Varför hatar folk SD?
Länken fungerar inte.
www.interasistmen.se/
Den handlade om att en Sd-politiker uttryckt sig hotfullt på fejjan mot en av IRM's företrädare.
Länken fungerar inte.
Nu funkade det. Kanske var siten som var nere en stund.
Så har 12 oskyldiga människor mördats i Profeten Muhammeds och Allah namn. Jimmie Åkesson hade rätt när han sa att islam är Sveriges största hot sedan andra världskriget.
Varför demonstrerar inte de så kallade antirasisterna mot islamistiskt våld?
Så du menar om antirasisterna demonsterar mot islamistiskt våld demonsterar dom mot sig själva. Det ligger nog något i det.
Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?
Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.
Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?
Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.
Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.
Vidrigt att se hur Sd hycklar på Twitter nu. De säger sig värna yttrandefriheten men tar samtidigt alla chanser de kan att försöka tysta media. Skämmes tamejfan!
Sd's egna propagandamaskin avpixlat hatar för fullt genom deras chefredaktör mats dagerlind:
"Kanske är det dags att dra in statsbidragen för eller helt förbjuda de politiskt muslimska organisationer som verkar i Sverige, ofta som bulvaner för internationella rörelser som Muslimska Brödraskapet. Kanske är det dags att förbjuda varje form av organiserat utövande av islam i Sverige, stänga befintliga moskéer och förbjuda byggandet av nya. Man kan inte förbjuda människor att tro på en hatisk gud och hans krigarprofet men man kan inskränka denna dyrkan till en privat angelägenhet som man får ägna sig åt enskilt i tanken och i övrigt inom hemmets fyra väggar."
Hatet mot muslimer fortsätter. Helt obefogat.
Hata terroristerna istället.
Tycker du som din "favorithistoriker" Arnstad, att tecknare som gör satir av islam och Muhammed, får skylla sig själva om de blir mördade?
Här är nog bästa citatet hittills i år:
twitter.com/ingridmattson/status/552892144487510016
Tja med tanke på att det redan finns särlagstiftningar och det sägs att vi lever i en demokrati så lär det iallafall inte finnas någon absolut motsägelse mellan särlagstiftning och demokrati. Fast jag antar att det i detta fall inte handlar om särlagstiftning i sig utan om att någon har lagt fram ett kontroversiellt lagförslag.