Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:

I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.

Du kan ju kalla det för något "vanligt" eller "icke anmärkningsvärt".

Jag kallar det för lavinartad ökning iallafall!

OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.

Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.

HAHAHA SUG PÅ DEN DU, NIHKA!!

Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken. Därför är de också förståeligt att Sd-lobbyn är så fundamentalistisk som den ger sken av.

Detta bekräftas också av utspel och uttalanden från samma falang på 90-talet.

Kort sagt, ränderna går aldrig ur.
  • sjuttiofemman
    Tillsammans skrev 2015-02-28 15:57:12 följande:

På motsvarande sätt är det parti du röstar på ett parti som åtminstone 70 % av befolkningen inte röstat på (förutsatt att du röstade på Socialdemokraterna). Det är väl intressantare att konstatera att SD är Sveriges tredje största parti.

Jag tror många har svårt att se det konstruktiva i att sänka sig till en sådan nivå att man beskyller andra partier eller företrädare för att luta åt nazismen. Det framstår absurt för den som blir beskylld för det, oavsett politiskt inriktning. Om man har som ambition att förändra människors ståndpunkter i en fråga måste man möta dem med ett visst mått av nyfikenhet och respekt; på samma sätt innebär hotfullhet att människor hamnar i försvarsställning och uppfattar sitt ställningstagande som hotat.

Det är nog få saker som gynnat Sverigedemokraterna så mycket som den anti-intellektuella skrikvänstern och den intolerans partiet utsatts för. Istället för att bemöta partiet med värdighet - genom diskussion och nyans - har både medier och etablerade partier ägnat sig åt en ovärdig smutskastning.

Det är ett vanligt argument från Sd-lobbyn att alla är så dumma och ingen pratar med Sd. Sanningen är att man pratar med sd hela tiden, det debatteras massor i riksdagen. I tv tillåts sd prata oemotsagda jämt. Vad är problemet?

Adnan Dibrani (s) argumenterar här mot Björn Söder som svarar med rasism:

Vem ägnar sig åt smutskastning?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-02-28 16:42:08 följande:

Är det numera fascism att inte vilja ha tiggeri i landet? Har Pansarbefälet twittrat om detta eller har du listat ut det själv?

Kalla det vad du vill men du kan inte påstå att han för en nyanserad och välgrundad debatt. Det är inget annat än hat och lösa rykten han sprider. Och det för att han är en rasist.
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-02-28 18:00:20 följande:

Likt förbaskat är det sant, men det blundar du för. Är det typiskt för anti-SD-lobbyn?

Nya regeringen fortsätter att servera SD väljare på silverfat genom att neka utlovad satsning på försvaret och istället planera flyktingmottagning utökad till 400 000 per år.

Är det sant att 70% av invandrarna är kriminella? Eller att våldtäkt är djupt rotat i islams kultur? Eller att 200.000 muslimer i Sverige är 200.000 för många och att alla ska ut?

För detta är exempel på uttalanden som Sd-politiker gjort, förutom första som någon rasist skrek om i avsnittet om lasermannen i P3 dokumentär.
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-02-28 22:19:20 följande:

Var det vad som skrevs i det inlägg du kommenterade med "Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken"?

Jag ska påminna dig, här är inlägget du kommenterade och som jag påstår är sant:

Jag skrev att ränderna aldrig går ur, dvs rasismen är densamma idag som på 90-talet bara att förpackningen har blivit mer PK hos Sd.
  • sjuttiofemman
    Tillsammans skrev 2015-02-28 16:49:58 följande:

Jag har inte invänt mot att folk inte pratar med Sverigedemokraterna, som du påpekar hålls det utförliga debatter i Riksdagen mellan olika partier. Jag kommenterade istället på din nazist-referens, vilket är en del av diskussionen med SD som inte är särskilt konstruktiv eller smickrande för någon.

Men det är okej att kalla oss antirasister för kommunister, skrikvänstern, våldsvänstern, vänsterextremister, stenkastare mm mm?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-02-28 19:58:23 följande:

Att vara korkad är inte fascism, isåfall skulle större delen av den svenska vänstern vara fascister.

Jag anser att det finns likheter mellan Sd och fascismen.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2015-03-01 19:49:54 följande:

Det är ju ganska logiskt att ett högerextremt parti ser alla som inte är till höger om dem som vänster. Ju längre till höger ett parti befinner sig desto mer kommunist vekar övriga världen.

Absolut, nog är det så. Men i så fall borde de inte ta illa vid sig att bli kallade nazister.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2015-03-02 00:06:31 följande:

Precis. SD och SDare som talar om integrationsproblem som de vill avhjälpa genom att dra ner flyktingmottagandet med 90% behöver snabbt kika i sitt partiprogram. SD är EMOT integration. Integration går EMOT SDs nationalistiska ideologi. SD vill att invandrare ska assimileras. Integrerade invandrare är resultatet av en misslyckad invandringspolitik enligt SD.

Ja Sd är emot integration, det visar sig än mer tydligt genom deras motion i riksdagen att avskaffa alla integrationsåtgärder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?