Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-21 17:20:34 följande:

Hysterisk PK:ist till pappa på den fina, bita skolan rasar mot "rasismen" hos de andra föräldrarna:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18572891.ab

Man ser det man vill se. Han missade att minst ett av barnen från den fina vita skolan blivit misshandlat av barnen från den andra skolan.

Jävla rasister som inte tål att deras barn åker på lite stryk!
    Glöm inte att det också förekom dödshot. Bland förskolebarn!!
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 15:43:41 följande:
    Det är det smarta att vara. Kolla historieböckerna: monokulturer existerar knappt i historieböckerna. Stater, nationer som försöker vara monokulturer överlever knappt, Spanien är den enda som klarat det någorlunda, mycket för att de trots idoga försök inte lyckades bli en riktig monokultur. Men försöken sänkte Spanien till att bli Europas största u-land ända fram till Francos död. De körde i stort sett exakt den politik som SD eftersträvar.

Nationer och riken som accepterat och omfamnat mångkultur har däremot vuxit sig starka, blivit långlivade och framgångsrika.

Så frågan är ju snarare varför man vill göra ett u-land av Sverige.
    Nä, det har ju gått riktigt uselt för U-landet Japan. Riktiga skitbilar bygger dom - för att inte tala om elektroniken som är på 60-talsnivå. Måste vara all fisk som gör japanerna korkade och landet så dåligt. Det kändes som man rest 100 år tillbaka i tiden när jag var där senast. Häst och vagn i stället för taxi och tunnelbana. Fattar inte hur de klarat sig.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 22:24:11 följande:
    Japan är ett mångkulturellt land. Och det är först efter att de påtvingats (såsom var fallet för Japan) mångkultur och öppen handel som de växte från en feodal, efterbliven stat till en modern makt som till och med gav USA en utmaning i andra världskriget. Det är just mångkulturen som gjorde japan mäktigt, inte att de låste in sig med sina "japanska värderingar".

Ska du komma med exempel, tänk igenom dem ordentligt först. Vänskapligt tips.
    Jag tror inte du får med dig "medel"- Suzuki-san på den tolkningen av Japan som åtminstone själva ser sig som ett homogent folk med tidigare premiärministern Taro Aso i spetsen ("one race nation"). Fast lyssnar man enbart på PK-folk, kan man säkert få för sig att Japan är det mest mångkulturella landet i Asien. Jag vet inte hur mycket du har rest i Japan eller haft kontakt med Japaner (jag har varit där vid ett par tillfällen) och haft ett flertal japanska arbetskamrater. Ett mer nationalistiskt folk är svårt att finna. Norge på 17 maj är en fis i rymden i jämförelse.

Sverige erkänner sig självt som ett mångkulturellt land, Japan gör det inte. Fler och fler länder hävdar att mångkulturen är död. (Merkel & Cameron som exempel).
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 01:32:41 följande:
    Hur de själva ser sig är faktiskt rätt irrelevant. Deras subjektiva åsikt är inte intressant, deras kultur är de facto mångkulturell sedan länge. Men det är klart, ser man mångkultur som "allt som hänt sedan jag slutade sitta i soffan och se Saltkråkan" så är väl Japan säkert monokulturellt. Men så är alla länder det i så fall, inklusive Sverige.
    Ja, precis så brukar vänsterfundamentalister resonera. Vad folket tycker har ingen betydelse och är irrelevant. Tack i alla fall för att du tydligt visar hur kommunism fungerar.
  • Naranjos
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 16:12:36 följande:
    Se där, du kan ju. Även om det är wikipedia.

Men då läser vi i dina länkar då och finner att 1,6% av innevånarna i Japan räknas som icke-japaner.

About 1.6% of Japan's total legal resident population are foreign nationals

Dvs Japan är till 98,4% etniskt japanskt och om inte det kan klassas som "etniskt homogent" så vet jag inte vad ...
    Motsvarande procentandel i Sverige skulle således bli knappt 150.000 personer. Dvs den volym vi når upp till under mindre än två år. 
    Dessutom kommer en absolut majoritet från närområdet. Översatt till svenska förhållanden tror jag inte många personer hade haft några som helst problem med den invandringen - om den kom från Tyskland, Belgien, Holland, Norge, Danmark och Finland.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 19:57:21 följande:
    Du menar alltså att majoriteten av den svenska invandringen INTE är från närområdet? Det var en intressant... teori.
    Du kan väl fördjupa dig i Migrationsverkets och SCB:s statistik om du vill utmana "teorin". Tills dess får du nöja dig med bifogad länk. Du kan förmodligen själv räkna ut att majoriteten inte är från närområdet (vilka skyddsskäl har i så fall Nordeuropeer)?

Man räknar t.ex. med att det finns ca. en halv miljon muslimer i Sverige. Jag kan nog garantera att majoriteten ursprungligen inte kommer från norra Europa.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1381926464222/tab1.pdf
  • Naranjos

Vem kan hitta något negativt i detta? Anledning till hat, någon?

"Sverigedemokraterna vill sänka skatten för pensionärerna mer än något annat parti föreslagit. 

Vi vill också särskilt satsa på de fattigaste pensionärerna genom att höja garantipensionerna samt sänka högkostnadsskydden för vård och medicin. 

Detta är inga tomma ord. SD vill finansiera åtgärderna genom omfattande omprioriteringar vilka i detalj beskrivs i vår budget.

Pensionärerna är en prioriterad grupp hos oss. Vi upprörs över ett land som inte värnar och vårdar sina gamla. Ett land som inte tar lärdom av deras erfarenheter och visdom. Ett land som inte visar sina gamla vederbörlig tacksamhet för ett solidariskt värv för välfärd, trygghet och gemenskap - det är en förlorat nation! 

En nation med så allvarliga brister visar på en ansvarslös undfallenhet och en av våra uppgifter som Sverigevänliga politiker är att målmedvetet rätta till dessa brister".

• Naranjos
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:20:39 följande:
    Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?