Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-07-27 16:27:58 följande:
    Försvara vad och på vilket sätt?
    Att Ekeroth efter sitt oförsvarbara beteende är tillbaka i SDs partitopp.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-29 09:56:57 följande:
    Jag känner t.o.m. några män personligen, som råkat illa ut med kvinnor ifrån i synnerhet Ryssland och Ukraina. Det var uppenbart att alltsammans var ett enda stort, uträknat lurendrejeri. Du måste medge att två år för bidragsgrytorna, fri tillgång till vårt utbildningssystem, studiemedel o.s.v. är väldigt litet..?

Sedan har det stått mycket i tidningarna om svenska kvinnor som hämtar yngre män i Gambia - och männen bara försvinner och blir omhändertagna av sina nätverk av svarta här i Sverige, i synnerhet i Stockholm. De bryr sig inte ens om att stanna två år hos kvinnan, utan föredrar att leva här illegalt bara hon har tagit honom genom tullen.

Kanske kan man tycka att den som köper kärlek och den som låter sig köpas - och sedan inte håller sin del av avtalet - är lika goda kålsupare båda två... Det bästa vore om det helt enkelt inte vore möjligt, inte vore tillåtet enligt lag. Utan att den svensk som vill gifta sig med någon utanför Schengenland, får flytta till det landet i så fall. Eller tredje land som vill ta emot dem. Kanske kunde man ha en regel om att de ska ha varit gifta och bott tillsammans i låt oss säga sju år, innan paret får flytta hit. Då skulle vi slippa mycket skit här.
    Angående min begäran om källa för ditt påstående om "många, många" och ditt svar här: en massa text men inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser.

Och så ett utomordentligt idiotiskt förslag om att svenskar som gifter sig med medborgare utanför Schengen inte får bosätta sig i Sverige förrän efter 7 år.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:45:55 följande:
    Ja, jag tänkte också det. Kanske ska skicka en värvningsbroschyr till henne, med inbetalningskort och Åkessons autograf!

Det är lite lustigt - men samtidigt glädjande - att flera av de mest rabiata flyktingkramarna, faktiskt har blivit mycket mer nyanserade bara på den sista tiden. DE kanske också börjar tröttna, innerst inne..?
    Din bristande läsförmåga över lång tid tillsammans med din livliga fantasi om vad folk som inte delar dina främlingsfientliga åsikter har för åsikter generellt innebär ju ingen förändring bara för att du plötsligt öppnar ögonen en nanosekund.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:48:21 följande:
    Hinner inte nu, men jag kan försöka leta statistik senare. 

Grejen är, att med en sådan regel skulle vi slippa de kärleksinvandrare som enbart är ute efter att utnyttja sin partner och därefter oss alla. Och våra egna kärlekstörstande bröder och systrar, skulle slippa bli lurade - och få ännu sämre självkänsla efteråt, när de inser att de bara varit måltidsbiljetter...
    Först påstår du saker, sedan ska du försöka hitta statistik. Du har ju bara hittat på.

Grejen med en sådan regel är att du begränsar människor som vill dela livet utifrån att någon av dem är från "fel" land och att du utgår från att människor överlag behöver skyddas av staten för att de inte vet sitt eget bästa.

"Bröder och systrar" - det verkar som du menar allmänt svagsinta. Det är en ganska vanlig hållning bland SDare som skriver här att svenskar är lite bakom, och att sedan ickesvenskar är lite mer bakom.

Jag börjar förstå vidden av begreppet missnöjesparti.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-07-31 08:03:22 följande:
    Det mästa av det fysiska våldet riktar sig ju mot män, inte mot kvinnor. Att peka ut kvinnor som speciellt utsatta offer är alltså en falsk bild av verkligheten.
    Helt riktigt, män pucklar på män i betydligt större omfattning är kvinnor pucklar  varandra, men det gör ju inte mäns våld mot kvinnor att kvinnor inte är särskilt utsatta - eller hör du till dem som håller med SD-kvinnan om att dessa kvinnor i stort sett får skylla sig själva som är i en relation med en man som ägnar sig åt psykiskt och fysiskt våld?
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-07-31 09:57:57 följande:
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:48:21 följande:

Hinner inte nu, men jag kan försöka leta statistik senare. 

Grejen är, att med en sådan regel skulle vi slippa de kärleksinvandrare som enbart är ute efter att utnyttja sin partner och därefter oss alla. Och våra egna kärlekstörstande bröder och systrar, skulle slippa bli lurade - och få ännu sämre självkänsla efteråt, när de inser att de bara varit måltidsbiljetter...

Ditt människoförakt kopplat med ditt uppdrag inom partiet skrämmer mig. Menar du att partikamrater till dig läser här och tycker att din ståndpunkt är förenlig med SD?
    Det är inte första gången människor med den här typen av inställning representerar SD.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-31 17:05:51 följande:
    Det är lite kul, att när man lägger ut statistik som faktiskt styrker det man påstår - som "dom" inte kan vifta bort - så blir det väldigt, väldigt tyst här..!
    Båda BRÅ-rapporterna är redan grundligt diskuterade i denna tråd så du lär inte få så många som har varit med här att tugga om det igen. Rapporterna gäller registrerade brott före 1996 resp 2005. Förutom att siffrorna är gamla tar de inte med all brottslighet utan naturligtvis bara den registrerade. Mörkertalet för exempelvis våldtäkter är mycket stort.

Något som kan nämnas igen i detta sammanhang är att de allra flesta invandrare (över 97%, om jag minns rätt, du får kolla bakåt i tråden) aldrig lagförs för några brott överhuvudtaget, någonsin.

• nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-31 21:24:11 följande:
    Är man så dum att man väljer att leva med en våldsverkare, så får man skylla sig själv lite, ja.
    Du har den rätta inställning att nå till den absoluta SD-toppen!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?