Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Centurione skrev 2014-11-01 10:59:34 följande:

Nä. Åkesson har ju rätt. Och han har själv valt att slåss för sanningen. En vuxen kan göra det valet, och välja att ta konsekvenserna. Ett barn kan inte det. Om Åkessons son skulle drabbas av Åkessons politiska arrangemang, när sonen blir så stor att han går i grupp med andra barn, så kanske Åkesson måste dra sig tillbaka från rampljuset. För sitt barns bästa. Det är svårare att sluta vara homosexuell, när barnet kommer hem och berättar att det blir retat för att pappa är DET!

Vad bra, då kan Sd sluta tycka synd om sig själva hela tiden som de har gjort hittills.

För idag är verkligheten att media har backat, de granskar inte längre Sd trots ständig rasism från partiet.

Och enligt Sd är media mobbarna. Så med deras egen logik ska alltså barn till homosexuella inte kränkas pga något deras föräldrar inte kan rå för. Man ska alltså förändra samhället snarare än HBT-personerna. För inte är det väl så att Sd vänder kappan efter vinden..?

Vad tänker Sd göra åt de HBT-föräldrar som skaffar barn på annat sätt? Slå in dörren a la Gestapo-style och plocka ut barnet för dess "eget bästa"? Fattar inte Sd att de aldrig kommer att hindra hbt-personer att skaffa barn??
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-01 12:08:52 följande:

Media la allt krut på att förstöra för Sd före valet - det räcker väl?

Barn ska naturligtvis inte kränkas för något som deras förälder gör, men både du och jag vet att många människor funkar så. Men det är ju bra, att DU inte har något emot att ditt barn går hem till Åkessons son för att leka, och umgås med familjen och deras vänner... om det skulle bli så!

Jag kan som sagt aldrig tänka mig, att Sd någonsin skulle driva frågan att barn ska ryckas ifrån sina biologiska föräldrar där de redan är rotade. Tidningen Dispatch - som är löst kopplad till Sd, jag är inte säker på hur - är ju en av få tidningar som har tagit upp socialtjänstens maktfullkomlighet, när det gäller att ta barn från deras föräldrar. Sedan finns det förstås fall där det MÅSTE ske, men jag ser i alla fall inte homosexuella föräldrar som så allvarligt att det går över barnets trauma av att bli förflyttat - inte om inte föräldrarna har sex framför barnet eller drar med det på gayklubbar eller liknande.

Jo, det kommer säkert alltid att finnas homosexuella föräldrar som skaffar barn genom hjälp av vänner av motsatt kön, eller med hjälp av mindre nogräknande kliniker utomlands. MEN om två av samma kön inte längre får vara vårdnadshavare till samma barn, så tror jag att det kommer att minska. Som jag skrev förut: människor vill inte ta risken att engagera sig i ett barn som de inte har några rättigheter till, efter en jobbig separation.

Mja, Sd är rätt duktiga på att förstöra för sig själva.

Om barnet ser två homosexuella föräldrar som har sex, menar du att barnet då tar mer skada än om det vore två heterosexuella?

Och kan du inte se det som mer lämpligt att socialtjänsten är de som på basis av FORSKNING bestämmer vad som är bäst för barnet? Istället för att ett politiskt parti ska gå in och detaljstyra deras arbete? Det är vad som brukar kallas ministerstyre. Att Sd tjatar om nåt pk-samhälle räcker inte, de måste basera sin politik på något och endast i sociala medier framkommer det: Sd tycker det är äckligt och tex Björn Söder anser att det är att jämföra med tidelag. Är det en bra grund för sin politik?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-01 12:08:52 följande:

Barn ska naturligtvis inte kränkas för något som deras förälder gör, men både du och jag vet att många människor funkar så. Men det är ju bra, att DU inte har något emot att ditt barn går hem till Åkessons son för att leka, och umgås med familjen och deras vänner... om det skulle bli så!

Om hans barn skulle komma hem till mig så skulle jag få lägga om golvet. Visst låter det hemskt? Det var så en Sd-politiker uttryckte sig på ett av deras möten 2009 men handlade då om ett somaliskt barn istället för Åkessons son. Allt spelades in av radioprogrammet Kalibers wallraffande journalist.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-02 09:52:36 följande:

Ja det menar jag. Men barn ska naturligtvis inte behöva se sex överhuvudtaget. Det måste vuxna lära sig att sköta diskret. Men sedan är det en annan sak som skiljer många (inte alla) homosexuella ifrån heterosexuella, och det är att de förstnämnda ofta är aktiva i gayrörelsen - som ÄR väldigt sexfixerad. Det skulle absolut inte vara bra för barn att bli dragna till sådana möten, att höra vuxna prata om sådana saker jämt, jämt o.s.v.. (Och jo jag VET att det finns sexfixerade heteros också, och babblar dom detta, har sexpartyn, har swingerpartyn o.s.v. så att barnen vet om det så är det också förfärligt.)

Grejen var ju, att när homoadoptionerna röstades igenom så fanns det ingen forskning att tala om - eftersom de länder som redan tillåtit det gjort det bara något/några år innan. SAMTLIGA remissinstanser med barnperspektiv (Socialstyrelsen, Rädda Barnen, Bris, Barnombudsmannen o.s.v.) avrådde också. Men det röstades igenom ändå av PK-skäl. Trots att det inte var någon brådska. Man kunde ha väntat i 15 år, så att det hade hunnit komma ordentliga forskningsrapporter ifrån länder som tillåtit det tidigare. Barnen måste ju hinna bli vuxna och självständiga, innan de VÅGAR berätta hur de upplevt sin barndom.

Redan nu finns det för övrigt massor av tråkiga berättelser på nätet, ifrån barn som vuxit upp med homosexuella par. Här har du en. Läs gärna hela artikeln, jag lägger bara in ett citat nu:

www.thepublicdiscourse.com/2012/08/6065/"Quite simply, growing up with gay parents was very difficult, and not because of prejudice from neighbors. People in our community didn?t really know what was going on in the house. To most outside observers, I was a well-raised, high-achieving child, finishing high school with straight A's.

Inside, however, I was confused. When your home life is so drastically different from everyone around you, in a fundamental way striking at basic physical relations, you grow up weird. I have no mental health disorders or biological conditions. I just grew up in a house so unusual that I was destined to exist as a social outcast.

My peers learned all the unwritten rules of decorum and body language in their homes; they understood what was appropriate to say in certain settings and what wasn?t; they learned both traditionally masculine and traditionally feminine social mechanisms."

I det citat du tar upp så är det samhällets intolerans som är grunden till ditt och sd's ställningstagande att barn till hbt-personer skulle fara illa.

Jag anser att barn till många sverigedemokrater skulle fara mer illa då dessa barn växer upp i en intolerant miljö där där vissa människor ses som dåliga pga sitt ursprung, homosexualitet inte ses med blida ögon och abort är svenskfientligt.

Det är snarare intoleranta människor som skulle vara orsaken till att barn till homo-föräldrar skulle fara illa.

Är det kvinnornas fel att de blir diskriminerade i samhället? Eller misshandlade?

Är det invandrarnas fel att rasister begår brott mot dem?

Det är samma resonemang, om "problemet" inte finns så blir inte "problemet" utsatt för kränkningar.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-02 17:46:57 följande:

...och dessutom (och det här kommer ni på PK-sidan ALDRIG att fatta), så kommer barnets behov först. Det spelar liksom ingen roll om det är fel av omgivningen att uppmärksamma en homofamilj på ett negativt sätt. Det är ändå BARNET som blir lidande. Och därför bör i synnerhet adoptivbarn, som redan genomgått trauman och skilsmässor, inte utsättas för det. De bör komma till en familj som flyter in och är respekterad i det samhälle där den bor.

Precis. Barns behov kommer först. Och fördomar om homosexuella är en social konstruktion, det är inget som är medfött. Samma sak med rasism som ditt parti är duktiga på att sprida. Jag är övertygad om att ett barn mår dussintals gånger bättre med HBTQ-föräldrar än rasistiska föräldrar. Och rasism har man ändå valt själv.

Du har ju använt argumentet att barn skulle bli mobbade om det har homosexuella föräldrar. Då ligger alltså problemet hos det omgivande samhället. Kan inte Sd lägga en motion i riksdagen om att utreda barns välmående i HBTQ-familjer istället för rasistisk skit?

Dvs om ni verkligen bryr er om barnen och inte bara vill använda dem som slagträ mot den grupp i samhället som Björn Söder äcklas av enligt honom själv?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-03 11:03:37 följande:

Mona Sahlin använde ju tjänstekortet för privat konsumtion, och sen, när det hela uppdagades, så menade hon att det var "förskott på lönen". Att hon betalade tillbaka när det hela hade stått i tidningarna är ingen förmildrande omständighet, eftersom var och en begriper att hon ju aldrig skulle ha betalat tillbaka pengarna om det inte vore för att det hela hade kommit fram. Hon tyckte  att skattebetalarna skulle stå för en ny cykel till dottern bl.a....

DET var en skandal. Och att hon kunde fortsätta i politiken som om ingenting hade hänt, några år senare, DET är en skandal.

Och att Kent Ekeroth sitter kvar i riksdagen trots järnrörsskandalen, kopplingar till avpixlat, lögner och ett oändligt antal rasistiska utspel samt löfte att han ska tysta media är inte värre skandal än något annat svensk riksdag besudlats med?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-03 14:33:32 följande:

Hade du varit läskunnig skulle du ha insett att Ekeroth inte ens var riksdagsman när det där fåneriet med de s.k. järnrören ägde rum. Jag förstår inte själva skandalen med det hela f.ö.

Vilka lögner och "rasistiska utspel"?

Och vad skulle vad vara för fel med att ha en koppling till Avpixlat och att vilja tysta indoktrineringsmedia, som ju har gjort och gör allt för att utmåla Sd som nazistiskt och rasistiskt, ofta med lögnaktiga påståenden.

För att politiska motståndare hävdar att det och det är skandal så betyder ju inte det att det är sant. Det är bara du och dina Sd-hatarpolare som tycker det är "skandal" att Ekeroth har en koppling till Avpixlat, om han nu har det. Själv tycker jag bara det är bra att det finns alternativa massmedia, att inte allt styrs av staten och Bonnier.

Så Kent Ekeroth deltog inte i partykvällen som där det skreks babbe och hora och slutade med järnrör i händerna på de tre blivande riksdagsmännen? Där Ekeroth filmade och inte på något sätt visade att han tog avstånd från den rasism som hans partikamrater spydde ur sig.

När media frågade om han deltagit så nekade han, dvs en lögn.

Avpixlat är inget alternativ till media, det är en sajt där människor bland annat hängs ut med namn och bild till kommentarsfältets hat och hot. Sajten hetsar till rasism och förföljelse. Ekeroth har upplåtit sitt konto för donationer till sajten vilket även skattemyndigheten fick nys om och upptaxerade honom för det. En solklar koppling. Dessutom har han sökt patent för namnet avpixlat vilket förstärker kopplingen och kan inte bortförklaras - avpixlat är sd's främsta avloppsrör där all intolerans i samhället samlas.

Ska jag fortsätta med Björn Söders rasism och lögner också?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-03 07:03:55 följande:

Men du kan ju inte läsa vad jag skriver..? Jag skriver ju, att det ALDRIG kommer att gå att få en homofamilj att verka vara precis som alla andra, inte ens om "vi vanliga" vardagstroende eller sekulära svenskar skulle acceptera dem fullt ut. P.g.a. förbudet mot homosexualitet i alla de stora världsreligionerna. T.ex. kommer den växande muslimska gruppen ALDRIG att acceptera de homosexuella. 

Om vi ska ha kvar religionsfriheten, så kommer det alltså ALDRIG att gå att få en homofamilj att bli accepterad av alla. Och det är ALLTID barnen det drabbar värst. 

Sedan finns det många andra argument emot också, som att mammor och pappor är olika och ger barnet olika viktiga bitar i olika perioder av uppväxten, och DET kommer ett barn i en homofamilj att missa.

Svenska kyrkan tillåter homovigslar, där är det inget problem. Dina fördomar om muslimer är både ogrundad och formad efter dina egna syften. Det är ingen hemlighet vad sverigedemokrater tycker om muslimer.

Väldigt många människor i det här landet skyr Sd som pesten, med det resonemanget ska inte sverigedemokrater få skaffa barn. Det är ju stor risk att barnet blir utsatt för kränkningar av andra barn. Men då är det väl vänsterextremisternas fel, som Björn Söder brukar skylla på.

Märker du att ditt partis resonemang inte håller? Ni vill sopa Sverige rent för barnen, likt en curlingbana ska vägen vara blank och fin utan chans till att möta nya intryck. Mörkhyade och HBTQ-personer sopas snabbt undan och bereder vägen för de barn som passar in i er mall hur man ska vara.

Ja jag raljerar nu men ni är verkligen och snuddar vid en ideologi som borde vara död och begraven för länge sedan!
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-04 09:23:00 följande:

Avpixlat hänger ut invandrade brottslingar som begått brott av samma grad som de svenska brottslingar, som Expressen och Aftonbladet hänger ut. Jag tycker egentligen inte att sådana uppgifter ska publiceras alls,  bland annat med hänsyn till brottslingens anhöriga, och för att inte försvåra för brottslingen att återanpassa sig i samhället efter avtjänat straff (inte så bra om man kan googla på hans namn och hitta detta).

MEN jag tycker att tidningarna borde skriva ut brottslingarnas etniska ursprung om det är så att de inte är svenskar, samt hur länge de har bott i landet och under vilka omständigheter de kommit hit (flykting, anhöriginvandrare, arbetskraftsinvandrare etc.). Detta för att ge svenskarna en korrekt bild av de invandrarrelaterade problemen, så att de kan göra ett medvetet val vid valurnorna.

Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.

Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.

Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.

Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.

Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas. www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.

Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?