Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-30 00:06:16 följande:
    De ligger och skvalpar runt 10% och har sjunkit något det senaste.

www.tns-sifo.se/media/502961/vb_jan_2014_svd....

Lögner och förvanskningar ska inte få stå oemotsagda och oegentligheter ska fram i ljuset. Det är inte att kasta skit.

För ungefär ett år sedan var det vanligt att det dök upp människor på FLs politiska forum som förvånades och förfärandes över SDs högra stödsiffror i omröstningstrådarna här. Ett antal nick påstod att dessa siffror var bona fide och berodde på att de "Sverigevänliga" var på stark frammarch och att "Sverigevänliga" var en väldigt aktiv grupp på nätet.

Den bluffen har sedan dess exponerats. Nu vet vi att det handlade om en liten skara och ofta enbart en individ som genom massreggning och massröstning gav sken av ett väldigt stöd här för SD. En del av bedrägeriet bestod av att ge sken av att det fanns ett starkt stöd bland kvinnor genom att låta många av dessa "fusknick" vara kvinnor.

Lögner och förvanskningar ska inte få stå oemotsagda och oegentligheter ska fram i ljuset. Det är inte att kasta skit.
    Jag har inte heller påstått något sådant. Däremot är den sortens argumentation "sjuttiofemman" m.fl. håller på med ren skitkastning. Bara en sådan sak som när hon citerade en artikel i vilken både Kent och Ted Ekeroth nämndes var hon tvungen att smyga in en egen parentes om inavel för att de råkade vara bröder - vad fan är grejen med sådant? Den sortens totalt onödiga utfall är ni rätt många som ägnar er åt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD  är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.
    Det handlar snarare om att förstå att alla inte delar deras syn på den hyllade och helt problemfria mångkulturen, inte om att utmåla invandringen som enbart negativ. Om SD är svart (tihi) så är övriga partier vita. Gråzoner, någon?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-02 12:34:30 följande:
    Apropå samtyckeslagen som tycks vara de alltför känslostyrda debattörernas käpphäst just nu, och som SD får skit för att de inte omhuldar: www.expressen.se/ledare/anna-dahl berg/en-samtyckeslag-loser-inte-problemen/

Expressen är en skitblaska, men just den här gången är krönikören som jag ser det spot-on.
    Länkjävel, FFS.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-02-12 09:42:02 följande:
    Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.
    Och alla som sedan tänker lite till inser att nej, det är det inte alls.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Ett foster i artonde veckan (eller tidigare) är inte någon "individ", det är inte ens tillnärmelsevis livsdugligt utanför livmodern.

Det är fan mer moraliskt tvivelaktigt att slå ihjäl en fluga i så fall. Folk som på allvar jämställer abort med mord är inte att betrakta som mentalt tillräkneliga, som jag ser det.

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-17 20:26:45 följande:

Så mycket trams för att styra om fokus från de viktiga frågorna..
    Fast du är rätt hatisk. De poänger du eventuellt har tenderar att drunkna i din iver att visa att du verkligen verkligen avskyr SD och dess sympatisörer.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Missermajser skrev 2014-02-17 20:53:28 följande:
    Vad är problemet?
    Vill du bli omtyckt!?
    Tråden handlar ju om varför folk hatar SD. 
    Det tåget har nog gått, är jag rädd. Jag uppfattar sjuttiofemman som en person som gillar att gläfsa men egentligen inte gör särskilt mycket annat än att upprepa sig om och om igen. Eller finns det någon här som vid det här laget inte vet var hon står i någon fråga på ämnet?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-17 21:13:13 följande:

Hur är jag hatisk? Ni brukar tramsa med de orden för att försöka tysta mig men ni kan aldrig bli konkreta.
    Jag avskyr sd's dubbla ansikte. Jag avskyr rasism och främlingsfientlighet.
    Hur är det hat? Ni kallar mina länkar för hatiska extremistsidor men kan inte konkretisera det.

Det jag gör är att påvisa att Sd är ett rasistiskt parti, det är inte hat. Förklara dig/er nu utan att använda er vanliga smutskastningstaktik.
    Vad ska jag förklara? Att jag uppfattar dig som närmast förblindad av motvilja mot SD och allt de står för? Att du t.ex. inte klarar av att inse att sidor som Interasistmen och så vidare inte är ett dugg mer opartiska och sakliga än t.ex. Avpixlat är bara ett exempel på vad jag menar. Dessa sajter har båda bakomliggande agendor som styr vad som skrivs och publiceras - inser man inte detta är man förmodligen blind på något plan.

Var det "den vanliga smutskastningstaktiken"?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-17 23:28:07 följande:

Pja jag uppfattar dig som en person som desperat försöker styra om diskussionerna till allt annat än sd's rasism. Vad står du själv?
    Nejdå, diskutera gärna den for all I care. SD har väldigt många fel och brister, jag ser inga problem med att sådant uppdagas utan det är tvärtom enbart positivt.

Det jag står för är att man inte kommer någonstans genom att idiotförklara nästan var tionde väljare. Men det verkar viktigare för många att sprida skit än att verkligen försöka åstadkomma något vettigt. Dessvärre är jag själv förmodligen lika inräknad i den gruppen som nästan alla andra i den här tråden, oavsett "sida".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?