Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-09-11 08:09:28 följande:

Såg ni Uppdrag granskning igår?

Programmet bekräftade det jag har sagt hela tiden: Etablissemanget vill inte göra sig av med arbetslösheten, utan vill att den ska ligga på en relativt hög nivå, för att behålla trycket på arbetsmarknaden och hålla ner lönerna.

Därav massinvandringen, fast det sa man förstås inte i programmet, och det skulle man naturligtvis aldrig erkänna.

Arbetslösheten är ett verktyg för att hålla ner inflatonen och räntorna, samtidigt som man vill döda LAS och lönedumpa.

cornucopia.cornubot.se/2014/09/uppdrag-granskning-ger-det-stora-svaret.html

cornucopia.cornubot.se/2011/11/det-stora-svaret-pa-allt.html
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 02:22:35 följande:
    Nej, det är du som är allt för obildad angående feministisk teori och terminologi. Det finns tusentals människor som förstår exakt vad hon menar, vilket inte stämmer överens med det du fått för dig på något vis, och ju mer insatt man är i feminism desto lättare har man för att förstå vad hon menar. Det borde inte vara en nyhet för en vuxen människa att man inte kan hoppa in i ett ämne och förvänta sig att man förstår allting korrrkt utan förkunskap, feminism är inget undantag utan (uppenbarligen) ganska långt ifrån något sådant. Än mer knepigt för helt utomstående blir det när feminism och miljöpolitik samdiskuteras, vilket inte heller är särskilt konstigt.

Jag kan säkerligen fiska ur dig bekräftelse på otillräcklig sakkunskap för att kunna diskutera och förstå många ämnen och du vice versa för min del - det betyder inte att någon av oss är obildad per se, utan bekräftar helt enkelt att kunskap kräver prestation och man kan sällan prestera fullgott eller ens basalt i allt.

Vill du förstå vad Åsa Romson menade mer exakt i sitt sommartal så finns det lättillgängliga förklaringar några inlägg bakåt eller så vill du inte detta. Tro dock inte att du vet när du så uppenbart inte gör det, det är lika löjligt som att låtsas att man kan rövarspråket och envist snackar goja.
    Så kan man ju vifta bort invandringsdebatten också. Så alla som inte är gediget insatta förstår helt enkelt inte terminologin och vad som egentligen menas. 
  • StackarsMia
    johannessssss skrev 2014-09-11 03:03:44 följande:

det här med att sd vill hjälpa folk på plats....vilket jävla skämt!

ett xtra paket mjölk och ett xtra paket cigaretter hjälper inte ett skit.

de får mer hjälp av att komma hit.

om det brinner så räcker det inte med att endast släcka branden och igonera folket som bor där, men man måste fixa båda två...

De få som får komma hit. Resten av alla miljoner får vara kvar i misären, eftersom du inte hjälper dom.
  • StackarsMia
    Philipsson skrev 2014-09-11 15:42:10 följande:

Själv tycker jag det är riktigt obehagligt med den där nationalismen som går ut på att man förväntas hysa synnerlig sympati för och "hålla på" dem som kommer från den nation man själv tillhör.

Det märkliga är att DENNA nationalism alltjämt  tycks vara helt comme-il-faut, även bland dem som påstår sig vara emot alla former av nationalism.

Ta t.ex. detta med svenska landslaget i fotboll. Varför ska jag, som förvisso är svensk, hålla på just Sverige? Ändå i nyhetssändningar, sportsändningar, dagstidningar o.d., är detta svensk-perspektiv uppenbart. Kommentatorer och journalister jublar när Sverige gör mål, och gnäller när Sverige förlorar. Och så helt plötsligt importerar man en stjärna från nåt land i Afrika, för att representera Sverige i Friidrotts-EM, och då förväntas man som svensk "hålla på" henne för att hon har en svensk tröja på sig! Snacka om nationalism-chauvinism!

Och när Tomas Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur, så blev det svenska kulturfolket alldeles till sig, för att en SVENSK hade fått Det Stora Priset.

Antar de ursäkter det med "Kulturnationalism".
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 15:50:56 följande:
    Ska nämna några ismer..

Modernism

Nihilism

Lingvism

Angelism

Konfucism

Dadaism

..och du förstår nog att det krävs viss förkunskap för att kunna diskutera dessa och att det på så vis skiljer sig från en folkdebatt, som inte kräver mer än att man lever och reflekterar över sit eget liv för att kunna nå en ståndpunkt.

Feminism är som vilken ideologi som helst ovan.

Jag skrev som jag skrev för att förklaring stod skriven bara några inlägg upp och på samma sida när det begav sig. Var det för mycket begärt att be vederbörande scrolla/fingersvepa ett par varv på musen/gånger och läsa den? Knappast. Var det en avfärdning? Knappast, det var en hänvisning.

Då förklaringen inte längre står lika lättillgänglig så tar jag den kort och konkret igen; "Vita, heterosexuella män" anbelangar den feministiska samhällsnormen, att samhället har formats av, efter och för denna grupp människor. Denna grupp människor har även en livsstil som förorenar miljön hårdare än kvinnors livsstil - gruppen kör mer bil, åker mer flyg och äter mer kött än kvinnor - och då poängterade Åsa Romson i sitt sommartal, att (även) miljön skulle gå vinnande om samhällsnormen anammade kvinnors livsstill lika mycket (det vill säga om samhället formades mer jämställdt).
    Jag tycker följande ismer debatteras ganska flitigt av folk med noll eller liten kunskap:
    Nationalism
    Rasism
    Alkoholism
    Marxism
    Egoism
    Fascism
    Humanism
    Individualism
    Kapitalism
    Så om folk nu inte kan påvisa sina förkunskaper inom dessa områden, så avfärdar vi dem som obildade debattörer?
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 19:44:57 följande:
    Nej, det är bara att konstatera att de, i det här fallet, har missförstått på grund av obildning. Vad vill du att jag ska göra egentligen, låtsas som att de inte har missförstått och är bildade i sakämnet?

Jisses, folk måste klara av att komma över ett missförstånd när de har missförstått något. Det finns ingenting att diskutera här, att ha fel är att ha fel. Har själv haft fel flertalet gånger i den här tråden och missförstått en hel del - det är sånt som händer, kom över det.

Man avfärdar inte någon genom att hänvisa till ett inlägg ett par ynka steg högre upp på samma sida. Någon slags respektlöshet ligger snarare i att fortsätta käbbla och inte ta till sig utav någonting, att inte ta hänsyn till vad andra skriver och diskutera med attityden att det inte finns någonting att lära utav någon. Ett stort ego är ett skört ego.

Kom över er själva nu.
    Jag vet inte riktigt vad vi kommit fram till egentligen, mer än att du menar att vissa är obildade om ismer och kan således inte tas på allvar i en diskussion.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-11 21:02:04 följande:
    Vad dog din förra slav av? Du får läsa i den aktuella tråden själv. Blunda och säg till dig själv: Jag kan läsa, jag är inte rädd, jag kan..."
    Mycket dubbla måttstockar på forumet. Så fort jag har länkat tille n tråd här eller andra forum, har det genast hetat att eh..um, seriöst och länka till ett forum liksom..äh. 

Kanske inte av dig, men definitivt dina meningsgelikar.
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 21:31:44 följande:
    Ja, jag ser att du är måttligt förvirrad. Allt du behöver veta står redan, gör nytta av det.

Att ge någon seriösa förklaringar ÄR att ta någon på allvar - och du har fått en, de övriga har fått en, alla har fått en.
    Alltså vi pratar inte ens om smma saker verkar det som, tror det var där du spårade ur och började med ismer. Sen dess så tror jag du har tappat tråden totalt.

Men har jag fel kan du alltid göra en snygg rebound här...
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-11 21:46:22 följande:
    Problemet är att ingen har frågat länderna i "närområdet" om de vill ha en massa flyktingar som vi ska hjälpa "på plats". Nu hamnar de allra flesta där i alla fall, men det är inte SDs sak att avgöra om de även ska ta emot de ynka få som tar sig utanför "närområdet".
    Vadå inte vill ha? Menar du att de är rasister? Som inte vill öppna sina hjärtan.
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 22:36:10 följande:
    Ja, så är det nog - jag diskuterar, du hoppar in mitt i allt och jag behöver fråga mig själv om jag hänger med. Ismer togs upp då du diskuterade som om de inte var kunskapsbyggda, som att man alltså inte skulle behöva advekat kunskap för att kunna förstå dem korrekt - förstår du varför jag korrigerade en sådan uppfattning, genom att just förklara vad ismer är för något?
    Det jag ifrågasätter är varför just ismer är (enligt dig) kunskapsbyggda. Är inte alla ämnen per default det? Eller ska alla strosa runt och prata om möbelsnickeri, hjärtkirurgi, racing, hästhoppning, elitfotboll eller knyppling?

Nåväl. Vi kan lämna den här totalt irrelevanta sidodiskussionen och låta tråden handla om topic.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?