom dom utan jag läser oftast sista sidanch vad som har hänt där.

Tippar på att du själv är arbetslös eller har ett jobb där man har alldeles för mycket tid över till att hänga på familjeliv, men så funkar det inte för mig.

Tippar på att dina omdömen av andra är ungefär lika genomtänkta och underbyggda som dina svar på inlägg är, där du inte vem eller vad folk pratar om när du svarar dem.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-04 23:50:57 följande:

Helt ny topic: För de som hela tiden kämpat emot och påstått att tiggeriet i Sverige inte är organiserat så har DN ett antal artiklar som visar på raka motsatsen, men folk som mig visste det redan genom egna upplevelser.

www.dn.se/sthlm/sa-tvingar-de-tiggarna-att-betala/
    www.dn.se/sthlm/darfor-ar-det-sa-svart-att-ingripa/
    www.dn.se/sthlm/dns-reporter-om-tiggeriet-i-stockholm/
    www.dn.se/sthlm/manga-satter-sig-i-skuld-for-att-tigga/
    avpixlat.info/2014/10/04/det-organiserade-tiggeriet-pa-svenska-gator/

Vem har sagt att det inte finns organiserat tiggeri? Det som tillbakavisas är att allt tiggeri är organiserat och att tiggare byter om från märkeskläder till skabbiga kläder inför ett pass och att de har stora sedelbuntar och dyra iphones.

Det är naturligtvis som med så mycket annat, väldigt olika ur det går till.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-10-05 10:22:33 följande:
    Fast vad gäller tiggeriet så är väl alla partier, inklusive SD, i princip överens om att lösningen på problemet finns i ursprungsländerna inte här.
    Sedan går uppfattningana isär gällande VAD (läs vem/vilka) som orsakar problemen i ursprungsländerna, så egentligen är man inte överens om så särskilt mycket alls.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-05 13:51:51 följande:
    Fast just det där med att dom byter om till finare kläder efter ett "arbetspass" har jag upplevt själv vid två tillfällen där jag bor, så det händer helt klart.

Alla tiggare inom ett visst område samlas också upp samtidigt i en skåpbil där män väntar som tar deras pengar.
    Visst finns det också för naturligtvis finns det alltid folk som vill sko sig på andras elände, men det är ingen orsak till att göra det ännu eländigare för de som redan har det eländigt.
  • nihka
    Velouria skrev 2014-10-06 19:05:38 följande:
    Jepp, Sufferings nya emblem. Most apt!
  • nihka
    Velouria skrev 2014-10-06 19:05:38 följande:
    Jepp, Sufferings nya emblem. Most apt!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?