Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 11:12:18 följande:
    Jo det finns illegala människor, åtminstone människor som befinner sig illegalt i ett land.

Brukar du springa omkring med plakat med den där floskelretoriken? Varje gång jag läser ett inlägg av dig så tänker jag på kravaller, varför är det så?

Det är inte mot lagen att vistas i landet efter ett utvisningsbeslut. Inte i Sverige iaf.

Be inte mig gräva i din hjärna. Det överlåter jag åt dig.
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 10:14:13 följande:
    SD har numera gått ut med att de inte vill ha idioter, bonnläppar eller rasister bland sina väljare. Just saying...
    Och det känner man att man behöver gå ut med för att...?
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 12:17:22 följande:
    Såg du intervjun? Jag tycker ju så illa om de unkna värderingar SD står för att jag borde glädjas åt varje gång de gör ett klavertramp men ibland är det så pinsamt uselt att man nästan ändå nte kan låta bli och tycka synd om dem.
    Bylund backade igår och menade att bonnläppar var olämpligt och att idioter var bättre, så det blir idioter, idioter och rasister. Ja, jag såg på nätet:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bondlappar-och-rasister-kanske-tror-de-hor-hemma-har

Jag gillar "Det är alldeles för många som sökt sig till vårt parti som inte bör vara i vårt parti."

Jepp, de har kontinuerligt från start till idag sökt sig till SD. Jösses så tokigt det kan bli. Alla dessa uteslutningar för att alla de som inte "bör" ha sökt sig till SD ändå vid någon tidpunkt har sökt sig till SD. Förklaringen till det anser Bylund är att ANDRA envisas med att påstå en massa saker om vad SD står för som då enligt honom inte stämmer och DÄRFÖR söker sig de som tycker att denna "felaktiga" bild av partiet stämmer överens med deras syn sig till SD. Det är mao exempelvis ditt och mitt fel att det finns alldeles för många - för att använda Bylunds ordval -  idioter, bonnläppar och rasister i SD. 

Så gör dessa lägre utbildade "fria själar" - de med det självständiga tänket  - något som någon här inne menade ofta försvinner med utbildning.

Så en massa smarta, självständigt tänkande människor som ännu inte fått sina hjärnor besudlade med indoktrinerande utbildning söker sig till SD för att andra säger att SD är rasister, medan SD själva pratar om nolltollerens mot rasism. Jag förstår inte logiken hos de olika företrädarna för partiet men det är som vanligt när det gäller SD - alltihop är någon annans fel. 
  • nihka
    Digestive skrev 2013-12-13 19:55:47 följande:
    Bara för tanke och reflektions skull.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-po.../

"SD-politikerna mest lika sina väljare"

Solig
    Så om de själva tycker de har problem med att alldeles för många "idioter, bonnläppar och rasister" söker sig till deras parti och väljare och politiker i hög grad liknar varandra är det inte långt borta att tänka sig att det kan finnas alldeles för många  "idioter, bonnläppar och rasister"  bland SDs politiker.

Alla dessa uteslutningar, närmare 60 stycken under denna mandatperiod (här leder SD statistiken med hästlängder) stödjer ju den tanken och då är inte alla "frivilliga" avhopp efter fadäser medräknade.
  • nihka
    Massor med jul här också. Tycker det blir mer för vart år, särkilt när det gäller belysning.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-15 22:58:29 följande:

Dårar finns det i alla partier. Det viktiga, i sammanhanget, är ju vad partiet som sådant står för.
    Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats.

Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-16 00:01:01 följande:
    Irrelevant. Det är partiets politik som är det viktiga och det är det som ska diskuteras.

I vanlig ordning flyr du och dina gelikar de viktiga frågorna. Sen ska man ju komma ihåg att Sd granskas 100 ggr hårdare än de andra partierna. Hur många granskar Disque o.d. i jakt på dårar till sossar eller moderater?

Reinfeldt tvingades f.ö. sparka två statsråd så fort han hade tillsatt dem. Det var väl om något en skandal i sammanhanget. Och Bildts affärer med Lundin i Sudan. Bara en tidsfråga innan hans roll som USA-spion och landsförrädare avslöjas... Och kolla sossarnas beteende i Muteborg.
    Jag diskuterar vad jag vill. Det är inte irrelevant vad de politiska företrädarna sysslar med. SDs partiprogram är mest användbart som toalettpapper med tanke på att så många av företrädarna tycks ha så uppenbara problem med att förhålla sig till det.

Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats. Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD? Det var min fråga och om du inte vill bemöta den med något annat än att detta är någon annans fel - för att SD granskas hårdare, så för all del låt bli.

Gällande granskning så är det snarare så att alla SDs lögner numer systematiskt bemöts bl a med ett antal antirasistiska sajter som granskar SDs så kallade granskningar. En massa rasistisk och främlingsfientlig smörja går under lupp och exponeras som den skit den är. SDare är inte längre lika dominerande på nätet.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 00:58:38 följande:
    Rök ut SD ni, inte så många skulle sakna dem egentligen.

Men vad skulle hända sedan? Skulle all kritik mot invandring och integration som genom ett trollslag bli irrelevant och tystna?

Jag blir så jävla trött på att folk på fullt allvar tycks tro att lösningen på situationen är att kasta skit, skit och åter skit. Nej, SD kanske inte har några lösningar de heller - men det är det i så fall ingen som har. 
    Det finns gott om kritik, men i SDs entoniga brus och när så mycket fokus måste läggas på nyansera den nidbild de så ihärdigt målar upp ges försvinnande lite utrymme för någon kvalitativ debatt. SD ser på så vis indirekt till till att migrationsfrågor stagnerar.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-16 02:19:26 följande:
    Men du har ju ingenting substansiellt att komma med. Bara en massa pajkastning.

Etablissemanget kallar Sd för främlingsfientligt, rasistiskt, extremistiskt, för att partiet bl.a. vill dra ned på invandringen. Vad det handlar om är att sjuklövern skickar invektiv mot Sd, för att de själva har att förlora på att Sd blir större. Det handlar ju om makt.

Naturligtvis är invandringen en politisk fråga, som bygger på just politiska ställningstaganden.
    ---
    Sd  vill också, i likhet med LO och SAP, att alla som arbetar i Sverige ska ha avtalsenliga löner. Denna ståndpunkt kallar nu Alliansen för främlingsfientlig.

Tycker du det också?

Jag håller helt med LO, SAP och Sd i denna fråga f.ö., eftersom jag är helt emot de kapitalismens lönedumpningstaktik.
    Nu blir ju inte hard core facts som närmare 60 uteslutningar någon pajkastning bara för att du inte gillar att höra att ditt parti så ofta inte klarar av att nå upp till sina egna uttalalade ambitioner.

En mycket skälig förklaring till att SDs partitoppar springer runt och gastar om "babbar" och "blattelovers" är att de tycker det finns "babbar" och "blattar". Att säga "det här är inte ditt land, det här är mitt land" tyder inte heller på att Erik Ahlqvist enbart vill dra ner på invandringen utan det är rasism bakom den typen av uttalande.

Och SD fortsätter att hålla sådana om ryggen.

Jag skiter fullständigt vad SD påstår de vill göra och ser i stället på vad de faktist gör och det är inte vackert.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-16 17:04:34 följande:
    Det är därför SD behandlas som de gör - av både media och politiker.
    Ingen av riksdagspartierna vill ha att göra med SD för att man inte delar deras värdegrund. Man kan helt enkelt inte rösta på eller stötta ett parti som håller rasister om ryggen bara för att alla ska få vara med. Det är inte så politiken fungerar.

SvP verkar vänligare inställd till SD så man kanske skulle söka sig en samarbetspartner där. Avpixlat, Fria Tider och Exponerat är ju också vänligt inställda till SD så det finns gott om ytor för rasister att frottera sig med varandra och det gör de grundligt där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?