Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-03-01 07:48:00 följande:
    Vad du inte har hajat är ju att också sossarna oftast röstar med alliansen. Hela det politiska systemet i Sverige bygger på konsensus, inte på konflikt.

Läs på lite istället för att haspla ur dig en massa dumheter som bara bygger på okunskap.
    Apropå okunskap:
    Att det svenska politiska systemet "bygger på konsensus", vad har du fått de dumheterna ifrån?

Att partierna ibland enas i en fråga handlar om att fatta beslut för landets bästa istället för att envist hålla på sin egen linje in absurdum.
    Några krav på konsensus finn naturligtvis inte.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Han har väl Avpixlat som källa
  • themia
    Gert skrev 2014-03-01 11:51:45 följande:
    Det är bra om du kan backa upp dina statements med fakta och källor.
    Du kräver alltså av Enter Sandman något du inte kan prestera själv. Ynkligt!

Jag väntar fortfarande, men antar att jag får lov att ge upp. Du har inget att komma med.
  • themia
    Gert skrev 2014-03-01 18:03:01 följande:
    Jojo, förödande resultat för SD. Skrattande

Är det därför dagens mätning visar att SD är det tredje största partiet?

www.svt.se/nyheter/sverige/stabil-ledning-for...
    Med 0,1 % ledning före mp, långt innanför felmarginalen.
    Inte mycket till halmstrå
  • themia
    Gert skrev 2014-03-01 18:14:37 följande:
    Det är heller inte imponerande att MP backar med nästan en hel procent.
    Se där, ett halmstrå till Skrattande
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-01 18:16:22 följande:
    Jag tycker det verkar som du läst fel. Efter vad jag kan se är resultatet av Ipsosmätningen nio procent för MP och 7,9 för SD.

Tja, jag kollar en gång till.
    I genomsnittet av alla institut blev det 0,1 % plus till SD
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-01 18:30:38 följande:
    Jo, jag såg det - fast nyheten för dagen var ju DN/Ipsos - och enligt den undersökningen är MP någon procentenhet större än SD.
    Visst är det så, men han hakade fast vid det lilla halmstrået, han vill ju så gärna att SD ska vara större än MP.
    Han har inte fattat att det är valet som gäller, även om opinionsinstitutens tävling kan vara lite kul så där. 
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 18:26:03 följande:
    Va? Vad gör de för fel menar du? De belyser att nu ökar invandringesströmmen till Sverige pga hbtq-förföljelse i hemlandet.
    Dom är välkomna.
  • themia
    LadyInRed skrev 2014-03-05 21:43:24 följande:
    Man bör ta hänsyn till att även politiker är människor. Människor styrs mycket utav det som gagnar dem själva även om vinsten är kortsiktig och destruktiv.

Många väljer hellre att ha 1000 mer i plånboken nästa månad än att kunna ha en dräglig pension om 40 år...

Man bör även ta hänsyn till att politiker i de flesta fall inte lever som dem lär. Vilket inte är konstigt om man inte har erfarenhet av den verkliga verkligheten som sker, ända ut på gatan som sker varje dag. Det är klart att de ska skyddas ifrån terrorister mfl, men de som är bäst lämpade för jobbet är de som vet vad som sker ute i verkligheten istället för att stoltsera i sina kunskaper inom filosofi, som det i alltför stor utsträckning görs idag.

Även jag kan ställa mig frågan vad som finns bakom den stängda dörren!
    Att politiker inte lever i verkligheten är en seglivad myt som gärna odlas av dem som själva inte har lust att bidra till samhällsutvecklingen.
    Eftersom politiker är människor så lever de såklart i samma verklighet som alla andra människor.

Och den stängda dörren är en annan lika seg myt.
    Dörren är öppen för den som vill in, men inträdesbiljetten är att man accepterar att kavla upp ärmarna och göra lite nytta.
  • themia
    LadyInRed skrev 2014-03-05 22:13:22 följande:
    Jag ska jag sratta eller gråta? Du drar en väldigt tydlig gräns mellan verklighet och filosofi nu, bara så att du vet.

Alla börjar på "marken", förutom de som tillåts växa upp i välbärgade miljöer sedan födseln. Vad vet de om fattigdom om de inte själva har upplevt den?

Jag säger inte att jag missunnar dem ett gott liv men jag ställer mig fortfarande frågan om vad de har för erfarenhet om saken och erfarenheten hämmar eller bidrar till en hållbar lösning... Det är ingen myt, det är fakta...
    Om du ska skratta eller gråta får du själv avgöra.

Jag vet inte riktigt vad du vill säga, men det låter som om du påstår att alla politiker växt upp i välbärgade hem.
    Och dessutom kallar du det för sanning!

Visst finns det politiska "broilers" som fötts med silversked, läst på Lundberg och fått glidväg in i politiken.
    Men dessa är undantag, de allra flesta som ställer upp helhjärtat i partierna för att gratis eller med en spottstyver i ersättning jobbar för att göra tillvaron bättre för alla andra, är människor som växt upp i vanliga arbetares hem.

Har du själv gjort någon insats för samhället?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?