Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-11-16 22:26:28 följande:
    Jepp. Jag försöker hålla mig någorlunda till ämnet medan Gert och några fler mest pratar om "Sjuklövern".
    Så blah blah kunhke blah blah..SD..bla. Är ett givande inlägg i debatten tycker du?

För oss som har lärt oss PK-filtret så är det exakt så det ser ut. Know your enemy.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-17 01:12:26 följande:
    Först blir jag nyfiken på vilka du menar är infödda svenskar? Räknas Zlatan dit eller någon annan med mörkare hy men som är född i Sverige?

Jag gissar att du instämmer i dina partikollegors motion om särlagstiftning för flyktingar? Varför ska man avtvinga en trohetsed till kungen när inte ens de som bott i landet hela sitt liv stödjer monarkin? Varför ska invandrare särbehandlas? Hur hjälper det integrationen? Förutom att straffa invandrare, vad hoppas Sd uppnå?

Extremhögern kallade Mona Sahlin landsförrädare, är hon svenskfientlig?

De organisationer som du nämner existerar inte i Sverige. Däremot de som granskar Sd eftersom media inte vågar, är de svenskfientliga och ska förbjudas?

Apropå media, visste du att din partikollega Patrik Jönsson (Sd) tycker att SVT inte är neutrala i sin rapportering av Sd så att partiet vill "se över ägandet" från statens sida. Dags att börja tysta media nu alltså? Ekeroth laddar bössan iallafall!

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/_H2021042/
    Jag hoppas att du förstår att de redan idag särbehandlas och inte åtnjuter samma rättigheter som infödda?

Apartheidsverige...suck.
  • FiaMedFunkk
    Philipsson skrev 2014-11-21 10:17:37 följande:

Så, vad kommer nu att hända?

M flörtar uppenbarligen med Sd. Därav Svantessons utspel igår.

Sd kommer självklart fälla regeringen nu i december, det blir nyval till våren, och Alliansen tar sedan över. Sd blir då stödparti till alliansen.

Hade de i S varit smarta, skulle de ha gjort samma sak som M nu gör, d.v.s. skärpa invandringspolitiken. Då hade de kunnat fortsätta regera.

Men nej, dagens S-politiker är inte av den gamla stammen. Förr bestod S-ledningen av intellektuella pragmatiker. Det var bra för Sverige. Numera består S-ledningen av idealistiska klantskallar, som bråkar internt och ger bort makten till högern, istället för att ta makten och förvalta den på bästa sätt.

Att bilda regering med Mp var ett gigantiskt misstag.

Alla samarbeten med MP är misstag. Det var ju exakt därför som M och Alliansen tappade makten nu i valet. Att samarbeta med ett av Europas mest extrema partier kan bara sluta illa.
  • FiaMedFunkk
    Elake skrev 2014-11-21 14:40:27 följande:
    Nej, du drar alla över en kam. bara för att några sverigedemokrater har problem med läsförståelsen så betyder det inte att alla har det. Jag är trött på dina generaliseringar över SDare, det tillför ingenting alls!
    Det är helt okej när den goda sidan generaliserar. Tänk om man skulle få för sig att göra likadant mot invandrare...då jäklar!
  • FiaMedFunkk
    Elake skrev 2014-11-21 16:30:06 följande:
    Ja precis, det är det här som visar vilka hycklare dom är... Läskigt är det o se
    Tids nog snubblar varje hycklare på sin egen retorik.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-11-21 20:00:18 följande:
    Vill du spola ut barnet med badvattnet?

Det är den egentliga frågan. I skydd av ord som "hjälpa på plats" eller "för dessa pengar kunde vi ha hjälpt 100,000 andra nödlidande" eller "vi vill att de skall få ett drägligt liv och intrigeras i samhället" finns det krafter som vill utnyttja tillfället att i skuggan av motivet stänga dörren för nödlidande och skapa Fortress Sweden. Dvs gör allt för att inga flera söker sig till Sverige. Och i förlängningen även få bort de som man "anser" inte gynnar landet.

Var står du i frågan?
    Jag vill inte spola ut någon alls. Eller, ja, kriminella invandrare givetvis. Men vi måste liksom inse att det är välfärd eller massinvandring som gäller.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-11-21 20:27:44 följande:
    Just "mass"invadring har jag aldrig lyckats få belagt. Var är det normala värdet? Vad benchmarkar man emot? När går det över nivån och var ligger den?

Just "Mass" kan användas hur som helt för att färga ett uttalande eller ståndpunkt. Idag när jag skulle ta tbanan i city var det "massträngsel" eftersom det var rök vid S:t Eriksplan. När jag stod vid kön på lunchen till Subway var det ""massinvasion" på stället eftersom det var mer folk även vad jag tyckte skulle vara lämpligt och det var tydligen dåligt käk i gymnasiet en bit bort. Det betyder inte att det alltid är mycket folk och min tolkning på "mass" var något jag gjorde i ett ögonblick då jag ville få uppmärksamhet för något jag kände var negativt. Mer för SL och Subway så var det inte mer än vad som faktiskt kan hända och utslaget på en månad så är det inget speciellt. Då också om man betänker att det är In The Eye Of The Beholder att sätta nivån för när det är normalt kontra "mass"-
    Jag tror de flesta skulle hålla med om benämningen att när väldigt många fler än förväntat befinner sig inom ett specifikt, geografiskt eller ideologiskt område, så kan man kalla det för en massa.

Annars är det svårt att försvara begreppen massprotester eller massflykt.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-21 21:07:21 följande:
    När ska det gå upp för er att det inte är diskussionen om invandring som är problemet? Det är sd's återgång till sina rötter som är problemet, rasism och fascism från Sd gör att de målat in sig i det bruna hörn där de höll till för ca 15 år sedan.
    Okej. Börja föra invasionsdebatten då. Sen försvinner SD.
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-11-21 21:23:27 följande:
    Precis! Det går att vara invandringskritisk utan att drivas av hat eller motvilja mot invandrade människor. Det finns sverigedemokratisk invandringskritik, som egentligen bottnar i en naturlig känsla av hat, och det finns vanlig invandringskritik som fokuserar på problemen utan att sätta en massa människor i dåligt dager och bidra till att det uttalas och handlas hatiskt emot dem. Det är svårt att förklara exakt så att det går upp ljus för folk vari skillnaderna ligger. Men allt som allt så skiljer sig den sverigedemokratiska invandringskritiken mycket från andra typer då den genomsyras av hat och rasism. Det blir svårt att koncentrera sig på invandringsproblemen, utan allt fokus hamnar på hatet och rasismen istället.
    Hur skulle invandringskritik utan hat se ut, menar du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?