Philipsson skrev 2013-12-16 02:19:26 följande:
Men du har ju ingenting substansiellt att komma med. Bara en massa pajkastning.
Etablissemanget kallar Sd för främlingsfientligt, rasistiskt, extremistiskt, för att partiet bl.a. vill dra ned på invandringen. Vad det handlar om är att sjuklövern skickar invektiv mot Sd, för att de själva har att förlora på att Sd blir större. Det handlar ju om makt.
Naturligtvis är invandringen en politisk fråga, som bygger på just politiska ställningstaganden.
---
Sd vill också, i likhet med LO och SAP, att alla som arbetar i Sverige ska ha avtalsenliga löner. Denna ståndpunkt kallar nu Alliansen för främlingsfientlig.
Tycker du det också?
Jag håller helt med LO, SAP och Sd i denna fråga f.ö., eftersom jag är helt emot de kapitalismens lönedumpningstaktik.
Nu blir ju inte hard core facts som närmare 60 uteslutningar någon pajkastning bara för att du inte gillar att höra att ditt parti så ofta inte klarar av att nå upp till sina egna uttalalade ambitioner.
En mycket skälig förklaring till att SDs partitoppar springer runt och gastar om "babbar" och "blattelovers" är att de tycker det finns "babbar" och "blattar". Att säga "det här är inte ditt land, det här är mitt land" tyder inte heller på att Erik Ahlqvist enbart vill dra ner på invandringen utan det är rasism bakom den typen av uttalande.
Och SD fortsätter att hålla sådana om ryggen.
Jag skiter fullständigt vad SD påstår de vill göra och ser i stället på vad de faktist gör och det är inte vackert.