Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:08:22 följande:
    Ja delvis. Och våra efterblivna politiker. De får dela på ansvaret.
    Så varför ställer inte du upp som politiker, med din briljanta intelligens och dina lysande kunskaper, skulle du kunna göra underverk?
    Eller ... ?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:36:46 följande:
    Menar du att jag ensam ska rensa upp 30 års skit som våra sittande ställt till med? Jag kan försöka när barnen är äldre. Än så länge skulle jag inte utsätta mina barn för att ha en mamma som är aktiv inom SD då det finns så många rättshaverister som inte förstår vad folkvalt parti är.
    Till att börja med så kan ungdomarna i ghettona sluta kasta sten på poliser, brandmän, ambulanser och väktare så är vi en liten bit på väg.
    Vem har sagt att du ska göra de ensam? 
    Men gör åtminstone nånting i stället för att kräva att andra ska göra det, medan du bara klagar.
    Gnällspikar av din sort finns det gott om
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 11:28:39 följande:
    Och din för all del. Jag gnäller inte. Jag diskuterar precis som alla andra. Börja med dig själv istället.
    Jag är aktiv politiker sedan 30 år, så jag känner mig inte träffad men det gjorde tydligen du.
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-06 11:37:48 följande:
    Min erfarenhet från arbetslivet är att inget kan göra en gnällspik så förbannad som möjligheten att kunna påverka i stället för att gnälla. Den mest effektiva metoden att skingra en gnällspiksförsamling är att hota dem med möjligheten att få förutsättningar att göra något åt problemet de gnäller om.

Det är inte så förvånande att FL:s gnällspikar gnäller om vad politiker inte gjort som icke-politiker i stället för vad de gör som politiker, oavsett viken bakgrund politikerna har.

Det ligger liksom i gnällspikstangentens naturliga riktning.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 15:55:59 följande:
    Och när jag skrev börja med dig själv så menade jag inte yrkesmässigt.
    Då är det spännande att få veta vad du menade?
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 15:55:59 följande:
    Och när jag skrev börja med dig själv så menade jag inte yrkesmässigt.
    Och jag väntar fortfarande på att få veta vad du menade?
    Eller du kanske inte har något svar ... 
  • themia
    Philipsson skrev 2014-03-07 15:17:15 följande:
    Jo, och sen att istället för att fördjupa sig i olika princip- och sakfrågor, infoga sig, via identifikation, i en "roll"

Saken är den att medierna bygger hela sin diskurs på denna identifikation. Argumenten är meningslösa; det handlar bara om att hålla med "rätt" person. Detta är naturligtvis partierna helt medvetna om. Därför gör de det mesta för att få in kändisar i sina partier. Det är dock riskabelt eftersom kändisen, som sällan är helt indoktrinerad, eventuellt kan säga nåt avvikande/göra nåt som går stick i stäv med partiets officiella hållning.

Sossarna högg ju Paolo Roberto direkt. Fast sen när Paolo var för frispråkig, och inte inkörd i S' program, då vände S honom ryggen...
    Så SD har misslyckats att få in någon kändis i leden.
    Surt sa räven ...
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-08 10:19:49 följande:
    Finns det verkligen det?

Jag kan på rak arm inte komma på någon aktiv SD-motståndare som debatterar här som tror att SD är det egentliga problemet.

Eftersom jag ändå är inne på metaforer så uppfattar jag SD som ett skrikande barn som ligger i affären och viftar med armar och ben och kräver godis i form av att alla ska acceptera att stoppad invandring är lösningen på alla samhällsproblem.

Jag menar bara att om man bär ut barnet så blir förutsättningarna för de vuxna att diskutera bättre.

Men inte menar jag att SD är problemet - inte alls, rasism och främlingsfientlighet i kombination med okunnighet, vidskepelse och bekräftelsebehov, fanns före SD och kommer att finnas kvar efter att sekten har viftat sig trött.
    Ja vi hade ju Ny Demokrati för 20 år sedan, är det någon som minns dem?
  • themia
    Gert skrev 2014-03-09 10:05:11 följande:
    Nu är det frågan om invandrare som inte trivs i Sverige eller som vill återvända till sina hemländer av andra skäl. Är det inte bra då att SD hjälper dem? Ni försöker få det till att SD vill sparka ut dem. Ni hittar bara på.
    Varför vill ni hjälpa dem att återvända?
    Ni hjälpte dem ju inte att komma hit vilket knappast var vare sig enkelt eller billigt.
    Så om de klarade att resan hit, klarar de säkert resan tillbaka också.

Så vore det inte lämpligare att ni hjälper dem som söker sig hit, som borde ha större behov av hjälp? 
  • themia
    Philipsson skrev 2014-03-09 12:16:57 följande:
    Faktum är att feminismen och rasismen i stor utsträckning liknar varandra.
    Intressant, det där får du allt lov att utveckla.
    Rasister som kämpar för jämställdhet mellan könen? Spännande tanke.

Så redovisa nu hu du ser på saken
Svar på tråden Varför hatar folk SD?